Volvo A-ambulances

Auteur Topic: Volvo A-ambulances  (gelezen 27158 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ambulance mark

  • Gast
Gepost op: 8 januari 2005, 20:13:24
Update per 08-05-10:

Hier kunt u uw foto's plaatsen van Volvo A-ambulances.

Bij het plaatsen van foto's graag het volgende rijtje met voertuigggevens hanteren (niet verplicht).

[b]Dienst:[/b]
[b]Standplaats:[/b]
[b]Roepnummer:[/b]
[b]Soort voertuig:[/b]
[b]Merk & type:[/b]
[b]Bijzonderheden:[/b]

Doel hiervan is dat foto's niet zomaar klakkeloos worden neergezet, maar dat dat even wat meer moeite wordt gedaan om info te achterhalen. Hiermee wordt de voertuigencategorie ook veel informatiever O0

Je zult niet altijd alle gegevens weten van een voertuig. Plaats in ieder geval wel het hele lijstje. Mogelijk heeft een ander forumlid wel gegevens over het voertuig, welke later toegevoegd kunnen worden.

Houdt bij het plaatsen van foto's a.u.b. rekening met de Boardregels



Roepnummers: 101 t/m 199




heeft iemand toevallig foto's van oude nederlandse volvo ambulances, want ik kan hier weinig over vinden.
met oud bedoel ik tussen 1980 en 1990.

[verwijderd door de admin ivm opschoning]




Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2005, 21:10:38
Ik heb er een paar gevonden op http://www.ele.tut.fi/~haka/Ambulance/Osto/

Volgens mij heeft ie wel pech ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2005, 21:27:46
En die foto van de ambulance van NedCar was afkomstig van mij.
Bijgaand post ik 'm nog een keer, want door de schoning van het forum is die foto niet meer terug te vinden.

Gr
Erik



[verwijderd door de admin ivm opschoning]


ambulance mark

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2005, 21:33:44
mooie ambulances, maar is nergens iets van een 740 of een 940 ambulance te vinden. in noorwegen en zweden rijden ze wel rond.


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2005, 01:11:09
Er hebben volgens mijn in Drenthe ambu's op Volvo 960-of V90-chassis gereden....
Maar je moet ze echt met een vergrootglas zoeken in Nederland, want Volvo ambulances zijn hier nooit populair geweest.

En tsja... waarom zouden ze in Zweden wel rondrijden  ::)

Gr
Erik


Pedro

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2005, 01:31:28
Er hebben volgens mijn in Drenthe ambu's op Volvo 960-of V90-chassis gereden....


Dat klopt...vooral in de regio Coevorden. Maar nu ook al niet meer dus.

Ver der staan er bij De Graaff in Waalwijk nog een aantal volvo's te koop en te huur.

Pedro
(half duf door de nachtdienst) ???


ambulance mark

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2005, 13:35:56
Dat klopt...vooral in de regio Coevorden. Maar nu ook al niet meer dus.

Ver der staan er bij De Graaff in Waalwijk nog een aantal volvo's te koop en te huur.

Pedro
(half duf door de nachtdienst) ???

inderdaad de Graaff heeft gewoon alles staan
www.ambulancetechniek.nl


Bralo20

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 10 januari 2005, 19:08:07
In België beschikte de Londerzeelse brandweer in de jaren '70 over een unieke ziekenwagen op basis van een Volvo.  Deze Volvo verdween spijtig genoeg en werd helaas gesloopt.

Van deze wagen, als ik me niet vergis de enige Volvo ziekenwagen in België, bestaan er maar bitterweinig foto's.

Achteraf bekeken is het bijzonder jammer dat we dit voertuig laten vertrekken hebben.  Het was werkelijk een unicum binnen de Belgische brandweer & DGH-900 (nu DGH-100) wereld. (DGH: Dringende Geneeskundige Hulpverlening).

Een foto ervan is te vinden in een van de 2 delen van het prachtige naslagwerk "Bestrijders van het vuur" van begin jaren '80.


Mvg,


Sander Nbr

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2005, 19:26:39
Deze ambulance staat momenteel (en al twee jaar ofzo) veel te duur te koop bij Marans in Veldhoven. 941, volgens mij idd afkomstig uit Drenthe.



Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2005, 22:27:06
Erik,
Weet jij toevallig ook waar deze volvo dienst heeft gedaan voordat hij op de Volvo-fabriek (tegenwoordig NedCar) terecht kwam?
De wagen schijnt in Nederland bij een ambulancedienst dienst te hebben gedaan.

Pfieuw..... dat laatste klopt. En ze hebben me bij Nedcar ook verteld bij welke ambulancedienst. Ik ben alleen vergeten bij welke dienst en ik heb het ook niet genoteerd... ik dacht ergens op de Veluwe.

Bij deze een oproep aan Ton Rotterdam, FotoJoop en Lifty: weten jullie dat misschien???

Gr
Erik