Zembla - Blauw op straat afgenomen / Macht aan de beveiligers (video) 09-12-2011

Auteur Topic: Zembla - Blauw op straat afgenomen / Macht aan de beveiligers (video) 09-12-2011  (gelezen 4526 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Alleen als je de gegevens wel verkrijgt en er in strafrechtelijk zin iets mee gaat doen wordt de verdachte waarschijnlijk vrijgesproken. Op het moment dat een verdachte namelijk iets gevraagd wordt door een geüniformeerde kan hij zich er op beroepen dat hij niet wist dat hij dit mocht weigeren. Zo liggen er genoeg zaken die van tafel geveegd van soortgelijke dingen door agenten of beveiligers die iets netjes vroegen zonder iemand te wijzen op zijn mogelijkheid om dit te weigeren.

Jep de al oude leus "vragen staat vrij" is voor de politie not-done! Voor de politie is het vorderen letterlijk geworden en niet meer figuurlijk. Dus ik vraag tegenwoordig geen rijbewijs meer, ik vorder de overgifte van een rijbewijs. Daarna schrijf ik een bon voor niet voldoen aan bevel of vordering want de mensen gaan gelijk op de achter poten staan. Maar dat zal een kwestie van gewenning zijn denk ik......

Wel 2x zoveel bonnen  098uo
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Alleen als je de gegevens wel verkrijgt en er in strafrechtelijk zin iets mee gaat doen wordt de verdachte waarschijnlijk vrijgesproken. Op het moment dat een verdachte namelijk iets gevraagd wordt door een geüniformeerde kan hij zich er op beroepen dat hij niet wist dat hij dit mocht weigeren. Zo liggen er genoeg zaken die van tafel geveegd van soortgelijke dingen door agenten of beveiligers die iets netjes vroegen zonder iemand te wijzen op zijn mogelijkheid om dit te weigeren.

Toch leuk, in het merendeel van de APV's in Nederland staat dat het verboden is om bijvoorbeeld inbrekerwerktuigen te vervoeren op de openbare weg. In veel gevallen komen dergelijke feiten pas aan het licht nadat een agent aan een betrokkene heeft gevraagd of hij in het voertuig mag kijken ... Hierna maakt men proces verbaal.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !