Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 238637 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #20 Gepost op: 12 december 2011, 01:04:10
Hierbij nog een linkje naar verkoop van Boa uniformen.

http://www.stijlgroep-nederland.nl/index.asp?action=product&categorie=11&clear=true

Oscar.
Dit is volgens mij gewoon bij de VTPSN besteld waarbij de politie emblemen omgewisseld zijn voor
die duim. Ze zijn trouwens al wel voorbereid op de handboeien want daar kan je al een dasspeld
van krijgen  098uo 98uiye
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #21 Gepost op: 14 december 2011, 15:09:11
De gele jassen worden niet alleen door Boa's en Politie gedragen.
Ze moeten volgens de nieuwe Europese richtlijnen gedragen worden door eenieder die op, bij, naast of in de buurt van (snel)wegen, trein- en tramsporen of andere plaatsen waarbij zichtbaarheid van levensbelang kan zijn. Ze worden dus ook gedragen door spoorwegpersoneel, mensen van rijkswaterstaat, wegenbouwers, enz. Verder mag ik jullie er op atent maken, dat er ook Boa's zijn met exact dezelfde bevoegdheden als de politie. Ook kunnen zij dezelfde geweldsmiddelen toegekend krijgen. Denk maar eens aan bv. de Flora en Faunabeheerders (in de volksmond Boswachter) die ook vuurwapen dragend kunnen zijn. Zij hebben aan hun koppel exact dezelfde geweldsmiddelen als de politie.

Oscar.

Oscar,

In Europese regelgeving wordt niet verwezen naar gele kleding maar naar een bepaalde reflecterende klasse (en dus niet een bepaalde kleur), waarnaast ook nog een norm bestaat die de diverse reflectieklassen van kleding normeert.

Mijn mening is dan ook dat de kleding van de politie niet de juiste kleur bevat. Juist om onderscheid te maken tussen diverse diensten zou er in Nederland een norm moeten komen voor welke kleur in welke situatie gedragen moet worden. Als een politieagent met het geel zich langs het spoor vertoont, verwart dit heel erg met deskundig spoorweg(werk)personeel. Niet iedere agent zal het certificaat veilig werken in- en nabij het spoor hebben. Dit zou gevaarlijke situaties kunnen opleveren. Ik zou er veel meer voor pleiten om politie een alleenrecht op het dragen van blauwe reflecterende kleding te laten krijgen. (zoals bijvoorbeeld ook in een COPI een AAOV een blauw reflecterend hesje draagt.)

Het apparte is dat de enige die volgens de wet genormaliseerd onderscheidende kleding draagt een "weginspecteur" is. Dit is namelijk de volgens de wet genormaliseerde kleding van een verkeersregelaar (geel, oranje, driehoek) met voor de weginspecteur een blauwe band als toevoeging, waaruit blijkt dat hij "gezag" heeft.
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #22 Gepost op: 16 december 2011, 10:31:41
Hier nog even wat vergelijkingen.....


(Foto www.infopolitie.nl)

En hier handhavers/BOA's..... vs Politie.... zoek de verschillen?...  :-\


(Foto 1 www.buurtlink.nl Foto 2 www.112groningen.nl)

Tja...


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #23 Gepost op: 16 december 2011, 11:24:05
Ach straks heb je gewoon een rijkspolitie (lees de landelijke politie) en de gemeente politie ( de Boa's van de gemeente)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #24 Gepost op: 16 december 2011, 11:55:55
Ach straks heb je gewoon een rijkspolitie (lees de landelijke politie) en de gemeente politie ( de Boa's van de gemeente)

Maar als dat al zo zou zijn, is het probleem van de herkenbaarheid nog niet opgelost  e050


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #25 Gepost op: 16 december 2011, 22:38:44
Nee en daar zal ook niks in veranderen. Immers toen wij met elkaar overgingen naar de witte bloesen veranderde de rest van de wereld óók. Dus het zal altijd zo blijven dat boa'S van de gemeente veel lijken op die van ons.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #26 Gepost op: 17 december 2011, 00:18:55
Dat van die witte overhemden ben ik mee eens.
Heel veel beveiligingsbedrijven wilden nooit op de politie lijken maar stapten wel vrij snel over op witte overhemden
maar ze wilden niet op de politie lijken werd er gezegd. Nou aan me hoela daar trapte ik niet in.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #27 Gepost op: 18 december 2011, 23:51:15
Om een lang verhaal kort te maken, voer een landelijk BOA uniform in.

 0098 Oscar  ;)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #28 Gepost op: 19 december 2011, 00:14:18
Naar Rotterdams model? 998765 >:D
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #29 Gepost op: 19 december 2011, 00:18:37
AUB niet naar Rotterdams model dat vind ik er echt totaal niet uitzien.
Doe gewoon normaal uniform waar je niet mee voor lul loopt.
Politiebroek zonder zwarte bies / Blauw overhemd en het vorige model politiejas en op de rug STADSTOEZICHT in reflecterende tekst.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen