Basis LifeLiner3

Auteur Topic: Basis LifeLiner3  (gelezen 3977 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Gepost op: 10 december 2011, 17:33:10
Ik had een vraagje:

Vroeger had de LifeLiner3 een standplaats op het industrieterrein in Nijmegen. Deze is toendertijd afgekeurd waarop de heli naar Volkel is verhuisd.

Echter is men op het Radboud op dit moment bezig het nieuwe pand in gebruik te nemen.

Op sommige sites lees ik dat de LFL3 weer teruggaat naar het dak van het Radboud, terwijl een van de piloten mij een tijdje terug vertelde dat ze gewoon op Volkel bleven.

Weet iemand hoe het precies zit?


Student Technische Bedrijfskunde TU/e


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #1 Gepost op: 10 december 2011, 22:58:05
Ik had een vraagje:

Vroeger had de LifeLiner3 een standplaats op het industrieterrein in Nijmegen. Deze is toendertijd afgekeurd waarop de heli naar Volkel is verhuisd.

Echter is men op het Radboud op dit moment bezig het nieuwe pand in gebruik te nemen.

Op sommige sites lees ik dat de LFL3 weer teruggaat naar het dak van het Radboud, terwijl een van de piloten mij een tijdje terug vertelde dat ze gewoon op Volkel bleven.

Weet iemand hoe het precies zit?

De Lifeliner 3 is en blijft gestationeerd op vliegbasis Volkel. Er zal dus geen verhuizing plaats vinden naar het UMC St. Radboud. ;)

Bron: UMC St.. Radboud
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #2 Gepost op: 10 december 2011, 23:06:48
Ik had een vraagje:

Vroeger had de LifeLiner3 een standplaats op het industrieterrein in Nijmegen. Deze is toendertijd afgekeurd waarop de heli naar Volkel is verhuisd.

Echter is men op het Radboud op dit moment bezig het nieuwe pand in gebruik te nemen.

Op sommige sites lees ik dat de LFL3 weer teruggaat naar het dak van het Radboud, terwijl een van de piloten mij een tijdje terug vertelde dat ze gewoon op Volkel bleven.

Weet iemand hoe het precies zit?

De LL3 heeft in eerste instantie op het dak van het Radboud gestaan. Vanwege klachten van omwonenden is de heli destijds verkast naar de Scheepvaartweg. Die locatie was tijdelijk en er staat mij iets bij dat die plek niet zonder gevaar was vanwege de bebouwing zeer dicht om de landingsplek heen. Er was nog sprake van dat de heli naar het industrieterrein Bijsterhuizen zou gaan verhuizen, maar dat is niet doorgegaan. Uiteindelijk werd de heli gestationeerd op Vliegbasis Volkel.
Het Radboudziekenhuis wordt niet de nieuwe locatie voor de heli, deze blijft voorlopig in ieder geval in Volkel staan. De gemeentelijke vergunningen laten een definitieve standplaats op/bij het ziekenhuis niet toe.

Wat wel is, is dat er een nieuw helidek gerealiseerd zou worden op het dak van het Radboud, maar dat is slechts voor het brengen van patienten/slachtoffers. Daarna vertrekt de heli weer naar de standplaats in Volkel.


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #3 Gepost op: 11 december 2011, 10:18:37
Bedankt voor de info beide! Nu is mij dat ook weer duidelijk  ;)
Student Technische Bedrijfskunde TU/e