Hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 240421 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #20 Gepost op: 7 augustus 2005, 17:12:29
De Geldropse HV 774


foto: Guus Mahler


gast

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 8 augustus 2005, 15:31:59
En daarom komt de onderstaande bij een HV waaridge inzet vanaf de Ommer kazerne...

Hoezo hv waardig, de HV van DV is niks mis mee, is een complete HV2 en heeft z'n dienst prima bewezen, gemeente is alleen aan het bezuinigen ( lees geen geld over voor een nieuwe ) en drm word hij verkocht en krijgt DV de Tas van balkbrug erbij en balkbrug een nieuwe Tas.
Ook het feit dat er een MSA in Dv aanwezig is maar hij staat niet officieel geregistreerd als uitrukvoertuig icm de Personenbus.


gast weer

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 8 augustus 2005, 16:49:35
Hoezo hv waardig, de HV van DV is niks mis mee, is een complete HV2 en heeft z'n dienst prima bewezen, gemeente is alleen aan het bezuinigen ( lees geen geld over voor een nieuwe ) en drm word hij verkocht en krijgt DV de Tas van balkbrug erbij en balkbrug een nieuwe Tas.
Ook het feit dat er een MSA in Dv aanwezig is maar hij staat niet officieel geregistreerd als uitrukvoertuig icm de Personenbus.

ff klein foutje verbeteren... las het ff verkeerd, maar als er strx een ongeval is waar een hv voor nodig is zal deze uit ommen komen ? zullen de aanrijtijden dan nog wel gehaald worden ?
Heb wel begrepen dat het grootste gedeelte van de bepakking van de HV in de 2e Tas word overgezet...


brw_sluis

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 8 augustus 2005, 19:00:24
De HV-2 van Gemeente Sluis, Post Oostburg :

Foto © : Christof Grahame
Op de foto naast de Ambulance 19138



Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #24 Gepost op: 8 augustus 2005, 22:43:48
Ik merk ook steeds meer dat meerdere korpsen overstappen op een HV container op een haakarm waarop een kraan en een lier op zitten.

Bij ons in Terneuzen is een HV-2 voertuig ook vervangen door een HV-1 haakarm/HV container combinatie.

Wat merken jullie daar van?? is dit een landelijke trend of is dit lokaal maar aan de orde??
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #25 Gepost op: 11 augustus 2005, 13:26:32

Wat merken jullie daar van?? is dit een landelijke trend of is dit lokaal maar aan de orde??

Misschien omdat BiZa haakarmvoertuigen ter beschikking stelt aan korpsen. Deze met DPH etc.. maar deze rukken bijna nooit uit dus misschien denken de korpsen : laten we een container aanschaffen is goedkoper en dan worden de haakarmwagens ook nog gebruikt... of zit ik verkeert


AC-Marcel

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 11 augustus 2005, 15:29:39
Misschien omdat BiZa haakarmvoertuigen ter beschikking stelt aan korpsen. Deze met DPH etc.. maar deze rukken bijna nooit uit dus misschien denken de korpsen : laten we een container aanschaffen is goedkoper en dan worden de haakarmwagens ook nog gebruikt... of zit ik verkeert

Ja, het is mooi bedacht, maar klopt volgens mij niet. Vaak zie je dat de HV-containers niet worden gereden door een door BiZa in bruikleen gegeven haakarmchassis maar door zware gemeentelijke haakarmvoertuigen.


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #27 Gepost op: 11 augustus 2005, 16:06:09
Volgens mij is er absoluut geen sprake van een trend waarbij HV-voertuigen door HV-containers op haakarmvoertuigen worden vervangen.

Check voor het bewijs maar eens www.brandbase.org.
Selecteer dan eerst eens HV's die in de jaren 2002, 2003, 2004 en 2005 zijn afgeleverd. Doe vervolgens hetzelfde voor HVH's (hulpverleningshaakarmbakken). Je zult zien dat er in de afgelopen vier jaar maar zo'n 6 HV-containers in heel Nederland in gebruik zijn genomen (o.a. Terneuzen, Borsele, DOW en Chemelot/DSM) tegen verschillende tientallen 'normale' hulpverleningsvoertuigen (HV1 en HV2).

Gr
Erik


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 11 augustus 2005, 21:01:13




vandaag gemaakt, de hv van amstelveen

enne niet gebruiken zonder mijn toestemming aub
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #29 Gepost op: 11 augustus 2005, 21:52:02
die stond op de ivic toch?  ;D