Veiligheidsregio bekijkt sluiting kleine brandweerposten Zeeland

Auteur Topic: Veiligheidsregio bekijkt sluiting kleine brandweerposten Zeeland  (gelezen 6860 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Veiligheidsregio bekijkt sluiting kleine brandweerposten Zeeland


 MIDDELBURG - Sluiting van een aantal kleinere brandweerposten valt mogelijk niet te voorkomen.
De Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) moet de komende vier jaar drie miljoen euro bezuinigen. Zonder de veiligheid geweld aan te doen, kan dat doel volgens waarnemend directeur Ronald de Meij alleen worden bereikt door efficiënter te werken.

De gemeentelijke brandweerkorpsen gaan per 1 januari over naar de veiligheidsregio. De 68 kazernes blijven evenwel eigendom van de betreffende gemeenten. Een voordeel uit verkoop van de gebouwen valt er daarom voor de organisatie niet te halen, zegt De Meij. Anders is het volgens hem met de inzet van materieel en manschappen. Een logische stap, vindt ook brandweercommandant André Willemstein. "We moeten goed tegen het licht houden of we ons werk nog wel op meest slimme manier doen." Het bezuinigingsplan moet in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar klaar zijn.

Lees morgen meer in de PZC.

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/10134120/Veiligheidsregio-bekijkt-sluiting-kleine-brandweerposten-Zeeland.ece

Dus ook hier zwaait de bezuinigingshamer rond. :-\




Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2013, 21:28:54
Brandweer Walcheren raakt auto's kwijt

VLISSINGEN - De Stadsgewestelijke brandweer van Middelburg en Vlissingen raakt mogelijk twee brandweerauto's kwijt door de vorming van de Veiligheidsregio.

Het gaat om een ladderwagen en een uitrukvoertuig, zo zei burgemeester René Roep woensdagavond tegen de leden van de Vlissingse raadscommissie Algemeen Bestuur. "We krijgen minder maar moeten wel meer betalen.
 
Dat kan ik tegenover mijn inwoners niet verkopen." Want Middelburg en Vlissingen moeten veel meer gaan betalen.
İPZC.nl

Dit is denk ik het topje van de ijsberg, er zullen nog veel van dit soort berichten volgen.
Persoonlijk denk ik dat Burgemeester Roep het in dit geval heeft over de hoogwerker van de post Olympiaweg (Vlissingen) en een tankautospuit, dit kan zijn de TS van de jeugdbrandweer of de tweede TS van post Olympiaweg.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2013, 21:47:16
Brandweer Walcheren raakt auto's kwijt

VLISSINGEN - De Stadsgewestelijke brandweer van Middelburg en Vlissingen raakt mogelijk twee brandweerauto's kwijt door de vorming van de Veiligheidsregio.

Het gaat om een ladderwagen en een uitrukvoertuig, zo zei burgemeester René Roep woensdagavond tegen de leden van de Vlissingse raadscommissie Algemeen Bestuur. "We krijgen minder maar moeten wel meer betalen.
 
Dat kan ik tegenover mijn inwoners niet verkopen." Want Middelburg en Vlissingen moeten veel meer gaan betalen.
İPZC.nl

Dit is denk ik het topje van de ijsberg, er zullen nog veel van dit soort berichten volgen.
Persoonlijk denk ik dat Burgemeester Roep het in dit geval heeft over de hoogwerker van de post Olympiaweg (Vlissingen) en een tankautospuit, dit kan zijn de TS van de jeugdbrandweer of de tweede TS van post Olympiaweg.

Normaliter word een speciale Jeugdbrandweer TS niet als uitrukvoertuig gezien.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2013, 23:27:14
Heb je gelijk, persoonlijk denk ik ook dat het de tweede TS van Vlissingen gaat worden die zal verdwijnen.
Ze zullen het denk ik niet aandurven om een post geheel te sluiten op de kop van Walcheren.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2013, 09:25:41
Heb je gelijk, persoonlijk denk ik ook dat het de tweede TS van Vlissingen gaat worden die zal verdwijnen.
Ze zullen het denk ik niet aandurven om een post geheel te sluiten op de kop van Walcheren.
Vlissingen heeft toch 2 posten?
En hoeveel TSen heeft Vlissingen staan dan?


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2013, 11:47:31
Vlissingen heeft toch 2 posten?
En hoeveel TSen heeft Vlissingen staan dan?

Vlissingen heeft 1 post, aan de Olympiaweg.
Vlissingen en Middelburg zijn enkele jaren geleden samen gegaan op brandweer gebied.

Op Vlissingen staan 2 tankautospuiten, de 4531 (2x4 uitvoering Merc Atego) en de 4541 (4x4 uitvoering Merc Atego)
De 4541 is speciaal aangekocht voor de duinen en stranden.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 31 maart 2013, 11:55:28
Vlissingen heeft 1 post, aan de Olympiaweg.
Vlissingen en Middelburg zijn enkele jaren geleden samen gegaan op brandweer gebied.

Op Vlissingen staan 2 tankautospuiten, de 4531 (2x4 uitvoering Merc Atego) en de 4541 (4x4 uitvoering Merc Atego)
De 4541 is speciaal aangekocht voor de duinen en stranden.
Ok, ik was altijd in de veronderstelling dat Vlissingen 2 posten had, en dat de post aan de Olympiaweg een vrijwilligerspost was, en er bij de haven nog een 24uurspost was. ;)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #7 Gepost op: 31 maart 2013, 12:23:26
Vlissingen heeft 1 post, aan de Olympiaweg.
Vlissingen en Middelburg zijn enkele jaren geleden samen gegaan op brandweer gebied.

Op Vlissingen staan 2 tankautospuiten, de 4531 (2x4 uitvoering Merc Atego) en de 4541 (4x4 uitvoering Merc Atego)
De 4541 is speciaal aangekocht voor de duinen en stranden.

Hoe moet ik mij een 2x4 voorstellen 2 asuiteinden maar wel 4 asuiteinden aangedreven of wel verkeerde notatie waarschijnlijk is het een 4x2 dus 4 asuiteinden waarvan 2 aangedreven.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #8 Gepost op: 31 maart 2013, 15:12:07
Hoe moet ik mij een 2x4 voorstellen 2 asuiteinden maar wel 4 asuiteinden aangedreven of wel verkeerde notatie waarschijnlijk is het een 4x2 dus 4 asuiteinden waarvan 2 aangedreven.

Gelukkig zijn we niet allemaal zo perfect als FF1970  998765

Maar ik zal je idd gelijk geven, het is een schrijf fout van mij.
Ik hoop dat hierdoor niet je paasgevoel aangetast is  ???
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #9 Gepost op: 31 maart 2013, 15:14:07
Ok, ik was altijd in de veronderstelling dat Vlissingen 2 posten had, en dat de post aan de Olympiaweg een vrijwilligerspost was, en er bij de haven nog een 24uurspost was. ;)

Nee bij brandweer Stadsgewest hebben ze een dagbezetting zitten op de post Stromenweg, de overige posten zijn allemaal vrijwilligers.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B