'Metaalpers naar scootercontroles'

Auteur Topic: 'Metaalpers naar scootercontroles'  (gelezen 4663 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Gepost op: 28 december 2011, 22:54:33
'Metaalpers naar scootercontroles'
wo 28 dec 2011, 16:35 | 293 reacties

AMSTERDAM
Als het aan de SP in Amsterdam ligt, neemt de politie voortaan een metaalpers mee naar scootercontroles.

Illegale onderdelen kunnen zo ter plaatse worden vernietigd, schrijft het Parool. Scooterrijders denken dat ze alles mogen.
„Dat vraagt om lik-op-stukbeleid”, zegt SP-fractievoorzitter Laurens Ivens.

Het gaat de SP niet om de goedwillende scooterrijder. De partij wil alleen degenen aanpakken die zich niet aan de regels houden.

Naast het pakketje schroot krijgen de overtreders natuurlijk ook een boete.
Het voorstel van de SP wordt binnenkort besproken in de gemeenteraad van de hoofdstad.

BRON: Telegraaf.nl


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1 Gepost op: 28 december 2011, 22:58:49
Als er een mobiele metaalpers bestaat lijkt het mij een goed plan maar stop dan de complete brommer of scooter erin
kunnen ze ook geen nieuw opvoersetje erop monteren als ze er weer geld voor hebben want dat doen ze ongetwijfeld.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 29 december 2011, 12:49:37
Als er een mobiele metaalpers bestaat lijkt het mij een goed plan maar stop dan de complete brommer of scooter erin
kunnen ze ook geen nieuw opvoersetje erop monteren als ze er weer geld voor hebben want dat doen ze ongetwijfeld.
Om direct de hele scooter er in te doen vind ik niet kunnen, gewoon dat stukje wat er niet hoort kan er dan in.
Laat ze dan ook bedrijven aanpakken die het verkopen en pakt het probleem bij de wortel aan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 29 december 2011, 13:27:18
Een van de redenen om hier (toendertijd) mee te stoppen waren de bezuinigingen. Men moest dan namelijk een monteur mee nemen naar de controleplaatsen én men liep het risico op ''vervolg''-schade, bijvoorbeeld afgebroken bouten op het motorblok.

Wat je met dergelijke plannen nog meer gaat krijgen zijn allerlei weggewerkte begrenzers, ben ik bang voor.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #4 Gepost op: 29 december 2011, 15:53:13
alsof die er nu al niet op zitten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 29 december 2011, 16:34:35
alsof die er nu al niet op zitten.

Wat je met dergelijke plannen nog meer gaat krijgen zijn allerlei weggewerkte begrenzers, ben ik bang voor.

Doet Utrecht nog de rollentesten met de monteurs?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6 Gepost op: 29 december 2011, 16:54:22
Doet Utrecht überhaupt nog rollentesten?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #7 Gepost op: 29 december 2011, 17:23:50
Ik vind dit echt de GROOTSTE onzin ooit ! Zijn die mensen zelf nooit jong geweest ?? Of dit waren natuurlijk van die brave kindertjes altijd op de fiets altijd op tijd  thuis zijn kindertjes ... Ik snap wel dat het om onze eigen veiligheid gaat ! Maar zoals de regels nu zijn zijn ze al streng genoeg! En eerlijk mensen ook al zetten ze er zoon pers naast nog steeds iedereen probeerd het ! Je houd dit soort dingen echt niet tege ! De meeste rijders wete nu ook dat ze hem KWIJT zijn en nog rijden ze ! Dus dit zaal ongetwijfeld ook gebeuren met zoon pers !


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #8 Gepost op: 29 december 2011, 17:38:37
Ik vind dit echt de GROOTSTE onzin ooit ! Zijn die mensen zelf nooit jong geweest ?? Of dit waren natuurlijk van die brave kindertjes altijd op de fiets altijd op tijd  thuis zijn kindertjes ...
Nee, dit zijn mensen die dit vroeger ook gedaan hebben, en nu wat levenservaring hebben waardoor ze zien dat het gevaarlijk is. Jij ziet dat misschien niet nu, geeft niet, komt over een paar jaar wel ;)
Ik reed ook vaak genoeg zonder licht op de fiets, tot ik in een auto mocht rijden en er achter kwam hoe irritant en gevaarlijk het is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 29 december 2011, 17:43:08
Maar zoals de regels nu zijn zijn ze al streng genoeg! En eerlijk mensen ook al zetten ze er zoon pers naast nog steeds iedereen probeerd het ! Je houd dit soort dingen echt niet tege ! De meeste rijders wete nu ook dat ze hem KWIJT zijn en nog rijden ze ! Dus dit zaal ongetwijfeld ook gebeuren met zoon pers !

Hmmm, ik zal je alle details besparen, maar als je met een brommerhelm op met ongeveer 70/80 kilometer per uur tegen een boom aan rijd is het gewoon over met je. Idem op een snorfiets met 40 km per uur.

Dat de regels aangaande brommers op dit moment streng genoeg zijn ben ik niet met je eens. Rollenbank-bekeuringen zijn in verhouding heel erg laag. Mogen ze van mij ook meteen verhogen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !