Slecht optreden door beveiliger

Auteur Topic: Slecht optreden door beveiliger  (gelezen 3707 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Gepost op: 9 december 2011, 21:48:35
Jawel zojuist weer in het centrum van Rotterdam een bijzonder optreden meegemaakt van collega beveiliger.
Was even terug op het oude stekkie waar ik winkelsurveillant was. Na wat napraten met collega`s liepen ik en mijn maatje door de stad.
En we lopen de Coolsingel langs en zien recht van ons een opstootje. Me beste maatje (ook beveiliger) rennen er naar toe en zien dat collega beveiligers moeite hebben met een aanhouding.
Eerst keken we het aan want 6 man doken er al op. Nou boel gesust verdachte in een klem alleen verbaal nog het een en ander te zeggen. Geen ziektes of wat dus het viel nog wel mee meer woorden als flikker en klootzak nou daar word je niet warm of koud van. Op een gegeven moment roept de verdachte jullie zijn ''kaka'' met 6 man tegen 1. Nou mij zou het niet boeien maar 1 van de beveiligers gilde ''wat kaka'' en begon op de verdachte in te trappen. In totaal trapte de beveiliger 4 x op de verdachte in tegen zijn rug en nek. Nou kaka betekend vervelend en ik zou het ook vervelend vinden als 6 testeron beveiligers aan me aan het trekken waren. Nou na het trappen namen mij maatje en ik met wat andere collega`s die wel in staat waren normaal na te denken de aanhouding over.

Nou politie opgeroepen via de portofoon, en die was zo ter plaatse. Wat er daarna gebeurd is nog erger dan de aanhouding zelf de beveiliger die de verdachte total loss schopte was verdwenen.
Voor wie het nou wil weten waar deze commotie over ging. Voor een mandje vol met bier gestolen uit de AH.




Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #1 Gepost op: 9 december 2011, 21:52:17
Ik zou graag willen weten wat jou actie is geweest.

Heb je een bijv verklaring afgelegd over wat jij gezien hebt?


Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #2 Gepost op: 9 december 2011, 21:54:42
Ik zou graag willen weten wat jou actie is geweest.

Heb je een bijv verklaring afgelegd over wat jij gezien hebt?
Heb inderdaad aan de politie verteld wat er gebeurd is maar helaas wist ik de naam niet van de beveiliger. En het leek de politie ook niet veel te boeien.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #3 Gepost op: 13 december 2011, 20:06:41
pbeek,

Maak je vaker mee dat collega beveiligers iets doen wat niet door de beugel kan ? Ik vraag dit omdat ik natuurlijk een buitenstaander ben, ik waardeer het werk dat beveiligers doen, maar in mijn omgeving zie ik heel soms verbazingwekkende dingen gebeuren in Amsterdam en Schiphol door beveiligers helaas. En nee dit waren niet handelingen zoals op de stoep parkeren, maar echt misdrijven waar je best een tijd voor "binnen" zit. Heb het ook net als jij aan de politie verteld, en die hebben er gelukkig wel een zaak van gemaakt en de volgende dag kwamen ze al in actie.


Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #4 Gepost op: 13 december 2011, 23:48:41
pbeek,

Maak je vaker mee dat collega beveiligers iets doen wat niet door de beugel kan ? Ik vraag dit omdat ik natuurlijk een buitenstaander ben, ik waardeer het werk dat beveiligers doen, maar in mijn omgeving zie ik heel soms verbazingwekkende dingen gebeuren in Amsterdam en Schiphol door beveiligers helaas. En nee dit waren niet handelingen zoals op de stoep parkeren, maar echt misdrijven waar je best een tijd voor "binnen" zit. Heb het ook net als jij aan de politie verteld, en die hebben er gelukkig wel een zaak van gemaakt en de volgende dag kwamen ze al in actie.
Ik maak het inderdaad vaker mee. Soms is het van een klap tot echt aftuigen. Het probleem is soms dat als de politie ter plaatse is de beveiligers al aanwezig zijn.
Ik zelf heb ook wel is iemand een veeg verkocht maar dat is dan als ik mij bedreigt voel. Het probleem is hier dat de verdachte zich kort verzetten maar met 6 man op hem was het niet nodig hem 4 trappen uit te delen. Dat was ook het moment dat ik ingreep met meerdere collega`s. De politie kreeg natuurlijk verschillende verhalen te horen en er was veel bij kijks en een grimmige sfeer eromheen, denk daarom dat ze gekozen hebben voor de aanpak inpakken en wegwezen. Ze hebben me nummer genoteerd en me gegevens dus denk dat ze er nog op terug komen.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5 Gepost op: 14 december 2011, 03:29:45
Slechte zaak wat je omschreven hebt maar goed dat je hebt geacteerd hierop.
Lopen ze toevallig in zwart pak wit overhemd soms wel soms niet met giletje aan en een klein zwart knopje op de rever als bedrijfsnaam ?

Hoevaak komt zoiets rondom Lijnbaan gebied voor op met name koopavond en weekenden ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #6 Gepost op: 14 december 2011, 19:09:57
Slechte zaak wat je omschreven hebt maar goed dat je hebt geacteerd hierop.
Lopen ze toevallig in zwart pak wit overhemd soms wel soms niet met giletje aan en een klein zwart knopje op de rever als bedrijfsnaam ?

Hoevaak komt zoiets rondom Lijnbaan gebied voor op met name koopavond en weekenden ?
weet even niet maar de begin van naam kan je afleiden van een personage uit de a-team ''face'' maar dan zijn echte naam in de film;)
hint!! lijkt wel een spel nu


scorpionadvies

  • beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #7 Gepost op: 18 december 2011, 10:42:09
Wat er daarna gebeurd is nog erger dan de aanhouding zelf de beveiliger die de verdachte total loss schopte was verdwenen.

Als je ziet wat voor ge desinteresseerde collega's nu de beveiliging doen in filialen van AH kan ik me voorstellen waarom hij was verdwenen.

Men heeft geen zin in een rapportage !

Wel liever flirten met personeel maar zijn feitelijke taak niet uitvoeren.

Liever in dagrapportage vermelden:  "geen bijzoinderheden"

Hopelijk is deze persoon via de camerabeelden terug te vinden en ik ben dan heel benieuwd wat zijn / haar uitleg is.