Welke papieren dienen aanwezig te zijn in je auto?

Auteur Topic: Welke papieren dienen aanwezig te zijn in je auto?  (gelezen 45433 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #20 Gepost op: 17 december 2011, 14:09:30

Bestuurder is voor alle punten verantwoordelijk, bij staandehouding wordt bekeurd op naam en niet op kenteken net als snelheid controles waarbij staandehouding volgt.

Dit laatste heeft er niks mee te maken.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #21 Gepost op: 17 december 2011, 15:08:51
Dit laatste heeft er niks mee te maken.

Dus bij staandehouding wil jij bekeuren op kenteken voor een verlopen APK of geen verzekering......
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #22 Gepost op: 17 december 2011, 15:28:12
Dus bij staandehouding wil jij bekeuren op kenteken voor een verlopen APK of geen verzekering......

Nee, maar de vraag was alleen wie is er verantwoordelijk. Dat is de bestuurder en dat heeft niks te maken met wel of niet staandehouden of het uitdelen van bekeuringen.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #23 Gepost op: 17 december 2011, 17:13:42
Was ook meer bedoeld als verduidelijking van.... Als jij als bestuurder staande gehouden wordt krijg jij de boete niet de eigenaar
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #24 Gepost op: 17 december 2011, 18:21:07
Wat wordt er gezien als goederen vervoer, geldt dit bijvoorbeeld ook voor de materialen die ik gebruik op een karwei, bijvoorbeeld leidingwerk en aanverwante artikelen.
Hoe zit het met vervoer van gevaarlijke stoffen, zuurstof en acetyleen flessen (de grote jongens) tot welk aantal flessen mag ik aanwezig hebben voor ik onder ADR val (denk aan de instalateurs en bankwerkers, nee niet die van de plofkraken dat zijn andere bankwerkers)

Ben je bedrijfsmatig bezig met gevaarlijke stoffen, bijv. als schilder heb je de 1000punten regel. Deze kun je vinden in de ADR wetgeving waarbij aan bepaalde stoffen punten worden toegekent naar hoeveelheid en verpakking. Kom je door alle stoffen bij elkaar opgeteld boven de 1000punten zul je alle regels tav ADR  moeten naleven.
Zo valt een oplegger met butaangas in een tank onder de ADR, echter een oplegger gevult met butaan aanstekers valt onder de 1000punten regel en is dan "gelimiteerde hoeveelheid".

Ik zou als je dit vaak vervoert zelf eens gaan polsen bij een rijschool, een ADR opleiding kost je relatief weinig maar je weet wel een paar opletpuntjes meer. Verder staat op de website van IVW alle regels beschreven.

Tevens geld idd ook voor een beroepsmatig vervoer van eigen middellen een vergunningsplicht boven de 500kg. Deze regelgeving kun je vinden op de pagina van het NIWO.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #25 Gepost op: 17 december 2011, 21:01:45
Volgens de 1000 punten regeling kan ik gewoon met een rijdende bom de weg op.
10 zuurstofflessen en nog eens 10 acetyleen flessen is geen probleem (wil een dergelijke lading in een bestelbus niet graag tegen komen na een koprol)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #26 Gepost op: 18 december 2011, 08:55:25
Een gokje:

Ik denk dat de eigenaar van de auto verantwoordelijk is voor de 2 bovenstaande gebreken.
Dit komt omdat je niet direct kan/mag beboeten voor onverzekerd rijden, als het goed is..
APK kun jij niet weten, je vertrouwd de eigenaar op zijn woord, als je dit gevraagd hebt.

Techische staat van de auto, ben je als bestuurder verantwoordelijk voor, dit komt omdat jij de auto geaccepteerd hebt en ben je ook verantwoordelijk voor technische gebreken..

Ben benieuwd naar het 'verlossende' antwoord..

Zoals inderdaad o.a. door de Langemotormuis aangegeven ben je als bestuurder van een voertuig verantwoordelijk voor zowel APK, als verzekering als technische staat. Er wordt van de bestuurder verwacht dat je die zaken controleert voordat je gebruik gaat maken van het voertuig. APK is simpel, even het papiertje vragen. Technische staat is wat lastiger, een rondje lopen om de auto om de banden, olie, remmen en lichten te controleren. Verzekering is moeilijk, maar ach je was toch al bezig dus dat kan er ook nog wel bij.
De vaak gehoorde smoes "het is niet mijn auto" is dus voor geen van alle zaken van toepassing. 4 gladde banden a 330 euro is helaas pindakaas voor de bestuurder.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #27 Gepost op: 18 december 2011, 13:40:30
Zoals inderdaad o.a. door de Langemotormuis aangegeven ben je als bestuurder van een voertuig verantwoordelijk voor zowel APK, als verzekering als technische staat. Er wordt van de bestuurder verwacht dat je die zaken controleert voordat je gebruik gaat maken van het voertuig. APK is simpel, even het papiertje vragen. Technische staat is wat lastiger, een rondje lopen om de auto om de banden, olie, remmen en lichten te controleren. Verzekering is moeilijk, maar ach je was toch al bezig dus dat kan er ook nog wel bij.
De vaak gehoorde smoes "het is niet mijn auto" is dus voor geen van alle zaken van toepassing. 4 gladde banden a 330 euro is helaas pindakaas voor de bestuurder.
Hmmm.. weer wat geleerd :)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar