'Metaalpers naar scootercontroles'

Auteur Topic: 'Metaalpers naar scootercontroles'  (gelezen 4652 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 30 december 2011, 11:35:49
Tsja, ik blijf de vergelijking met een auto altijd wat krom vinden. Als ''jonge'' bestuurder is het (erg) lastig om een snelle auto te verzekeren, hoge wegenbelasting en hoge bekeuringen bij snelheidsovertredingen (puntensysteem, beginnend bestuurder) etc.

Bij brommers is er alleen sprake van hoge bekeuringen als men rijdend ''gepakt'' wordt, bijvoorbeeld door een snelheidsmeting.
Indien een brommertje op de rollenbank gaat zijn die bekeuringen opvallend laag.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #21 Gepost op: 31 december 2011, 00:38:52
Omdat ik schrok van mijn eigen hele lange antwoord heb ik het ingekort ( een een PM gestuurd):

terwijl wij toch echt een stukje geevolueerder zijn
als apen, lijkt het soms alsof die apen een stuk slimmer zijn.


Eeeuh nee! de mensheid is een kudde dier: we sluiten aan bij de drukste kassa, gaan naar het drukste restaurant, rijden snel van kluitje auto's naar kluitje auto's, doen wat een ander doet onder het mom "hij doet het toch ook en daar doet u niks aan", gaan allemaal op dezelfde drukke zaterdag boodschappen doen, sluiten allemaal in in de file ipv een stukje om te rijden, werken op dezelfde tijden en in hetzelfde gebied. En nog mooier: als het niet goed gaat op het platte land gaan we naar de stad en als er ergens ellende is gaan we met z'n allen kijken!

Joeppie ik ben trots om mens te zijn  O0

Even een wake-up call (ik haat engelse termen maar goed) wat denk je van onze voetbal supporter bij Ajax-AZ: stadion verbod... maakt niet uit. Een geweldsverleden waar je u tegen zegt, en het OM heeft daar naar OM-maatstafen voor gestraft: ook dat maakt niet uit. De brave borst doet wat ie wil doen: klaar!

De grote vraag is gewoon wat je in dat soort gevallen moet doen: 10.000 euro boete: gaat niet helpen want dat heeft ie niet. Een stadionverbod voor de rest van zijn leven: duh?! Een gevangenisstraf? Kan ie opscheppen in de kroeg met z'n maatjes (die ook al gezeten hebben): hoe was jouw kamer???? ;D

Strekking van het verhaal: het maakt niet uit wat je doet, boetes, metaalpers, rijbewijs ongeldig verklaren, toren hoge verzekeringspremies blabla. De mens heeft een excuus om zich niet aan de regels te houden behalve als hij op de vingers getikt wordt op een manier die hem/ haar niet aanstaat.

Straffen kan alleen in bepaalde kaders als mensen in bepaalde kaders samen leven en opgroeien. Dat is al lang niet meer zo! We leven met een verscheidenheid aan culturen en geloven bij elkaar en het wordt ons "opgedrongen" om rekening te houden met de ander. Zo verliest de mens de eigen identiteit en gaat men de ander volgen om er zeker van te zijn dat men het "goed" doet. En dan wordt straffen binnen de kaders bijna onmogelijk! Immers iemand die modaal verdient baalt flink van (nu nog) 180 euro boete voor een R545 (bellen) maar een zakenman kan dat geen bal schelen. Ik heb ze aan de kant gehad: die bon, pfff, elke minuut die ik stil sta kost meer dan de boete die jij uitschrijft  :o (dikke bak en een mooi pak)

Ooit heb ik een mooi spreek woord geleerd: "bezint eer ge begint". En dat is wat wij als mens uit het oog hebben verloren! We denken niet meer na voordat we wat doen. We doen maar, want als het fout gaat lost iemand anders het wel op.

En dat is nou juist wat we niet meer moeten doen! Mijn lijf spreuk is ook: maak niet van jouw probleem mijn probleem (want ik doe er helemaal geen R**T mee) maar probeer een probleem te voorkomen door eerst na te denken voordat je wat doet:

ik jat, ik wordt gestraft
ik ga vreemd, mijn vrouw wordt boos

hoe ver moet ik nog gaan???
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens