EO - Het Politiebureau - vanaf 4 jan om 19:28 op Ned 1

Auteur Topic: EO - Het Politiebureau - vanaf 4 jan om 19:28 op Ned 1  (gelezen 36951 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 7 maart 2012, 19:55:02
Ik heb nu een aantal afleveringen gezien en ik verbaas me toch elke keer weer over bepaalde dingen.
Of het nou een wijkagent is die een woninginbraak opneemt en zo'n beetje overal met z'n blote handen aan zit of een aanhouding met volle bak verzet waarna ze de verdachte in een Golf op de achterbank willen proppen (terwijl er Transporters naast staan), met als gevolg een aantal collega's gewond, een ruit uit de dienstauto en een hoop gedoe achteraf  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Hv noord-holland

  • Beveiliger,verkeersregelaar,EHBO er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #21 Gepost op: 7 maart 2012, 19:57:25
Ik heb nu een aantal afleveringen gezien en ik verbaas me toch elke keer weer over bepaalde dingen.
Of het nou een wijkagent is die een woninginbraak opneemt en zo'n beetje overal met z'n blote handen aan zit of een aanhouding met volle bak verzet waarna ze de verdachte in een Golf op de achterbank willen proppen (terwijl er Transporters naast staan), met als gevolg een aantal collega's gewond, een ruit uit de dienstauto en een hoop gedoe achteraf  ::)

transporters zijn hondengeleiders


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #22 Gepost op: 7 maart 2012, 20:04:49
Ik heb nu een aantal afleveringen gezien en ik verbaas me toch elke keer weer over bepaalde dingen.
Of het nou een wijkagent is die een woninginbraak opneemt en zo'n beetje overal met z'n blote handen aan zit of een aanhouding met volle bak verzet waarna ze de verdachte in een Golf op de achterbank willen proppen (terwijl er Transporters naast staan), met als gevolg een aantal collega's gewond, een ruit uit de dienstauto en een hoop gedoe achteraf  ::)
In de eerste 2 afleveringen komt het gebrek aan handschoenen bij een inbraak inderdaad 2 keer voor...


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #23 Gepost op: 7 maart 2012, 20:40:30
Ik heb nu een aantal afleveringen gezien en ik verbaas me toch elke keer weer over bepaalde dingen.
Of het nou een wijkagent is die een woninginbraak opneemt en zo'n beetje overal met z'n blote handen aan zit of een aanhouding met volle bak verzet waarna ze de verdachte in een Golf op de achterbank willen proppen (terwijl er Transporters naast staan), met als gevolg een aantal collega's gewond, een ruit uit de dienstauto en een hoop gedoe achteraf  ::)
Zo'n glazen lampenkap ding lijkt mij toch haast perfect voor vingerafdrukken


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #24 Gepost op: 7 maart 2012, 21:57:06
Wat betreft de lastige arrestant zal er wel niet aan gedacht zijn om deze op de bodem van de dubbele cabine van de hondengeleider te frommellen. Ik kan mij voorstellen dat je daar in het heetst van de strijd niet aan denkt...
Overigens ligt het bureau een straat verderop. Dus als hij eenmaal ligt op de achterbank ben je er in een minuut weer vanaf!!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #25 Gepost op: 7 maart 2012, 22:05:52
Als ik GLM zo kan inschatten aan de hand van het programma komt het op mij over als een vrij jong korps. Ik zie veel agenten en jonge wijkagenten. Als ik bij mijn korps kijk zie ik veel meer HAPs en amper agenten (die golf komt nog omdat er nu heul veul aspiranten N3 zijn) en is de gemiddelde wijkagent toch wel de 50 gepasseerd.

Zegt overigens niks over (kwaliteits)verschillen tussen jong en oud, maar meer over het P&O-beleid van de regio.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #26 Gepost op: 7 maart 2012, 22:14:56
GLM heeft jarenlang een tekort gehad aan uitvoerend personeel en vergrijsde snel. Nieuw personeel kwam maar mondjesmaat binnen. Toen dat eindelijk ergens bovenin bekend werd is er een flinke zak geld getrokken. Als gevolg daarvan zijn er de afgelopen jaren grote lichtingen (tussen de 10 en de 35 man per kwartaal) uitgestroomd.

Het verschilt per bureau maar vooral Arnhem en Ede hebben daardoor veel jong personeel rondlopen. De oudere HAP's zijn allemaal in functies als de districtsrecherche gestroomd of als mentor-coördinator op de kleinere bureau's.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #27 Gepost op: 8 maart 2012, 17:28:06
Wat betreft de lastige arrestant zal er wel niet aan gedacht zijn om deze op de bodem van de dubbele cabine van de hondengeleider te frommellen. Ik kan mij voorstellen dat je daar in het heetst van de strijd niet aan denkt...
Overigens ligt het bureau een straat verderop. Dus als hij eenmaal ligt op de achterbank ben je er in een minuut weer vanaf!!

Volgens mij zijn dat soort dingen juist essentieel bij het opleiden van personeel in horeca-trainingen en dreigende escalatie-settings.
De keren dat er bij ons een verdachte na veel verzet, pepper en ander geklooi in een normale dienstauto gaat kun je regionaal op 1 hand tellen. Onder andere omdat het ramen kost, je altijd loopt te spartellen op de achterbank (met trappende benen gegarandeerd letsel bij de agenten), de auto er verder niet opgebouwd is en er zodoende altijd meer stuk gaat als dat het voordeel is.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #28 Gepost op: 9 maart 2012, 12:33:10
Wat mij opviel was dat de sololance in de laatste aflevering een patient zelf in zijn auto naar het ziekenhuis brengt... Eerlijk gezegt weet ik niet wat ik hier van moet vinden ;)


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #29 Gepost op: 9 maart 2012, 13:32:55
Volgens mij zijn dat soort dingen juist essentieel bij het opleiden van personeel in horeca-trainingen en dreigende escalatie-settings.
De keren dat er bij ons een verdachte na veel verzet, pepper en ander geklooi in een normale dienstauto gaat kun je regionaal op 1 hand tellen. Onder andere omdat het ramen kost, je altijd loopt te spartellen op de achterbank (met trappende benen gegarandeerd letsel bij de agenten), de auto er verder niet opgebouwd is en er zodoende altijd meer stuk gaat als dat het voordeel is.

Heb natuurlijk helemaal geen inzicht op de politie GLM en/of bureau Ede, dus weet ook niet of het mogelijk is geweest. In het begin van de afelvering zijn ze onderweg naar een aanrijding letsel met kind en rijden ze in een Transporter in de personenuitvoering. Volgens mij moet je dan als je bijv. horecadienst hebt ook daar je voertuig op kiezen. Dus bijv. de transporter nemen ipv een golfje, dan had je alle ruimte om de verdachte onder controle te brengen/houden tijdens overbrengen.

Nogmaals ik heb geen kennis van GLM en misschien was het voertuig die dag wel niet inzetbaar. Maar wie weet kan iemand anders er wat over roepen die wel kennis heeft van GLM en waarom er geen transporters worden ingezet voor horecadiensten?