Volvo A-ambulances

Auteur Topic: Volvo A-ambulances  (gelezen 27098 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #10 Gepost op: 10 januari 2005, 22:50:00
Deze ambulance staat momenteel (en al twee jaar ofzo) veel te duur te koop bij Marans in Veldhoven. 941, volgens mij idd afkomstig uit Drenthe.



Correct, aan het roepnummer en de "styling" van het voertuig is te zien dat deze destijds dienst deed bij de RAV Drenthe.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 11 januari 2005, 13:51:11
Neem eens contact op met de VZA te Amsterdam.
Deze hebben in het verleden de E.P.D.A. overgenomen en deze reden vroeger met Volvo's.
Ook hadden ze een servicewagen, een voormalige ambu, van het merk Volvo indienst.


Bart S

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 11 januari 2005, 20:20:14
Hey Ron!

Bij de VZA rijden nu geen Volvo's meer (of bedoelde je dat niet). Alle ambulances zijn Chevrolets en ik zag in de garage nog een enkele Mercedes Sprinter staan. De "ziekentaxi's" zijn allemaal VW Passat's. De servicewagen is een VW Transporter.

Groeten van de Zandhaas  :D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 11 januari 2005, 20:27:19
Hey Ron!

Bij de VZA rijden nu geen Volvo's meer (of bedoelde je dat niet). Alle ambulances zijn Chevrolets en ik zag in de garage nog een enkele Mercedes Sprinter staan. De "ziekentaxi's" zijn allemaal VW Passat's. De servicewagen is een VW Transporter.

Groeten van de Zandhaas  :D

en ze hebben ook nog enkele volvo`s in dienst als ziekentaxi, maar hij bedoelde in het verleden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ambulance mark

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 12 januari 2005, 19:35:46
ziekentaxi?
dan denk ik aan een ambulance opbouw maar dan zonder lampen, als dit klopt plaats dan een foto als je die hebt.

alvast bedankt


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #15 Gepost op: 12 januari 2005, 21:03:50
Hey Ron!

Bij de VZA rijden nu geen Volvo's meer (of bedoelde je dat niet). Alle ambulances zijn Chevrolets en ik zag in de garage nog een enkele Mercedes Sprinter staan. De "ziekentaxi's" zijn allemaal VW Passat's. De servicewagen is een VW Transporter.

Groeten van de Zandhaas  :D

Hij bedoelde inderdaad het verleden en niet het heden :-)

Gr
Erik


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 12 januari 2005, 21:05:17
fout, gewoon witte stationcars met blauwe balk op t dak
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Loekie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #17 Gepost op: 31 januari 2005, 10:05:23
In België beschikte de Londerzeelse brandweer in de jaren '70 over een unieke ziekenwagen op basis van een Volvo.  Deze Volvo verdween spijtig genoeg en werd helaas gesloopt.

Van deze wagen, als ik me niet vergis de enige Volvo ziekenwagen in België, bestaan er maar bitterweinig foto's.

Achteraf bekeken is het bijzonder jammer dat we dit voertuig laten vertrekken hebben.  Het was werkelijk een unicum binnen de Belgische brandweer & DGH-900 (nu DGH-100) wereld. (DGH: Dringende Geneeskundige Hulpverlening).

Een foto ervan is te vinden in een van de 2 delen van het prachtige naslagwerk "Bestrijders van het vuur" van begin jaren '80.


Mvg,

Het Rode Kruis, afdeling Roeselare, heeft ook jaren met een Volvo 240 ambulance rondgereden. Wanneer hij aangekocht werd weet ik niet, hij is uit roulatie verdwenen begin jaren '90. Als ik me nog goed herinner was het een Volvo met opbouw.
Stijn, heb jij toevallig scans van die Volvo uit Londerzeel?


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #18 Gepost op: 31 januari 2005, 22:03:35
Klopt, deze komt uit Drenthe. Zelf heb ik hem op de plaat gezet in Emmen. 8)
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


timo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #19 Gepost op: 18 augustus 2007, 17:52:43
En hierbij een volvo ambulance van Zeeland.
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda