GRIP 3 Zeer grote compagnie brand (Theater) 't Speelhuis Speelhuisplein - Helmond 29-12-2011

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote compagnie brand (Theater) 't Speelhuis Speelhuisplein - Helmond 29-12-2011  (gelezen 61603 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
foto van "bovenaf"


@marcbreugelmans   -   Marc Breugelmans


theater helmond gaat in vlammen op! Cultureel drama. Zoon architect roept nu al op voor herbouw “#speelhuis http://pic.twitter.com/CxQPpQO1
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Het is maar wat je onder een ramp verstaat. 'Officieel' is er vanaf GRIP 3 sprake van een ramp en het zou me niet eens verbazen als er nog verder opgeschaald wordt in die richting (opvang theaterbezoekers / woningen rondom het brandende pand en bewoners die wellicht langere tijd niet terug kunnen etc.). Er zijn aardig wat gemeentelijke processen die geactiveerd kunnen worden bij zo'n brand, dus ik ben benieuwd..... ;)
Volgens mij staat het woord "ramp" los van de GRIP-classificaties. GRIP 3 betekent niet meer dan dat er bevolkingszorg nodig is en dat het gemeentelijk beleidsteam (plus uiteraard de nodige gemeentelijke actiecentra) operationeel wordt.
greetz,  Enrique


P2000-Marvin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
  • Delft, Haaglanden (15)
Op radio538 was het net ook, het blijkt overgeslagen te zijn naar een bibliotheek.
Redacteur & Fotograaf voor District8.net


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Als ik de P2000 sites mag geloven zie ik om 18.24 grote brand gegeven worden en de eerste hoogwerker bij deze brand om 18.55 gelarmeerd worden. Kijk ik nu verkeerd of stond er al een redvoertuig ter plaatse ??

Delta00


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Heb de alarmering er even op nagekeken; 4x hoogwerker gealarmeerd voor inzet en 1 (Best) voor kazerne herbezetting Woensel, lijkt mij een record aan redvoertuigen voor 1 inzet.


maarten93

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 819
Politie roept op om ramen en deuren te sluiten


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Ja maar de eerste om 18.55 ??? toch ??

Delta00


P2000-Marvin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
  • Delft, Haaglanden (15)
@omroepbrabant Omroep Brabant
Om 20.30 uur brengt Omroep Brabant een extra nieuwsuitzending vanwege de #brand in theater 't #Speelhuis in #Helmond. brabantn.ws/wvO
21 minuten geleden via web
Redacteur & Fotograaf voor District8.net


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Als ik de P2000 sites mag geloven zie ik om 18.24 grote brand gegeven worden en de eerste hoogwerker bij deze brand om 18.55 gelarmeerd worden. Kijk ik nu verkeerd of stond er al een redvoertuig ter plaatse ??

Delta00
Goed mogelijk dat die niet via P2000 is gealarmeerd maar tegelijk met de TS 3231 om 1813 is meegegaan.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Pff, de buren zijn al vertrokken vanwege de rook. Het wordt wel wat minder, maar het ruikt niet goed. Alles is van hout dus dat ruik je erg goed.