Hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 241241 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeugdbrandweer

  • Gast
Reactie #100 Gepost op: 18 oktober 2005, 19:23:57
Onvoorstelbaar, dit korps wijkt weer compleet af met een manschappen cabine erbij. Ik weet dat er nog meer korpsen zijn die dit graag doen om zoveel mogelijk manschappen mee te kunnen nemen. Er zijn richtlijnen opgesteld en laten we ons daar gewoon aan houden. Dus een chauffeur en een bijrijder (HBT). En dan een voertuig aanschaffen met een gewone dagcabine.

Hier in ermelo wijken ze niet af kijk maar naar elburg,
putten,harderwijk,enz.
En het is een mooi voertuig en het gaat er niet om hoe meer mensen er mee kunnen het gaat er om dat je niet nog eens met een PM er achter aan moet voor extra man.
Er is over nagedacht.


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #101 Gepost op: 18 oktober 2005, 19:46:46
ja, dat klopt wel in wat je zegt. :)


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #102 Gepost op: 18 oktober 2005, 20:29:47
Onvoorstelbaar, dit korps wijkt weer compleet af met een manschappen cabine erbij. Ik weet dat er nog meer korpsen zijn die dit graag doen om zoveel mogelijk manschappen mee te kunnen nemen. Er zijn richtlijnen opgesteld en laten we ons daar gewoon aan houden. Dus een chauffeur en een bijrijder (HBT). En dan een voertuig aanschaffen met een gewone dagcabine.

Hier in ermelo wijken ze niet af kijk maar naar elburg,
putten,harderwijk,enz.
En het is een mooi voertuig en het gaat er niet om hoe meer mensen er mee kunnen het gaat er om dat je niet nog eens met een PM er achter aan moet voor extra man.
Er is over nagedacht.


Beste "jeugdbrandweer"

Lees maar is de brandweer opleidingsboeken, dan snap je 1 en ander wat beter.
De opschaling zit niet in de hv uit te rusten met een manschappen cabine.
Opschaling gaat gewoon naar middelongeval zodat er een 2e ts komt. En niet korpseigen door een hv met manschappen cabine aan te schaffen. De buurgemeentes hebben ook de plank mis geslagen met de manschappen cabine.
Ik ben blij dat er een hoop korpsen zijn die we snappen hoe het 1 en ander werkt.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #103 Gepost op: 18 oktober 2005, 20:43:33
Een hv met manschappen kabine zie je steeds meer. Ook wij hebben een HV met manschappen kabine. Maar bij ons rukt de HV zelfstandig uit. En ja de TS komt er wel achter aan maar die rukt meteen weer in als er geen brand is of als het om een eenvoudige beknelling gaat.

Ik heb hier geen zin in nog mijn tijd aan te besteden. Dit is zinloos.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #104 Gepost op: 18 oktober 2005, 21:27:28
Ik heb hier geen zin in nog mijn tijd aan te besteden. Dit is zinloos.

misschien kun je het nader uitleggen ,

hier rijden ze ook met een hv met manschappen  ::)

en daar ik je niet snap en misschien met mij nog  meer
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeugdbrandweer

  • Gast
Reactie #105 Gepost op: 18 oktober 2005, 21:53:56
Beste "jeugdbrandweer"

Lees maar is de brandweer opleidingsboeken, dan snap je 1 en ander wat beter.
De opschaling zit niet in de hv uit te rusten met een manschappen cabine.
Opschaling gaat gewoon naar middelongeval zodat er een 2e ts komt. En niet korpseigen door een hv met manschappen cabine aan te schaffen. De buurgemeentes hebben ook de plank mis geslagen met de manschappen cabine.
Ik ben blij dat er een hoop korpsen zijn die we snappen hoe het 1 en ander werkt.


Vanavond ongeval met beknelling eerst rukte de 275 HV2 uit en blijkbaar niet genoeg manschappen voor dat ongeval is er nog een groep bij gepiept en gingen ze er met de TS achter aan.
De HV wordt alleen gebruitk als het nodig is dus niet voor oliesporen etc.alleen voor waar ze zijn zoals ongevallen.
Dus niet overbodig


jacky x

  • verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 250
Reactie #106 Gepost op: 18 oktober 2005, 21:59:46
he jongens, ff half on-topic,

dr stond dacht ik in deze topic een franse HV op Mercedes Atego met zo'n soort Kobra back-up... ik kan hem nergens meer vinden, weet iemand waar die staat of is die er gewoon helemaal niet ???
Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #107 Gepost op: 18 oktober 2005, 22:58:27
misschien kun je het nader uitleggen ,

hier rijden ze ook met een hv met manschappen  ::)

en daar ik je niet snap en misschien met mij nog  meer

Beste Jerommeke,

Bijgaand een gefotografeerd stukje tekst uit mijn boek. Dit heeft iedere brandweerman/vrouw geleerd in zijn of haar opleiding en zou dit dus moeten weten.
Als er nog iets onduidelijk is hoor ik het.

Groet



[verwijderd door de beheerder]


ajax

  • Gast
Reactie #108 Gepost op: 18 oktober 2005, 23:40:01
leuk stukje uit het boek maar er zijn vele korpsen die het anders doen. Als je alles presies zou doen in NL wat er in de boeken staat die je leert dan moet er echt heel wat veranderen in brandweer Nederland


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #109 Gepost op: 19 oktober 2005, 08:45:24
he jongens, ff half on-topic,

dr stond dacht ik in deze topic een franse HV op Mercedes Atego met zo'n soort Kobra back-up... ik kan hem nergens meer vinden, weet iemand waar die staat of is die er gewoon helemaal niet ???

JA

due staat bij topic Crashtenders op blz.14
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief