Afbellen ambulance

Auteur Topic: Afbellen ambulance  (gelezen 11459 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2005, 02:07:06
Snel ter plaatse zijnde Edwin J te H (onze plaatselijke fotograaf en ervaringsdeskundige was wel héél boos op mij) onverantwoord!!

Waarom was die boos ?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2005, 02:39:40
Ik had het meisje moeten laten liggen, wachten op de ambu, want je weet maar nooit, inwendige geheime bloedingen enzo,
Citaat
EHBO'r mag alleen ambu bellen, nergens aankomen, ik kom bij veel ongelukken als beroeps maar dit heb ik nog nooit gezien.


zéér onverantwoordelijk!
Ik wilde graag met hem van gedachten wisselen, maar hij had ineens haast, volgende klus misschien meer geluk... >:(.  Als iemand niets mankeert, dus goed bij kennis is, zich goed voelt, geen er pijn voelt, rustig is, er geen sprake is van hoog energetische inpact dus gewoon van de fiets is gevallen bijvoorbeeld mag iemand zijn reis vervolgen, vooral zo'n jong ding. Je gaat niet iedere keer dat iemand omvalt een ambu bellen, voorzichtigeheid en bezorgdheid zijn mooi, maar je kan ook overdrijven.

Maar daarin verschilden wij kennelijk van mening.

Kan.... :)

Henk


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2005, 03:08:37
Erg fijn als iemand een ambulance belt en het niet even aangeeft.

Zo ken ik er nog wel één. Oudere man aangereden en klaagd over zijn nek. Politie en huisarts te plaatsen en die zetten de man zo rechtop  :-X Terwijl de ambu aanrijdend was met een A1.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 15 januari 2005, 03:15:48
Erg fijn als iemand een ambulance belt en het niet even aangeeft.

Zo ken ik er nog wel één. Oudere man aangereden en klaagd over zijn nek. Politie en huisarts te plaatsen en die zetten de man zo rechtop  :-X Terwijl de ambu aanrijdend was met een A1.

Tja, huisartsen benaderen een ongeluk vaak pathalogisch. Zeg eens aaaaah, steek Uw tong eens uit zucht eens diep... tikje op de linker knie tikje op de rechter... Ik zal even een receptje uitschrijven...

Henk


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #14 Gepost op: 15 januari 2005, 10:17:09
Het lastige van dit soort discussies is, dat je reageert op fragmenten van een totaal beeld.

Afgezien van "de" EHBO'er, politieagent of huisarts bestaat net zo min als "de" nederlanders die ......

De deskundige van Henk zou een cursus effectief communiceren moeten gaan volgen.
Hij heeft, gezien de reactie van Henk, duidelijk een probleem met sociale en communicatieve vaardigheden.

Met de zegen van de mobiele telefoons moet er van uit gaan dat er al een ambulance gebeld is, maar je mag er daar niet van uitgaan. Of te wel reken er op dat ze zo achter je staan, maar als je vindt dat er een moet komen dan moet je wel zorgen dat er gebeld word, als bij navraag blijkt dat er niemand is die aangeeft gebeld te hebben.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 15 januari 2005, 10:49:15
In een woonwijk kan ook iemand vanuit een woning zien dat er "wat gebeurd is" en bellen.

Dat een politie (meestal niet eens in het bezit van een basis EHBO diploma) gebruikt wordt als ogen en oren van de ambu vind ik niet juist. Ik vind ook dat ik niet aan iedere nieuwkomer hoef uit te leggen wie ik ben, wat ik aan het doen ben en waarom. In algemene bewoordingen vertel ik "het publiek" wel wat ik denk dat er "aan de hand zou kunnen zijn" als ik denk dat ik dat weet, zoals "de pols hangt er vreemd bij en bewegen kan niet meer dus hij zou gebroken kunnen zijn ". Ik laat he so de hand gewoon zelf vasthouden er rij ermee naar de eerste hulp. Ik doe altijd zo weinig mogelijk op het gebied van de "verzorging" als ik toch naar de eerst hulp ga, alles gaat er toch weer af, ook dat mooie visgraatje.  :). Maar ik heb zelden politie écht zinnige dingen zien doen, en als dat wél zo was waren het vaak de héle jonge agentjes die wisten wat ze deden. :o

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 15 januari 2005, 10:50:36
Maar het valt me wel op dat de politie vaak de zaak zo snel mogelijk opgeruimt wil hebben.Gisterochtend ook een discussie gehad met een agent over het afzetten van de rechterrijstrook,midden in de spits een auto op de kant op de snelweg.Auto ligt op de vluchtstrook,dus wij zetten de rechterrijstrook af om veilig te kunnen werken.Maar dat mocht niet van de politie,maar op dat moment hebben die agent laten aanl*llen en dus die rechterrijstrook afgezet.

Wat dat betreft spreken ambulance,brandweer en politie nog steeds niet dezelfde taal bij ongevallen.Met als gevolg dat er altijd van dit soort discussie weer ontstaan :-X :-X


firemanr

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 15 januari 2005, 10:54:59
Maar het valt me wel op dat de politie vaak de zaak zo snel mogelijk opgeruimt wil hebben.Gisterochtend ook een discussie gehad met een agent over het afzetten van de rechterrijstrook,midden in de spits een auto op de kant op de snelweg.Auto ligt op de vluchtstrook,dus wij zetten de rechterrijstrook af om veilig te kunnen werken.Maar dat mocht niet van de politie,maar op dat moment hebben die agent laten aanl*llen en dus die rechterrijstrook afgezet.

Wat dat betreft spreken ambulance,brandweer en politie nog steeds niet dezelfde taal bij ongevallen.Met als gevolg dat er altijd van dit soort discussie weer ontstaan :-X :-X
Ja, eigen veiligheid eerst en daarna pas de commercie, file of niet. Je kan het niet hebben dat je op de vluchtstrook aan het werken bent en op een halve meter afstand rijden ze de veters uit je schoenen omdat die rijstrook niet afgezet mag worden... :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 15 januari 2005, 10:56:29
Ja, eigen veiligheid eerst en daarna pas de commercie, file of niet. Je kan het niet hebben dat je op de vluchtstrook aan het werken bent en op een halve meter afstand rijden ze de veters uit je schoenen omdat die rijstrook niet afgezet mag worden... :-\
als het aan die agent had gelegen had alles op de vluchtstrook gestaan met een krappe halve meter vrije werkruimte


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #19 Gepost op: 15 januari 2005, 16:45:55
als het aan die agent had gelegen had alles op de vluchtstrook gestaan met een krappe halve meter vrije werkruimte

Die agent snapt dan ook niet veel van IM. Zijn er allemaal van die mooie regeltjes, worden ze niet nagevolgd! :o

Christian