'HELP! app' voor mobiele telefoons

Auteur Topic: 'HELP! app' voor mobiele telefoons  (gelezen 5310 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #10 Gepost op: 16 december 2011, 21:12:04
Tot nu toe alleen Android en Apple ;)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Rick M

  • Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
    • Brandweer Nieuwegein
Reactie #11 Gepost op: 16 december 2011, 23:39:32
Vanmiddag heb ik waarschijnlijk al een melding van misbruik gehad..
Kreeg een Help! alert binnen voor vergiftiging, hier 300 meter vandaan, bij het accepteren van de melding, kreeg ik gelijk al een bericht dat het alarm weer was ingetrokken..
Brandweer Nieuwegein; www.brandweer-nieuwegein.nl


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #12 Gepost op: 19 december 2011, 14:15:55
Het nadeel aan dit systeem vind ik dat er in een straal van 20(!) kilometer gealarmeerd wordt (en dat voor 10 personen). Dat is nogal ruim, de kans dat je vlakbij bent is relatief klein.

Daarnaast zijn er, ben ik bang voor, EHBO'ers die zich hiervoor gaan aanmelden, maar lang niet altijd voldoende geschoold zijn. Die zou ik liever niet aan mijn lijf hebben.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 19 december 2011, 14:25:56
Het nadeel aan dit systeem vind ik dat er in een straal van 20(!) kilometer gealarmeerd wordt
is dan wel weer leuk als je in het centrum van een grote stad staat, krijgen meteen een paar duizend mensen tegelijk je oproep...
Samen sterk in de hulpverlening!


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #14 Gepost op: 19 december 2011, 14:31:59
is dan wel weer leuk als je in het centrum van een grote stad staat, krijgen meteen een paar duizend mensen tegelijk je oproep...

Maar dan krijg je het effect, er staan al zoveel mensen laat ik maar niks doen.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #15 Gepost op: 19 december 2011, 14:36:14
Als er veel mensen staan wil het nog niet direct zeggen dat er ook daadwerkelijk iemand met het slachtoffer bezig is natuurlijk.
En als er al mensen bezig zijn kan je ook met elkaar proberen vrije werkruimte te maken zodat het wat makkelijker werken
wordt en dat de hulpdiensten er makkelijker bij kunnen want ook dat is helpen in mijn ogen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


112fotograaf

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
Reactie #16 Gepost op: 20 december 2011, 16:34:58
Wel jammer dat ze zo'n app (levensreddend misschien wel) niet gelijk voor alle toestellen lanceren. Voorlopig alleen Iphone en andriod. Mensen die wel een smartphone hebben maar niet van Apple of een andriod toestel kunnen nu niks met de app.


HELP!app

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #17 Gepost op: 3 januari 2012, 14:05:06
Hi allemaal,

Wij zullen ons als nieuwe gebruiker van dit forum even voorstellen. Wij zijn het HELP! app team en wij zijn jullie ontzettend dankbaar voor al jullie positieve reacties! Echter hebben we helaas  ervaren dat de batterij van de telefoon van sommige HELP! app gebruikers sneller leeg gaat door de HELP! app. We hebben getracht om het noodzakelijke batterij gebruik tot een minimum te beperken. Het daadwerkelijk verbruik lijkt per telefoon te verschillen. We onderzoeken momenteel hoe dit komt en hoe we dit op kunnen lossen. Excuses voor het ongemak en hopelijk verliezen we jullie hiermee niet als gebruikers!

Als jij ervaart (of iemand in je omgeving) dat de HELP! app veel van de batterij van je telefoon gebruikt en je ons wil helpen, neem dan contact op via support@help-app.nl. Stuur ons een omschrijving van het probleem, de naam van je telefoon (bijvoorbeeld: iPhone 4), het bestursingssysteem (bijvoorbeeld iOS5 - voor gebruikers die het nieuwste systeem van Apple gebruiken). Bedankt voor de hulp!