Hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 242924 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #110 Gepost op: 19 oktober 2005, 16:30:23
het is jammer dat je deze HVs steeds minder ziet rijden.
ik was eens bij de kazerne groenetuin toen zo'n HV uit rukte, dat was echt een mooi geluit wat hij voort produceerd.
ze blijven niet verveelen ook al rijden ze niet zo vaak meer.

de groeten. ;) :) :D


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #111 Gepost op: 19 oktober 2005, 19:43:54
het is jammer dat je deze HVs steeds minder ziet rijden.
ik was eens bij de kazerne groenetuin toen zo'n HV uit rukte, dat was echt een mooi geluit wat hij voort produceerd.
ze blijven niet verveelen ook al rijden ze niet zo vaak meer.

de groeten. ;) :) :D

inderdaad het ware wel beesten van een wagens de snelheid was ook niet misselijk erg hard reed als een personenwagen maar het was een vrachtwagen


guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #112 Gepost op: 19 oktober 2005, 20:58:20
Zijn er toevallig ook fotos van die eerste 3 generaties. Ik ken namelijk alleen de chevrolets en niet wat er voor rondgereden heeft.

mvg
Guus


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #113 Gepost op: 19 oktober 2005, 21:16:18
Zijn er toevallig ook fotos van die eerste 3 generaties. Ik ken namelijk alleen de chevrolets en niet wat er voor rondgereden heeft.

mvg
Guus

een paar pagina's terug vind je de mercedes van de derde generatie bij line-up zie je de tweede en om de eerste zien vraag die maar even of johan pots die op het forum wilt zetten dat was de enige die kwijt was en ikheb hem ook van hem gekregen waarvoor nog steeds mijn dank
groeten en succes,
rinus


Jeugdbrandweer

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 20 oktober 2005, 14:20:54
Beste Jerommeke,

Bijgaand een gefotografeerd stukje tekst uit mijn boek. Dit heeft iedere brandweerman/vrouw geleerd in zijn of haar opleiding en zou dit dus moeten weten.
Als er nog iets onduidelijk is hoor ik het.

Groet


Leuk stukje maar er staat boven HV I  ::) ::)
Dit geldt niet voor de HV II en de HV III ;)
Je zou ook kunnen bedenken de HV II helemaal te schrappen met de standaard TS bepakking van BZK.
Maar dit slaat nergens op.

Groeten Vincent


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #115 Gepost op: 20 oktober 2005, 14:27:17
Het is wel duidelijk dat er totaal geen standaart systeem hier in Nederland is.Als wij hier uitrukken komt er helemaal geen HV,en waarom niet?Omdat wij alles aan boord hebben van de 1e TS,en we alles aankunnen tot een vrachtwagen ivm zwaarte (lees sterkte)van de redscharen.Kortom,bij ons komt er pas een HV als we temaken hebben met een vrachtwagenongeval of er specifiek om wordt gevraagt


Jeugdbrandweer

  • Gast
Reactie #116 Gepost op: 20 oktober 2005, 15:07:49
Klopt hebben wij ook hier.
Bij ons wordt de HV ingeroepen als er bijv. Middelongeval wordt gegeven of als de 1e TS het niet aankan.
Verder rukt de HV zelden uit.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #117 Gepost op: 20 oktober 2005, 15:35:58
Beste Jerommeke,

Bijgaand een gefotografeerd stukje tekst uit mijn boek. Dit heeft iedere brandweerman/vrouw geleerd in zijn of haar opleiding en zou dit dus moeten weten.
Als er nog iets onduidelijk is hoor ik het.

Groet




Leuk stukje maar er staat boven HV I  ::) ::)
Dit geldt niet voor de HV II en de HV III ;)
Je zou ook kunnen bedenken de HV II helemaal te schrappen met de standaard TS bepakking van BZK.
Maar dit slaat nergens op.

Groeten Vincent

Weer zit je ernaast, dat HV-1 slaat op een foto in het boek. Wanneer je nu het niet wil snappen voer dan geen discussie. Of vraag anders net als jeromekke hoe het wel werkt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #118 Gepost op: 20 oktober 2005, 16:08:24
zullen we gewoon even lekker verder gaan met het topic en als er nog meer is dit even via pm regelen? ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ajax

  • Gast
Reactie #119 Gepost op: 20 oktober 2005, 16:17:08
Weer zit je ernaast, dat HV-1 slaat op een foto in het boek. Wanneer je nu het niet wil snappen voer dan geen discussie. Of vraag anders net als jeromekke hoe het wel werkt.



Elk korps doet het op zijn manier het ene korps doet het met alleen een TS het andere met alleen een HV en weer een ander met beide