Realistisch oefenen.

Auteur Topic: Realistisch oefenen.  (gelezen 12111 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

spuit 11

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 9 februari 2005, 18:41:53
In Den-Haag steken ze hiervoor gewoon een leegstaan huis in de fik hoe realistisch wil je het hebben? 8)

Groet ronald.
en vorige week dinsdagavond hebben ze op die zelfde locatie een instorting nageboost en stonden daar met groot materieel.
had helaas geen fototoestel bij me :)
gr
peter


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #41 Gepost op: 10 februari 2005, 17:33:01
Er wordt in iedergeval gewerkt aan een groot nieuw oefencentrum voor de brandweer in Dordrecht. Deze oefenlocatie is bestemd voor de regio Zuid-Holland-Zuid, maar zoals ik begreep kunnen de verschillende korpsen van Z-H-Z daar meerdere keren per jaar oefenen en ook nog is vlak bij. Als er hier nog tijd overblijft word de locatie ook aan andere korpsen verhuurd. Of er al begonnen is aan deze oefenlocatie weet ik niet, maar het is zeker een goede zaak.  :D :D ;)

Ik hoorde van een bhv man uit die hoek van het land dat dat een oefencentrum met een o.a stuk snelweg erbij gaat worden. En het moet idd erg groot gaan worden!
  Ta


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #42 Gepost op: 10 februari 2005, 18:25:22
In Zwitserland, waar de brandweer van Terneuzen en Borssele heeft geoefend voor de Westerscheldetunnel lijkt me ook wel vrij realistisch  :P

Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #43 Gepost op: 10 februari 2005, 22:11:43
Ik zie geen rook  ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 10 februari 2005, 23:09:52
Ik zie mezelf.... ;D ;D


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #45 Gepost op: 10 februari 2005, 23:10:59
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #46 Gepost op: 10 februari 2005, 23:12:28
Ik zie geen rook  ;D

hoeft toch ook niet, hitte was er genoeg heb ik gehoord  :P :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #47 Gepost op: 10 februari 2005, 23:20:38
jah dat zal wel maar bij een brand komt ook rook vrij (althans hier wel  ;D) en zeker in een tunnel of parkeergarage is dat een van de zwaarte punten neem ik aan dat je dus onder zware rook een brand moet zoeken.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #48 Gepost op: 10 februari 2005, 23:22:10
ik bedoel voor hitte en het oefenen van een autobrand blussen hoef je niet naar het buitenland neem ik aan  ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 10 februari 2005, 23:27:50
jah dat zal wel maar bij een brand komt ook rook vrij (althans hier wel  ;D) en zeker in een tunnel of parkeergarage is dat een van de zwaarte punten neem ik aan dat je dus onder zware rook een brand moet zoeken.
Praktijkvoorbeeld van een autobrand in de WST, geen rook bij de "in de gloria" staande auto, dankzij de ventilatoren..... ;)