Hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 240431 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #600 Gepost op: 16 augustus 2015, 15:19:31
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1367413 date=1439716193
Lieve jongen, wat gebeurt er volgens jou dan allemaal op Station Sassenheim dat jij denkt dat er alleen voor dat station een HV nodig is? Geloof mij, als daar een klein incident is, dan heb je aan het hv-materiaal van een TS genoeg. Als daar een groot incident is heb je aan het hv-materiaal uit een HV(-2) niet genoeg. Dan heb het het zware materieel van ProRail nodig. Dus maak je maar niet ongerust over het verdwijnen van de HV uit Sassenheim. En ja die beide, door jou genoemde, HV's krijgen het wat drukker en dus worden ze efficiënter ingezet. Dat is ook helemaal de bedoeling van Brandweer Hollands Midden!

Tja, geen spelt tussen te krijgen. Dit verhaal klopt gewoon. De meeste HV klussen kunnen met de red sets op de TSen worden gedaan. Heb je onverhoopt zwaarder materieel nodig voor bv een vrachtwagen dan rijd een HV automatisch mee. In het geval van zware ongevallen met een trein heb je daar inderdaad prorail voor. Zij hebben het juiste materieel en expertise bij zich.


thefirefreak911

  • zware brandweerfreak
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • engine 44 freak
Reactie #601 Gepost op: 16 augustus 2015, 15:51:29
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1367413 date=1439716193
Lieve jongen, wat gebeurt er volgens jou dan allemaal op Station Sassenheim dat jij denkt dat er alleen voor dat station een HV nodig is? Geloof mij, als daar een klein incident is, dan heb je aan het hv-materiaal van een TS genoeg. Als daar een groot incident is heb je aan het hv-materiaal uit een HV(-2) niet genoeg. Dan heb het het zware materieel van ProRail nodig. Dus maak je maar niet ongerust over het verdwijnen van de HV uit Sassenheim. En ja die beide, door jou genoemde, HV's krijgen het wat drukker en dus worden ze efficiënter ingezet. Dat is ook helemaal de bedoeling van Brandweer Hollands Midden!

Of heb jij in jouw huis in elke kamer een wasbak hangen om je handen te wassen? Nee die heb jij maar op een paar plekken (keuken, badkamer e.d.). Dat is een stuk goedkoper en efficiënter dan in elke kamer een wasbak. En ja dan zal je af en toe een stukje moeten lopen in de huis, dat moet je dan maar op de koop toenemen.

nou ik zie prorail nog niet uitrukken voor zelfmoordpogingen daarvoor rijd in sassenheim altijd met de HV
"fire fighting is your life, and can cost your life"


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #602 Gepost op: 16 augustus 2015, 16:08:52
Citaat van: thefirefreak911 link=msg=1367443 date=1439733089
nou ik zie prorail nog niet uitrukken voor zelfmoordpogingen daarvoor rijd in sassenheim altijd met de HV
Moet je daarvoor een HV in dienst houden, terwijl Prorail dat soort klussen veel beter af kan handelen. ::)


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #603 Gepost op: 16 augustus 2015, 16:17:04
Waarom zie jij ProRail niet uitrukken voor een zelfmoord!? Zij hebben het juiste materieel om op het spoor te kunnen werken en de brandweer niet. En als er dan een HV ter plaatse nodig is komt deze gewoon ergens anders vandaag. How hard can it be.......!?



Citaat van: thefirefreak911 link=msg=1367443 date=1439733089
nou ik zie prorail nog niet uitrukken voor zelfmoordpogingen daarvoor rijd in sassenheim altijd met de HV


hans2707

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 182
Reactie #604 Gepost op: 16 augustus 2015, 16:22:56
Citaat van: thefirefreak911 link=msg=1367325 date=1439647094
lekker dus HV noordwijk en HVH leiden noord krijgen het lekker druk met station station sassenheim

Mischien verder niet heel relevant maar de HVH staat op Leiden-Zuid, Noord heeft een mercedes HV voertuig.


thefirefreak911

  • zware brandweerfreak
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • engine 44 freak
Reactie #605 Gepost op: 16 augustus 2015, 21:43:46
Citaat van: hans2707 link=msg=1367451 date=1439734976
Mischien verder niet heel relevant maar de HVH staat op Leiden-Zuid, Noord heeft een mercedes HV voertuig.
oja haal ze altijd door elkaar
"fire fighting is your life, and can cost your life"


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #606 Gepost op: 5 februari 2016, 17:41:29
Op http://www.brandweervoertuigenonline.nl/ zie ik dat de HV van Wageningen na 6 jaar al weer uit dienst is. Weet iemand waarom dit is? Lijkt mij een gevalletje van kapitaalvernietiging.

Citaat van: williamharthoorn link=msg=781740 date=1278436479

Regio                : 7 - Gelderland Midden
Korps               :  Wageningen
Post                 :  Wageningen
Soort voertuig    : HV 2
Roepnummer      :  07-3171
Merk                :  Mercedes Benz 518CDI Sprinter 4x4
Fabrikant          :  Ziegler Brandweertechniek
Kenteken          :  BX-GX-74
Bouw/dienstjaar :  2010
Bijzonderheden : ***


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #607 Gepost op: 5 februari 2016, 18:21:27
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1404245 date=1454690489
Op http://www.brandweervoertuigenonline.nl/ zie ik dat de HV van Wageningen na 6 jaar al weer uit dienst is. Weet iemand waarom dit is? Lijkt mij een gevalletje van kapitaalvernietiging.


Het aantal HV's in de regio wordt terug gebracht. Voor Wageningen betekend dat dat de HV in de stad verdwijnt. De HV rukte al nooit uit voor omliggende korpsen. En het korps Wageningen heeft eigenlijk nooit te maken met ongevallen in de stad. De laatste 4 jaar hebben ze eigenlijk maar 2 ongevallen gehad in de stad. Waarbij in beide gevallen de HV ook nog niet benodigd was.


Van kapitaalvernietiging is pas sprake als je het voertuig nu bij het grof vuil zet. Het voertuig staat nu in Doorwerth en er wordt bekeken of het voertuig verbouwd kan worden om een andere functie binnen de regio te vervullen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #608 Gepost op: 7 februari 2016, 19:26:57
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1404254 date=1454692887
Het aantal HV's in de regio wordt terug gebracht. Voor Wageningen betekend dat dat de HV in de stad verdwijnt. De HV rukte al nooit uit voor omliggende korpsen. En het korps Wageningen heeft eigenlijk nooit te maken met ongevallen in de stad. De laatste 4 jaar hebben ze eigenlijk maar 2 ongevallen gehad in de stad. Waarbij in beide gevallen de HV ook nog niet benodigd was.


Van kapitaalvernietiging is pas sprake als je het voertuig nu bij het grof vuil zet. Het voertuig staat nu in Doorwerth en er wordt bekeken of het voertuig verbouwd kan worden om een andere functie binnen de regio te vervullen.
Ook de HV's op de posten Doorwerth, Bemmel, Zevenaar en Doesburg zijn afgevoerd.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #609 Gepost op: 7 februari 2016, 20:31:07
Ze zijn overigens niet allemaal echt afgevoerd. De HV van Doesburg vervangt de HV van Rheden en de HV van Zevenaar die van Duiven. De voertuigen welke daar oorspronkelijk stonden worden wel afgevoerd.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens