Hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 241272 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 24 augustus 2005, 21:34:50
De HV van Leidschendam-Voorburg schelden ze uit voor een HV-1 maar 4x4 zit er niet op hoor!


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #71 Gepost op: 24 augustus 2005, 21:39:44
De HV van Leidschendam-Voorburg schelden ze uit voor een HV-1 maar 4x4 zit er niet op hoor!
Vraag me af wie dat zegt  ;) De hv van leidschendam-voorburg is een HV2 + kraan.

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #72 Gepost op: 24 augustus 2005, 22:46:45
Ik hoop dat oostburg eens een nieuwe HV Krijgt...:P

Heb ik goed en slecht nieuws voor je Eelco,

Ja ze krijgen een nieuwe HV en het slechte nieuws is dat dat niet binnen 6 jaar is.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #73 Gepost op: 24 augustus 2005, 22:48:33
Gezien de ontwikkelingen in den lande, denk k dat ze eens na moeten gaan denken over die definitie van een HV-1. Veel oudere regionale HV-1's zijn inmiddels vervangen door HV-2's die alleen de 4x4 missen om een HV-1 genoemd te worden.

Schijnbaar is die 4x4 niet meer zo heilig.

Enkele korpsen die voor zover ik weet overgestapt zijn van een volwaardige HV-1 naar een HV-2 (+) zijn o.a.:
Delft, Heemskerk, Haarlem en Hoorn.

Echter heb ik wel het idee, dat hoewel het HV-2's zijn, ze nog wel de taak van regionale HV-1 vervullen....

groetend,
Guus


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #74 Gepost op: 24 augustus 2005, 23:10:38
Ik zie niet echt de meerwaarde van de 4x4 aandrijving! Misschien in bosachtig gebeid wel! Leidschendam-Voorburg krijgt volgend jaar een nieuwe HV-1 maar ook op dit voertuig zit geen 4x4!

Groet Ronald.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #75 Gepost op: 25 augustus 2005, 08:52:04
Gezien de ontwikkelingen in den lande, denk k dat ze eens na moeten gaan denken over die definitie van een HV-1. Veel oudere regionale HV-1's zijn inmiddels vervangen door HV-2's die alleen de 4x4 missen om een HV-1 genoemd te worden.

Schijnbaar is die 4x4 niet meer zo heilig.

Enkele korpsen die voor zover ik weet overgestapt zijn van een volwaardige HV-1 naar een HV-2 (+) zijn o.a.:
Delft, Heemskerk, Haarlem en Hoorn.

Echter heb ik wel het idee, dat hoewel het HV-2's zijn, ze nog wel de taak van regionale HV-1 vervullen....

groetend,
Guus

Amstelveen ook ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CLUT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #76 Gepost op: 26 augustus 2005, 11:52:19
Ik denk idd dat heel veel korpsen zonder de 4x4 kunnen vooral in de steden. Hier (omgeving Ede) hebben we veel bos, is toch wel fijn als je met zo;'n auto een stukkie kan racen zonder vast te zitten.

Ik denk dat dit ook het geval is in plaatsen waar veel duinen zijn. Je hebt tegenwoordig niet alleen de auto ongevallen waarbij mensen eruit geknipt moeten worden dus soms kan het wel is nodig zijn.

Denk ook is aan de ongelukken die gebeuren op de akkers, wanneer dit grote akkers zijn, kan het ook weer makkelijk zijn om het voertuig zo dicht mogelijk in de buurt te krijgen. Met een 4x4 (die ook vaker hoger op "de wielen" staat) zal dit ook makkelijker gaan.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #77 Gepost op: 26 augustus 2005, 16:34:10
Een HV zal waarschijnlijk niet zo snel worden ingezet in bossen, heide of duin-gebied, tenzij er een spoorlijn dwars doorheen loopt. De vierwielaandrijving van een HV-1 is dan juist heel erg praktisch zijn.

Bedenk daarbij dat het grootste deel van het Nederlandse spoorwegnet slecht tot zeer slecht bereikbaar is voor hulpdiensten. Een vierwielaangedreven voertuig kan dan, zoals CLUT al zei, een stuk dichterbij komen. Dit is qua logistiek makkelijker werken.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #78 Gepost op: 26 augustus 2005, 17:36:25
Op lokaties als deze zou een HV1 met 4x4 ook veel makkelijker zijn. Ambu met 4x4 trouwens ook. Ik zat zelf onder de bagger met dat gesleep van apparatuur en hulpmiddelen voor de ambu-pleeg.

Foto's: 112groningen http://www.112groningen.nl/site/artikel.php?artikel=fDcM3vkBeq



DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #79 Gepost op: 26 augustus 2005, 21:48:03
Ik die polders zie ik het nut wel van 4x4 aandrijving maar heir in de stad zoals den haag en leidschendam-voorburg heb je niks aan die 4x4.