Reddingsbrigade `t Span Andijk

Auteur Topic: Reddingsbrigade `t Span Andijk  (gelezen 7873 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #30 Gepost op: 15 januari 2005, 15:36:43
als je goed kijkt, dragen ze wel vestjes. Kan niet zien welk merk.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #31 Gepost op: 15 januari 2005, 16:25:27
Klopt, ze dragen wel degelijk redvesten, (Rode..).

Ik denk dat Andijk juist daarin een voorbeeld functie heeft.. En ik ken iemand (daar) die erg verdrietig word mocht blijken dat iemand het daar vergeet...

Ik geloof dat de leverancier voor alleen met  Honda deze garanties kon geven.  Andere motoren leveranciers konden niet aan die eis voldoen..
(zo heb ik begrepen..)


Terry Rob

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 15 januari 2005, 17:10:31
Hoezoo geen reddingsvest ?  :o
Ja en iedereen aan boord had een reddingsvest op.
En ik had natuurlijk ook een vest om.  ::)



Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #33 Gepost op: 19 januari 2005, 08:06:16
Honda maakte al viertakt motoren toen de rest van de merken alleen nog wist wat tweetakt was. En ik denk dat de betrouwbaarheid ook gewoon goed is. Worden er dan nog echt slechte motoren gemaakt dan anno 2005.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #34 Gepost op: 19 januari 2005, 11:26:07
Ik vind het slecht dat als een viertakt Yamaha niet altijd genoeg toeren maakt de benzine in het carter druipt en zo de olie daarin verdunt. De smeereigenschappen van de olie worden zo aangetast. Bovendien moet nu elke 40 uur de olie worden ververst om dat er te veel benzine bij zit. Dat was ook de reden dat ik de foto kon maken van een collega die gesleept werd door een andere collega. Als het oliepijl te hoog wordt gaat ie piepen en moet je de motor stilzetten. Leuk tijdens een uitruk! Ook is daar al een keer schade mee gevaren doordat de versnelling in z'n achteruit bleef staan, daar wordt je ook niet vrolijk van.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #35 Gepost op: 19 januari 2005, 11:34:08
Is dit een incident of een gebrek aan alle motoren, 1 slechte motor maakt ng geen slecht type. Zo ken ik een johnsen van een rampeneenheid die bij aflevering al een vuile cabarateur had en dus niet goed liep.

9910001
9910001


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #36 Gepost op: 19 januari 2005, 11:40:09
reddingsbrigade Blaricum is zeer tevreden over hun motor. Dus het zal wel mee vallen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #37 Gepost op: 19 januari 2005, 11:49:07
Is dit een incident of een gebrek aan alle motoren, 1 slechte motor maakt ng geen slecht type. Zo ken ik een johnsen van een rampeneenheid die bij aflevering al een vuile cabarateur had en dus niet goed liep.

9910001

Het komt voor bij bijde motoren van de Huizer reddingsbrigade. 2 Yamaha's. Dit uit zich alleen bij motoren die lange tijd een laag toerental draaien. Dat verklaart waarom RB Blaricum er nooit last van hebben  ;).

Nu klinkt dat een beetje flauw, maar zij hebben een groot gebied dat ze bewaken en als ze rustig naar het uiterste puntje gaan (Nijkerkersluis) zijn ze de hele middag weg. Ik heb ze nog nooit betrapt op het "tuffen" wat de Huizer reddingsbrigade wel veel doet. Maar misschien doen ze dat als ik niet kijk. Wijzelf hebben meestal ook het gas er flink op, dus let op!!! het is geen kritiek.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #38 Gepost op: 19 januari 2005, 12:06:49
Het is inderdaad erg spijtig dat een brigade welke een nette snelheid houdt hiervoor gestraft wordt. Zelf vindt ik het wel netjes overkomen als je preventief rustig vaart, bij repressief is het anders.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #39 Gepost op: 19 januari 2005, 13:21:13
Het is inderdaad erg spijtig dat een brigade welke een nette snelheid houdt hiervoor gestraft wordt. Zelf vindt ik het wel netjes overkomen als je preventief rustig vaart, bij repressief is het anders.

9910001

Het staat netjes maar is niet erg doelmatig als je 40 km2 onder je beheer hebt. Huizen heeft eigenlijk maar een héél klein stukje van het Gooimeer en kan dat tuffend af. Dan komt de motor niet goed op temperatuur en zakt de onverbrande benzine langs de zuigers het carter in en vermengt zich daar met de olie.

Het helpt als je de motor zuiniger afsteld maar dan gaat ie niesen en proesten. Pas bij snel varen verdampt de benzine weer uit de olie door de warmte.
Ik vind dat een duidelijke makke van deze motor. Bij de optimax wordt het uitlaatgas gemeten en de benzine/lucht injectie aan de hand van de uitkomst aangepast. Bij 560 toeren komt daar nog maar 1,2 liter per uur aan te pas, tegen de Yamaha bijna 7 l bij het zelfde aantal PK's en toerental. Die benzine moet ergens blijven natuurlijk. Ik weet niet of Yamaha daarmee een slechte motor is, maar goed is het niet.

Henk