Het Bondsblad

Auteur Topic: Het Bondsblad  (gelezen 5993 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

richard

  • Gast
Gepost op: 8 januari 2005, 20:25:19
Nou heb ik begrepen dat het bondsblad gaat verdwijnen.
Dit zou moeten gebeuren omdat de bond moet bezuinigen nou staat me bij dat we een aantal jaren terug geconfronteerd werden met  een lidmaatschapsverhoging om het bondsblad in stand te houden.
Krijgen we dat terug ????
Nee natuurlijk niet we gaan volgend jaar gewoon weer meer betalen

Wie weet  hier meer over ?




Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2005, 15:28:24
Je krijgt dat geld uiteraard niet terug. Lijkt me logisch. Die verhoging die was toen al nodig (inclusief subsidie) om het te financieren. En als de subsidie wegvalt dan moet je gaan bezuinigen.
Maar vind je de prijs van het lidmaatschap duur?


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2005, 17:13:45
Ik vind het een heel slechte zaak dat het blad moet verdwijnen.

Volgens mij is communicatie met de achterban topprioriteit van het bestuur en ik vind dat daarbij een blad niet gemist kan worden.

Dat het blad door digitale info minder belangrijk is vind ik niet opgaan, beiden vullen elkaar juist aan.

De bond wordt echter fiks gekort en als er geen geld is houdt het op. Helaas is men er niet in geslaagd tijdig nieuwe geldbronnen binnen te halen.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2005, 18:51:57
Helaas,maar het was al een poosje bekend geloof ik...
  Ta


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2005, 23:12:16
Volgens mij ligt er nu wel een vragenlijstje bij de brigade besturen. o.a. met de vraag of de vrijkomende gelden bij de bond mogen blijven....en bv welke frequentie voor de digitale nieuwsbrief handig is.
Wij zullen ons als vereniging moeten gaan bezinnen wat we nu als communicatiemiddel gaan gebruiken, want hebben geen eigen blad en alleen communiceren via je verenigingswebsite en een electronische nieuwsbrief is geen optie aangezien niet iedereen (nee nog steeds niet  ::) ) deze middelen heeft. Daarnaat zul je toch wel (minimaal 4x perjaar iets naar je leden moeten sturen. Persoonlijk denk ik dus dat onze vereniging het geld wel terug wil. Kan ik mooi aan een blaadje gaan knutselen. ;D
[img]/img]


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2005, 09:43:14
Persoonlijk denk ik dus dat onze vereniging het geld wel terug wil. Kan ik mooi aan een blaadje gaan knutselen. ;D

Nou Erny,

ik kijk verwachtingsvol uit en zie dat wel verschijnen in mijn brieven bus.

Let wel, we hebben iets dergelijks al meerdere keren opgezet en telkens is het eerste halve jaar geen probleem, maar daarna gaat het een lijdensweg in en sterft het een genadeloze dood.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2005, 12:02:58
Let wel, we hebben iets dergelijks al meerdere keren opgezet en telkens is het eerste halve jaar geen probleem, maar daarna gaat het een lijdensweg in en sterft het een genadeloze dood.
Yep...heb je gelijk in RR, maar we (en volgens mij ook andere verenigingen) zullen wel moeten. Zeker voor niet actieve strandwachten, zeg maar de "stille" leden is het de enige manier waarmee ze een aantal keer per jaar geconfronteerd worden met de reddingsbrigade. Het is dus noodzakelijk om een alternatief op te zetten als het bondsblad wegvalt.....maar misschien om de discussie hier wat bij te draaien:
Wat zijn de alternatieven voor het bondsblad?
[img]/img]


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #7 Gepost op: 10 januari 2005, 13:05:16
ruimte claimen in vakblad Incident.

Of gewoon een nieuwsbrief maken. Gewoon in pdf op internet en voor de stille leden een geprinte versie opsturen.

Elke keer 2 a4 dubbelzijdige moet haalbaar zijn.


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2005, 13:10:10
Of gewoon een nieuwsbrief maken. Gewoon in pdf op internet en voor de stille leden een geprinte versie opsturen.
Elke keer 2 a4 dubbelzijdige moet haalbaar zijn.
Dat is ook precies wat ik in gedachten heb...
[img]/img]


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2005, 16:21:39
Er is al een digitale nieuwsbrief...