Doden bij Schietincident Winkelcentrum Schelfhorst - Almelo 09-12-2011

Auteur Topic: Doden bij Schietincident Winkelcentrum Schelfhorst - Almelo 09-12-2011  (gelezen 28928 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #30 Gepost op: 9 december 2011, 21:57:03
Geert_RTLNieuws Geert Gordijn

Politie: vermoedelijke dader was agent in opleiding bij het korps Amsterdam-Amstelland.

http://twitter.com/#!/Geert_RTLNieuws
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Nico_B

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #31 Gepost op: 9 december 2011, 22:01:55
Bij een schietpartij in Almelo is vanavond een cassière om het leven gekomen. De dader heeft even later zelfmoord gepleegd. De dader was een agent in opleiding van het politiekorps Amsterdam-Amstelland.

De schietpartij vond aan het begin van de avond plaats in winkelcentrum de Schelfhorst, bij supermarkt C1000. De dader is dood gevonden aan de Koornmarkt in het centrum van de stad. Het winkelcentrum is na de schietpartij afgesloten.
 
Omdat de vermoedelijke dader een agent in opleiding was, wordt het onderzoek naar de moord uitgevoerd door de rijksrecherche. In het huis van de man zijn door de politie twee afscheidsbrieven gevonden.
 
Het was koopavond en veel mensen hebben de schietpartij van dichtbij gezien. Een ooggetuige meldt dat ze dacht dat er vuurwerk werd afgestoken en pas merkte wat er aan de hand was toen ze een man met een wapen weg zag rennen. Toen ze het slachtoffer achter de balie in de supermarkt aansprak reageerde ze al niet meer. De paniek onder de medewerkers van de supermarkt was groot.
 
De politie geeft vanavond nog een persconferentie. Om 22.00 uur in Overijssel Vandaag op TV Oost meer daarover.

Bron RTVOost.
Groet Nico_B


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #32 Gepost op: 9 december 2011, 22:25:54
Hierbij sterkte voor de nabestaande en ooggetuigen die het hebben zien gebeuren. Vreselijk om te horen dat het een agent in opleiding is geweest. Is trouwens wel een aardig stukje van A-A naar Almelo, al zal hij er misschien niet wonen dan nog wonen de meeste agenten in de buurt van de plaats van terwerkstelling. Hiermee wil ik aangeven dat dit niet zomaar een spur of the moment is geweest en dat hij er dus over heeft lopen nadenken.

Brengt dit de overledenen mee terug, nee dat weet ik ook. Maar het laat wel zien dat er waarschijnlijk wat meer speelde tussen deze 2 dan alleen een kleine ruzie. Ik hoop dat de rijksrecherche de ware toedracht kan achterhalen van dit incident zodat de ouders en andere nabestaande van beide dit misschien een keer kunnen afsluiten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #33 Gepost op: 9 december 2011, 22:30:51
meer dan een kleine ruzie... ja, dat zal het zeker wel zijn.

Maar met voorbedachte rade dit doen is weer heel wat anders.

al is het niet bekend of hij zijn eigen dienstwapen heeft gebruikt, mag elke agent zijn wapen mee naar huis nemen?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #34 Gepost op: 9 december 2011, 22:33:38
mag elke agent zijn wapen mee naar huis nemen?

Dat is per korps verschillend. In A-A hebben we allemaal een wapenkluis gekregen voor als hij toevallig een keer thuis ligt. In A-A is het niet verboden maar het wordt wel afgeraden.

en nu weer ontopic


sylvester1986

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 9 december 2011, 22:42:28
Als ik nog even mag ;)
Het dragen van het dienstwapen buiten werktijd is in nederland als niet wenselijk geacht. Dit natuurlijk met uitzondering. Piket diensten zijn hiervan uitgezonderd en hebben in 99 van de 100% een wapenkluis thuis....

Je krijgt een kluisje voor thuis. Echter is het niet de bedoeling dat je iedere dag je wapen mee naar huis neemt. Het kluisje is bijvoorbeeld voor ibt, of als je op een andere locatie moet werken.

Echter zijn er volgens mij geen regels die het verbieden je wapen mee te nemen.
Zoals Dielangemotormuis al zei...BOT ;)


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #36 Gepost op: 9 december 2011, 23:36:08
Bij deze een aantal foto's van mij. van deze trachische gebeurtenis...











Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 9 december 2011, 23:41:06
Hierbij sterkte voor de nabestaande en ooggetuigen die het hebben zien gebeuren. Vreselijk om te horen dat het een agent in opleiding is geweest. Is trouwens wel een aardig stukje van A-A naar Almelo, al zal hij er misschien niet wonen dan nog wonen de meeste agenten in de buurt van de plaats van terwerkstelling. Hiermee wil ik aangeven dat dit niet zomaar een spur of the moment is geweest en dat hij er dus over heeft lopen nadenken.

Brengt dit de overledenen mee terug, nee dat weet ik ook. Maar het laat wel zien dat er waarschijnlijk wat meer speelde tussen deze 2 dan alleen een kleine ruzie. Ik hoop dat de rijksrecherche de ware toedracht kan achterhalen van dit incident zodat de ouders en andere nabestaande van beide dit misschien een keer kunnen afsluiten.

En ook dit klopt niet ... De meeste agenten wonen inderdaad in de buurt van de plaats van ''ter werkstelling'' (alhoewel ik dat altijd wat oorlogs vind klinken) maar er zijn wel zeker agenten die ver van hun werk-regio af wonen. Zo weet ik dat diverse mensen binnen de korpsen werkzijn zijn in bijvoorbeeld Amsterdam, maar in het weekend nog thuis (bijvoorbeeld in Almelo) wonen.

Bovenstaande komt op mij nogal over als een getrokken conclusie zonder dat men de feiten kent en volgens mij moeten we daar (in alle gevallen) op wachten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #38 Gepost op: 9 december 2011, 23:41:47
Heftig. Ook een klap op school en dan met name in zijn klas...


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #39 Gepost op: 9 december 2011, 23:58:41
Vrijdag 9 december omstreeks 18.00 uur kreeg de politie melding van een schietpartij in het winkelcentrum De Schelfhorst in Almelo. Een 18-jarige medewerkster van een supermarkt bleek te zijn neergeschoten. De mogelijke dader ging er kort na het schietincident vandoor. De politie wist snel de identiteit te achterhalen van de mogelijke dader. Hij heeft na de daad zelfmoord gepleegd in een woning in Almelo.

De vermoedelijke dader is een politieagent in opleiding bij het korps Amsterdam-Amstelland. Het slachtoffer en de dader zijn mogelijk bekenden van elkaar. De Politie Twente is een uitgebreid onderzoek gestart en staat hierbij in nauw contact met haar collega’s in Amsterdam. Of de mogelijke dader gebruik heeft gemaakt van een dienstwapen is op dit moment in onderzoek.
 
Getuigen van het schietincident werden direct opgevangen en voor hen is slachtofferhulp ingeschakeld.

De politie verzoekt getuigen die nog niet met de politie gesproken hebben contact op te nemen. Wellicht kunnen zij iets meer vertellen over de route van de verdachte na het schietincident. Dit kan via het algemene nummer van de Politie Twente 0900-8844 of via Meld Misdaad Anoniem 0800-7000 ( Bron politie Twente )

http://www.politie.nl/twente/nieuws/111209303schietincident.asp