Afgelopen donderdag tijdens een overleg deze discussie eens opgestart bij de (hoofd)organisatie. Zij moesten eerlijk toegeven dat ze hier nooit bij stil hadden gestaan. Aan mij dus nu de schone taak om dit protocol verder uit te werken. Uiteraard hoop ik op nog wat bijdragen van het forum, omdat ik ook niet alle kennis voor hande heb.
Even uitgaande van een reanimatie waarbij door de EHBO bij het aansluiten van de AED, de NR-penning wordt ontdekt.Ons team toezicht zorgt op dit moment al voor voldoende werkruimte, aangevuld door BHV-leden. Overige BHV leden zullen zich bezig houden met de opvang van de ambulances (minimaal 2), vanaf de weg en maken een vrije doorgang tot zo dicht bij het SO als mogelijk is. Echter, de EHBO besluit de penning te respecteren, maar niet midden in het publiek en zorgen voor een snelle overplaatsing naar de EHBO tent. De ambu('s) worden opgevangen en naar daar begeleid, waar zij de regie over nemen. Wat kunnen wij nu als organisatie verwachten van het ambu-personeel? Wat zullen ze voor vragen hebben, wat kunnen we nog meer organiseren?
Ook komt er waarschijnlijk 1 politiewagen mee, vanwege de aard van de melding en omdat het op een festivalterrein is. Wat is hun taak precies? Wat zullen zij verwachten van ons?