Spoedrit politie; Rijden met alleen optische signalen ingeschakeld

Auteur Topic: Spoedrit politie; Rijden met alleen optische signalen ingeschakeld  (gelezen 61626 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #210 Gepost op: 15 februari 2012, 18:34:00
Mensen kijken niet goed. Ook met de bellen aan komt het heel regelmatig voor dat mensen vergeten te kijken of er nog iets aan komt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #211 Gepost op: 16 februari 2012, 21:05:33
Op zich gaat het netjes en anticipeert hij prima, maar zijn commentaar daarna over een eerste auto, dat men vergeet dat er een tweede komt.... hoezo vergeten?

niet vergeten... niet verwachten !  O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #212 Gepost op: 16 februari 2012, 22:03:24
Ik meng mij er verder niet in maar: als je dag en nacht met je toeters erbij rijdt, ben je niet goed snik.  O0

Zeker (bij duisternis) met die blauwe lampen (leds) van tegenwoordig, een KM verderop zie je de verkeersborden, reflectoren van voertuigen, etc. al weerschijnen en krijg je ruim baan. Mijn advies is en blijft: alleen toeteren als er wat te toeteren valt.
Hoe denk je over stilstaan en de sirene aanhebben?
Achtervolging strandt op trambaan met veel sirenegeloei
TheFotokoning


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #213 Gepost op: 17 februari 2012, 00:34:41
Hoe denk je over stilstaan en de sirene aanhebben?
Achtervolging strandt op trambaan met veel sirenegeloei
TheFotokoning

Wil je een sirieus antwoord ? Een achtervolging heeft een véél hogere gevaarszetting dan een normale spoedrit. De achtervolgens zijn namelijk niet zelf het gevaar, de achtervolgde veroorzaakt het gevaar. Daarnaast wordt de OGS regelmatig gebruikt om bestuurders te ''wijzen'' op het stopteken. Op het moment dat een achtervolging tot stilstand komt is het dus zaak om zo snel mogelijk de verdachte(n) onder controle te brengen, die OGS is dan niet belangrijk  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #214 Gepost op: 17 februari 2012, 00:40:32
Het ging mij om de reactie van Dinges.
Het was eigenlijk met een knipoog.;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #215 Gepost op: 17 februari 2012, 09:23:16
Op het moment dat een achtervolging tot stilstand komt is het dus zaak om zo snel mogelijk de verdachte(n) onder controle te brengen, die OGS is dan niet belangrijk  e050

Het ging mij om de reactie van Dinges.
Het was eigenlijk met een knipoog.;)

Wat Jerommeke zegt. En na het beoordelen van honderden filmpjes met dit soort acties in de loop der jaren  ;) denk ik dat de sirene ook kan helpen bij het kortdurend desoriënteren van de verdachte(n). Althans, een beetje van hun stuk te brengen waarvan handig gebruik kan worden gemaakt ze in te rekenen. Want als je ernaast staat is het echt een takkeherrie, als je dat niet gewent bent, dan heb je de neiging je oren te bedekken en weg te gaan van het geluid.


rrpd

  • Gast
Reactie #216 Gepost op: 18 februari 2012, 16:27:17
Het lijkt erop dat de verdachten te voet verder zijn gegaan en dan is het niet belangrijk om de sirene eerst uit te zetten, gelijk achteraan rennen.
Lekker belelangrijk  :)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #217 Gepost op: 5 juni 2012, 16:21:23
Spoedrit
Spoedrit

Gepubliceerd op 4 jun 2012 door PolitieCrooswijk
Twitter: @PRRBoer


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #218 Gepost op: 5 juni 2012, 16:27:38
Gaaf! maar wat een pinda in die volvo die doorrijdt


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #219 Gepost op: 5 juni 2012, 21:18:05
Gaaf! maar wat een pinda in die volvo die doorrijdt

Draai het eens om; de collega is een pinda en de bestuurder van de Volvo doet het goed. De collega voert immers enkel de optische signalen, dus geen geluid, en is derhalve GEEN voorrangsvoertuig, en dus kan de Volvo-rijder gewoon doorrijden.