Doden bij Schietincident Winkelcentrum Schelfhorst - Almelo 09-12-2011

Auteur Topic: Doden bij Schietincident Winkelcentrum Schelfhorst - Almelo 09-12-2011  (gelezen 29060 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #50 Gepost op: 10 december 2011, 20:27:54
Dat jongeren tegenwoordig aan wapens kunnen komen, dat is al erg zat. Maar dat er steeds meer personen de trekker durven over te halen, dat is het meest verontrustende.

Ik denk toch dat de gewelddadige spelletjes hiervan een oorzaak is, ik kan het niet onderbouwen.
Men heeft toch een "wapen" in de hand, men moet toch een trekker over halen.

Defensie of gebruikt al "computerspelletjes" om de militairen te trainen...............van de  website

Op het computerscherm lopen militairen patrouille in een exact kloppende, digitale versie van Tarin Kowt, het Afghaanse dorp waar Kamp Holland naast is gelegen. De beelden die op het scherm verschijnen, doen niet onder voor de nieuwste computergames en dat geldt ook voor de namen van deze ‘serious military games’: Steel Beast Pro en Virtual Battlespace 2 (VBS2).

Misschien heb ik het hiermee toch onderbouwd.............


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #51 Gepost op: 10 december 2011, 20:35:14
Ik denk toch dat de gewelddadige spelletjes hiervan een oorzaak is, ik kan het niet onderbouwen.
Men heeft toch een "wapen" in de hand, men moet toch een trekker over halen.
Tja, schietspellen worden door tienduizenden mensen gespeeld. Er zullen er vast enkelen tussen zitten die hierdoor getriggerd worden, maar dat is vast ook zo met films, muziek, aangeleerd gedrag op straat etc. Ik denk dat je nooit naar een bron kan wijzen in dit geheel. Nou moet ik zeggen dat ik regelmatig een schietspelletje heb gespeeld en dat is onvergelijkbaar met het schieten op een schietbaan.... (laat staan het schieten op mensen)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #52 Gepost op: 10 december 2011, 20:41:46
Ik denk toch dat de gewelddadige spelletjes hiervan een oorzaak is, ik kan het niet onderbouwen.
Men heeft toch een "wapen" in de hand, men moet toch een trekker over halen.

Defensie of gebruikt al "computerspelletjes" om de militairen te trainen...............van de  website

Op het computerscherm lopen militairen patrouille in een exact kloppende, digitale versie van Tarin Kowt, het Afghaanse dorp waar Kamp Holland naast is gelegen. De beelden die op het scherm verschijnen, doen niet onder voor de nieuwste computergames en dat geldt ook voor de namen van deze ‘serious military games’: Steel Beast Pro en Virtual Battlespace 2 (VBS2).

Misschien heb ik het hiermee toch onderbouwd.............
Je hebt helemaal gelijk. :)

Sterker nog, laten we F1 en Nascar ook afschaffen, zet alleen maar aan tot hard rijden. En honkbal en softbal, mensen zien veel te goed wat er met een honkbal knuppel kan. Oh en wacht, alleen nog maar magnetron maaltijden voor iedereen, keukenmessen zijn levens gevaarlijk..!

Met alle respect, het is veel te makkelijk om iets als dit af te schrijven op wat computer spellen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #53 Gepost op: 10 december 2011, 21:22:00
A propos...

De discussie sschietsport en nu dit incident.

Ik mag aan nemen dat deze meneer is gescreened en psychologisch is onderzocht. Met de discussie over de psychische gesteldheid van sportschutters in het achterhoofd, bevestigt dit incident mijn standpunt in deze:

Elke psychologisch test en een daaruit voortkomende geschikt of ongeschikt uitslag is een momentopname en heeft geen enkele waarde.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #54 Gepost op: 10 december 2011, 21:34:40
Ik denk toch dat de gewelddadige spelletjes hiervan een oorzaak is, ik kan het niet onderbouwen.
Men heeft toch een "wapen" in de hand, men moet toch een trekker over halen.

Defensie of gebruikt al "computerspelletjes" om de militairen te trainen...............van de  website

Op het computerscherm lopen militairen patrouille in een exact kloppende, digitale versie van Tarin Kowt, het Afghaanse dorp waar Kamp Holland naast is gelegen. De beelden die op het scherm verschijnen, doen niet onder voor de nieuwste computergames en dat geldt ook voor de namen van deze ‘serious military games’: Steel Beast Pro en Virtual Battlespace 2 (VBS2).

Misschien heb ik het hiermee toch onderbouwd.............

Ik ben het hier, in het geheel, niet mee eens.

Games worden wel vaker gezien als boosdoener van geweld. Tevens zou gamen aanzetten tot; luiheid, obesitas, persoonlijkheidsstoornissen en zelfs dierenmishandeling (dit aan de hand van het spel Battlefield 3, waarin je in next gen een mes door een rat steekt).
Waarom worden games als boosdoener gezien? Omdat het door het merendeel van de jeugd gedaan wordt en men NA het verwijzen naar actiefilms, op zoek was naar iets nieuws. Dit komt puur door de media en mensen, welke zich nooit hebben verdiept in gamen.

Ikzelf ben al sinds de eind jaren '80 actief als gamer en mag mijzelf een kenner noemen. Ook zijn schietspellen rijkelijk aanwezig in mijn verzameling en al mijn vrienden spelen deze games ook. Er is echter niemand in mijn groep, die zich door het spelen van schietspellen agressief gedragen. Ook het verheerlijken van geweld is er niet bij.

