Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie

Auteur Topic: Kleding/uniform van handhavers/BOA's vs Politie  (gelezen 237969 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #30 Gepost op: 20 december 2011, 09:15:30
MHMH dan wordt het dus wel lijken op de politie  0098  0098  0098


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #31 Gepost op: 20 december 2011, 12:06:38
Zoals eerder aangehaald: uniform ala NS veiligheid en toezicht. Rotterdams RET Of Haagse HTM uniform vind ik ook prima  :)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #32 Gepost op: 20 december 2011, 12:16:10
Uniform van handhaving Amsterdam kan ook nog wel.

Grijze broek met zwarte bies en een wit overhemd met daarop een zwarte jas.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #33 Gepost op: 20 december 2011, 12:21:20
Dat is ook gewoon een politie uniform. Zelfde petten, zelfde gele bloussons, zelfde overhemden.


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Reactie #34 Gepost op: 20 december 2011, 16:07:54
Het tenue van Amsterdam is gewoon het politie-uniform in een andere kleur. Of is het het brandweer uniform met andere logo's? Of is het de Douane? Of is het een Limo-chauffeurs bedrijfstenue  ^-^ ? Één ding is zeker, het tenue Rotterdam is heel duidelijk anders dan alle anderen en aan duidelijkheid daarmee geen twijfel. En voor de rest; over smaak valt te twisten. een van de punten wat gevoelig ligt denk ik is dat menig Handhaver zijn identiteit aan de politie - en diens tenue- ontleend. Heel begrijpelijk, maar in de huidige ontwikkeling van de nieuwe-Handhaver niet meer van deze tijd.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #35 Gepost op: 20 februari 2012, 14:57:01
Wederom een mooi voorbeeld: Handhavers in Maastricht.

Trollen vuur

De burger ziet geen verschil, en dat vind ik ook niet zo gek. Ik vind het wél te gek voor woorden dat dit maar allemaal kan..... ???


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #36 Gepost op: 20 februari 2012, 17:36:30
Zo krijg je toch meer blauw op straat?

Van (heel) dichtbij zie je pas dat het iemand van de handhandhaving is.
Daarbij laten we nog in het midden of het een BOA is.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #37 Gepost op: 20 februari 2012, 17:50:47
Wederom een mooi voorbeeld: Handhavers in Maastricht.

Trollen vuur

De burger ziet geen verschil, en dat vind ik ook niet zo gek. Ik vind het wél te gek voor woorden dat dit maar allemaal kan..... ???

Echt belachelijk dit. Ik snap niet dat dit is toegestaan  :-X


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #38 Gepost op: 20 februari 2012, 18:42:22
Jeroen,
  ik ken mensen die werken als parkeercontroleur binnen een gemeente gewerkt, deze dienst kreeg van het regiokorps, de kleding aangeleverd inclusief gele parka's kortom alles.  Na enige tijd werd een deel verkeerstoezicht overgedragen aan deze dienst. Controle op naleving de kleine milieuzaken, en ja wel de surveillance tijdens de oud en nieuwperiode op vuurwerk,en vuuropbouw.
Tijdens manifestaties of calamiteiten werd bijstand gevraagd door de regiopolitie zelfs buiten de standplaats dus ja wat is wat en waarom.
Bij instappen begint de inzet.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #39 Gepost op: 20 februari 2012, 20:52:15
Waar maken mensen zich druk om. Niet zolang geleden had je geen BOA's. Men was gewoon "onbezoldigd ambtenaar der gemeente- of rijkspolitie" inclusief politie legitimatie en politieuniform.
Heel erg duidelijk voor het publiek.
Een handhaver is een ander woord voor iemand die bekeurt, in feite een "politietaak".  ::)
Duidelijkheid voor het publiek is eenzelfde uniform voor alle ambtenaren met opsporingsbevoegdheid.
Waarom zou een Boa niet gewoon een politieuniform kunnen dragen ?
Politie volontaires dragen ook politieuniform zonder dat zij opsporingsbevoegdheid hebben.
Politie Boa's in Hollandsmidden met alleen bevoegdheid voor verkeer dragen ook gewoon politieuniform, en hebben dezelfde opleiding, bevoegdheden en geweldsmiddelen als andere Boa's.

Oscar.