Het Bondsblad

Auteur Topic: Het Bondsblad  (gelezen 6000 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #20 Gepost op: 12 januari 2005, 20:41:44
Maar het ligt momenteel aan de reddingsbrigades zelf of men hier aandacht aan schenkt of dat een dergelijk project "stiekem" binnenshuis houdt, bijvoorbeeld de LandRover Defender van NRB, precies 1800 anders dan de IJRB.
RR ik zal het maar bekennen...wij hebben ook stiekum een nieuw voertuig aangeschafd, conform de internationale kleurstelling. Gisterenmiddag ff snel een fotootje voor je gemaakt. Hier de primeur !!
[img]/img]


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #21 Gepost op: 17 januari 2005, 22:11:36
Uit de laatste berichten van de bond blijkt dat er inprincipe geen bondsblad meer zal verschijnen dit jaar (het contract met de drukker is reeds opgezegd) en mits de bezwaren uit het land gigantisch groot zijn of iemand met een zak met geld langskomt hebben we dus vorig jaar het laatste bondsblad gehad. Mijn vraag:
Wij zullen als vereniging nu moeten gaan bekijken hoe we met onze leden gaan communiceren. Hadden tot nu toe geen eigen blad of iets dergelijks en hoor graag jullie ideeen hierover: aantal keer per jaar, inhoudelijke tips, verspreiding (deel mail, deel hardcopy voor leden zonder mail) etc etc...
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #22 Gepost op: 17 januari 2005, 22:50:34
En dit terwijl in het kader van de fondsenwerving het uitgeven van boekwerkjes en periodieken de KNRM alleen maar geld oplevert.. En dat zonder advertenties!

De beste oplossing lijkt mij de website met het nieuws en een noteficatie per mail, met een apart afgeschermd ledengedeelte. Voor weinig blijft dan iedereen op de hoogte.

Henk


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #23 Gepost op: 18 januari 2005, 07:05:32
En voor de leden die geen internet hebben dan?(geloof me, ze zijn er nog steeds :o)


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #24 Gepost op: 18 januari 2005, 09:17:43
Al hebben mensen wel internet. Mijn ervaring is dat wanneer de nieuwigheid van een site of een bepaalde nieuwspagina (voor vereniging) er af is. De interesse ook minder word. Al helemaal als er ook ingelogd moet worden.
Een gestuurde nieuwsbrief werkt dan wel... dan bereik je misschien weer mensen die al jaren het bondsblad niet kregen.
Maar evengoed jammer dat het blad verdwijnt ik persoonlijk lees graag van papier. Maar als bezuinigings optie begrijp ik het wel.  :(
Maar toch moet er iets in de plaats komen... contact met  je leden vind ik heel belangrijk.


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #25 Gepost op: 18 januari 2005, 20:05:36
nou anthony. dit komt ook omdat men vaak het werk dat nodig is om een internet site in de lucht te houden vaak erg onderschat.

1x iets maken en dan online is niet genoeg. Elke dag moet er content bij of veranderen. Daarom is deze site ook zo goed bezocht, mensen hebben een reden om steeds terug te komen.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #26 Gepost op: 20 januari 2005, 18:14:34
En voor de leden die geen internet hebben dan?(geloof me, ze zijn er nog steeds :o)

Ik heb geen internet op de wc.....want daar gaat het boekje uiteindelijk altijd naartoe om uitgebreid gelezen te worden!!
  Ta


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 20 januari 2005, 22:57:17
Ik heb geen internet op de wc.....want daar gaat het boekje uiteindelijk altijd naartoe om uitgebreid gelezen te worden!!

En als je erop uitgelezen ben, waar gebruik je het dan voor? Toch niet..... :D  nee toch...:o

Henk


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #28 Gepost op: 21 januari 2005, 16:47:26
En als je erop uitgelezen ben, waar gebruik je het dan voor? Toch niet..... :D  nee toch...:o

Henk

Dan gooi ik hem bij jou door de bus!!!
  Ta


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #29 Gepost op: 23 januari 2005, 19:50:21
Ik heb nu afgelopen dagen de "digitale nieuwsbrief" van RN KNBRD uitgeplozen naar nieuws van de individuele reddingsbrigade en kwam zeer magertjes uit. 0 artikelen was het relaas.

Wel vind ik een grappige quote uit de toespraak van ons aller A. Bas, namelijk:
Citaat
Onze interne communicatie moet verbeteren en de Brigades moeten meer als onze klant gezien worden. Per slot van rekening zijn zij Reddingsbrigades Nederland en is de organisatie slechts een facilitair bedrijf.


Ik denk dat het dillema hier eigenlijk mee is opgelost, alleen luistert het RN bestuur wel naar de leden?
Elke hulpverlening start met communicatie.