Laten we dus niet de schuld geven aan bijvoorbeeld games, films, muziek e.d. We moeten beseffen dat de realiteit harder is, dan de fantasieën van regisseurs en gamesontwikkelaars.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #55 Gepost op: 10 december 2011, 22:53:47
Ik ben het hier, in het geheel, niet mee eens.

Games worden wel vaker gezien als boosdoener van geweld. Tevens zou gamen aanzetten tot; luiheid, obesitas, persoonlijkheidsstoornissen en zelfs dierenmishandeling (dit aan de hand van het spel Battlefield 3, waarin je in next gen een mes door een rat steekt).
Waarom worden games als boosdoener gezien? Omdat het door het merendeel van de jeugd gedaan wordt en men NA het verwijzen naar actiefilms, op zoek was naar iets nieuws. Dit komt puur door de media en mensen, welke zich nooit hebben verdiept in gamen.

Ikzelf ben al sinds de eind jaren '80 actief als gamer en mag mijzelf een kenner noemen. Ook zijn schietspellen rijkelijk aanwezig in mijn verzameling en al mijn vrienden spelen deze games ook. Er is echter niemand in mijn groep, die zich door het spelen van schietspellen agressief gedragen. Ook het verheerlijken van geweld is er niet bij.

Laten we dus niet de schuld geven aan bijvoorbeeld games, films, muziek e.d. We moeten beseffen dat de realiteit harder is, dan de fantasieën van regisseurs en gamesontwikkelaars.

Het zal niet voor iedereen gelden maar wel voor een aantal mensen.         Waarom zo meteen in de verdediging?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #56 Gepost op: 10 december 2011, 23:01:18
Het zal niet voor iedereen gelden maar wel voor een aantal mensen.         Waarom zo meteen in de verdediging?  

Sorry hoor, je begint er zelf over en dan vind je het vreemd dat mensen (die blijkbaar terzake kundig zijn) in de verdediging schieten? Kom op zeg. Je roept iets en als je het dan vreemd vindt dat iemand daar tegenin gaat, wat doe je dan op een forum?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #57 Gepost op: 10 december 2011, 23:03:43
Dit topic gaat nog steeds over een schietincident in Almelo en niet over geweld gerelateerd aan computerspelletjes. Ik wil daarom verzoeken om weer on topic te gaan. Verdere offtopic reacties worden verwijderd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #58 Gepost op: 11 december 2011, 07:17:11
Dienstwapen gevonden naast dode agent

ALMELO -  De politie heeft in Almelo het dienstwapen gevonden van de 25-jarige agent in opleiding die vermoedelijk vrijdagavond een 18-jarige medewerkster van een supermarkt doodschoot. De politie vond het pistool op de plek waar vrijdagavond zijn lichaam is gevonden. Onderzoek moet nog uitwijzen of met dat wapen is geschoten, aldus het Openbaar Ministerie (OM) zaterdag.

De jonge vrouw en hij waren bekenden van elkaar. Of zij ook een relatie hadden en of het ging om een verbroken relatie, kan het OM nog niet zeggen. „We hebben daarover nog geen bevestiging van de familie gehad.” In de mobiele telefoon van de man zijn „afscheidachtige” berichten aangetroffen gericht aan zijn moeder. Vrijdag werden twee afscheidsbrieven bij de man gevonden. Voor zover bekend heeft de man daarin geen verklaring gegeven voor zijn daden.

Voor de supermarkt in winkelcentrum De Schelfhorst werden zaterdag veel bloemen neergelegd en kaarsje aangestoken. De verbijstering was groot. De winkel bleef dicht en gaat maandag weer open. Burgemeester Jon Hermans-Vloedbeld bracht zaterdag twee keer een bezoek aan de winkeliers van winkelcentrum. „Veel mensen die op het moment van de schietpartij in het winkelcentrum waren, willen hun verhaal kwijt”, zei een gemeentewoordvoerder. De burgemeester sprak ook met de medewerkers van de C1000. Slachtofferhulp was daarbij aanwezig.
De agent in opleiding van het korps Amsterdam-Amstelland werd dood gevonden in een woning in het centrum van Almelo. De woning is van zijn ouders, die in het buitenland wonen, aldus het OM. De man woonde daar zelf niet.
De politie kan niet ingaan op het bericht op diverse sociale media dat de vermoedelijke schutter zijn daad al op Facebook zou hebben aangekondigd.

Agenten in opleiding kunnen na ongeveer een jaar over een dienstwapen beschikken. Dit wapen nemen politieagenten in beginsel niet mee naar huis, zegt Gerrit van de Kamp van de politievakbond ACP. Het mag echter wel, mits de agent thuis goede voorzieningen heeft om het wapen veilig op te bergen. Hij zegt dat agenten in opleiding een „behoorlijk zware selectieprocedure moeten doorlopen met onder meer psychologische tests.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/11099136/__Wapen_agent_gevonden__.html


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #59 Gepost op: 11 december 2011, 20:28:59
Zou een moderator de posts ter discussie omtrend videogames en geweld, kunnen verplaatsen naar een locatie waar de discussie kan worden voortgezet?

Wacht daar dan op voordat je je mening hier tussen toch nog gaat verdedigen.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"