Spoedrit politie; Rijden met alleen optische signalen ingeschakeld

Auteur Topic: Spoedrit politie; Rijden met alleen optische signalen ingeschakeld  (gelezen 61485 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #70 Gepost op: 15 januari 2012, 22:47:29
Inderdaad, maar je hoort geen herrie en is dan toch geen prio 1 voertuig?


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #71 Gepost op: 15 januari 2012, 22:51:00
Inderdaad, maar je hoort geen herrie en is dan toch geen prio 1 voertuig?
Heel strikt genomen niet..
Daarom is het bij ons in de brw wereld alles aan of alles uit.  O0
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #72 Gepost op: 15 januari 2012, 22:52:27
Zou ik hier aan de kant gaan zoals de automobilist doet?
Mijn 1e gevoel zegt nee. Ze moeten leren....alles aan of alles uit.

Hoezo speel ik eigen rechter als ik gewoon netjes door blijf rijden?

"Netjes door blijven rijden" is voor jou kennelijk nogal een breed begrip. In je eerste reactie heb je het er namelijk nog over om gewoon opstandig voor het voertuig te blijven rijden omdat "ze moeten leren". Die instelling is volledig fout, sterker nog: de gedachte is al volledig fout. Het kan best zo zijn dat je een spoedvoertuig een keertje niet aan ziet komen (op een drukke weg/snelweg hoor je het voertuig ook pas vlak achter je), maar ga er nevernooit opzettelijk voor rijden!

Inderdaad, maar je hoort geen herrie en is dan toch geen prio 1 voertuig?

Dat is niet aan jou om te oordelen. Je kan prima de regels kennen, maar ieder mens met enig gezond verstand weet dat ook wanneer een spoedvoertuig alleen blauwe lampen aan heeft je gewoon weg moet wezen. Geen discussie.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #73 Gepost op: 15 januari 2012, 22:52:36
Daarom is het bij ons in de brw wereld alles aan of alles uit.  O0
Dat valt ook wel mee, ik zie regelmatig brandweervoertuigen rijden onder prio 1 waarbij de herrie niet constant aan staat. Dat het bij jullie chauffeur/kazerne/regio zo is wil dat nog niet zeggen dat het overal zo is. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #74 Gepost op: 15 januari 2012, 22:54:15

Dat is niet aan jou om te oordelen. Je kan prima de regels kennen, maar ieder mens met enig gezond verstand weet dat ook wanneer een spoedvoertuig alleen blauwe lampen aan heeft je gewoon weg moet wezen. Geen discussie.
Erg kort door de bocht. We hebben met zijn allen regels afgesproken en als ik een vrachtwagen achter me heb zie ik pas op het aller laatste moment een voertuig met blauwe lampen, als ik hem al zie. Heb er dan ook een hekel aan als HV voertuigen vlak voor de kruising de toeters er weer op gooien waardoor er een extra grote schrik plaats vind bij sommige bestuurders.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #75 Gepost op: 15 januari 2012, 22:54:34
Heel strikt genomen niet..
Daarom is het bij ons in de brw wereld alles aan of alles uit.  O0

Daar denkt jou collega brandweerman op de AL dan toch anders over.

En in A-A zie ik ze ook geregeld als het stil is op de weg of 's nachts zonder "herrie" aan rijden.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #76 Gepost op: 15 januari 2012, 22:54:57
Dat valt ook wel mee, ik zie regelmatig brandweervoertuigen rijden onder prio 1 waarbij de herrie niet constant aan staat. Dat het bij jullie chauffeur/kazerne/regio zo is wil dat nog niet zeggen dat het overal zo is. ;)
Ik verwoord me verkeerd  O0 Bij ons, (mijn kazerne), in de brandweerwereld(ter verduidelijking), moet dat zijn :)
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #77 Gepost op: 15 januari 2012, 22:55:30
Daar denkt jou collega brandweerman op de AL dan toch anders over.

En in A-A zie ik ze ook geregeld als het stil is op de weg of 's nachts zonder "herrie" aan rijden.
Een simpele vraag die ik altijd stel : WAarom die blauwe lampen aan als het toch rustig op de weg is....
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #78 Gepost op: 15 januari 2012, 22:56:00
Erg kort door de bocht. We hebben met zijn allen regels afgesproken en als ik een vrachtwagen achter me heb zie ik pas op het aller laatste moment een voertuig met blauwe lampen, als ik hem al zie. Heb er dan ook een hekel aan als HV voertuigen vlak voor de kruising de toeters er weer op gooien waardoor er een extra grote schrik plaats vind bij sommige bestuurders.

Daar gaat het helemaal niet om. Sylvester geeft aan dat als je geen herrie hoort het geen spoedvoertuig is en zijn 1e gedachte is dus om niet aan de kant te gaan. Ik heb al aangegeven: als je het niet hoort kan je er niets aan doen, maar ga nooit en te nimmer opzettelijk voor een spoedvoertuig rijden omdat jij meent dat deze niet volgens de regels rijdt.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #79 Gepost op: 15 januari 2012, 22:57:26
En in A-A zie ik ze ook geregeld als het stil is op de weg of 's nachts zonder "herrie" aan rijden.

en dat trouwens niet alleen op voor de brandweer maar ook voor de politie en de ambulances.