Financiële problemen Medi-Expresse?

Auteur Topic: Financiële problemen Medi-Expresse?  (gelezen 33426 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

let_there_be_yellow

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • HBO-V, Geneeskunde, HAP-chauffeur
Gepost op: 1 januari 2012, 17:19:37
Okay... je leest de titel en mompelt: "What else is new ?", maar toch maar even verder lezen...

Medi Expresse bleek al langere tijd op sterven na dood; zeker toen de pensioenpremies niet meer werden betaald en er auto's in beslag werden genomen door de belastingdienst.

Nu heben de chauffeurs in decemer geen salaris ontvangen.
Leuk, zo net voor Kerst.

Was het nog even een 'soort van' grappig dat Quote online noemt dat de directeur van Medi; Raymond Tromp, het duurste huis van Nederland te koop heeft staan (14 miljoen euro), nu blijkt het grote graaien van deze oud-taxi chauffeur (nota bene !) toch z'n tol te eisen.

Ik vind het werkelijk waar SCHANDALIG om je zelf zo te verrrijken over de rug van anderen en dan met Kerst de stekker uit je bedrijf te trekken...

Ik kan alleen spreken over de Haagse chauffeurs en die zitten behoorlijk in de put.
Zij hopen op een snel faillissement, zodat zij hun verlies kunnen nemen (vakantiedagen, compensatie-uren, spaarloon, etc. is dan allemaal weg), maar wel via het UWV nog wat gewerkte uren krijgen nabetaald.

Kortom, een triest begin van het nieuwe jaar !




Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2012, 17:24:49
Ik snap je boosheid en frustratie, maar vraag me afof dit de juiste plek is om dit neer te zetten?...


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2012, 18:52:22
Ik vind het niet zo gek om dat te plaatsen want als men in Haaglanden deze problemen heeft zal men het ergens anders ook
krijgen en/of hebben.
Als ik naar de nieuwsbrief van 07-07-2011 van het CNV kijk is het ook niet onverwachts.
Voor de info zie Overleg Medi-Expresse B.V.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #3 Gepost op: 1 januari 2012, 19:47:56
zo, dat zal wel hard aankomen denk ik :o iig sterkte voor de mensen die dit op hun bordje krijgen...


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2012, 08:58:27
Heel veel sterkte om de komende tijd door te komen, veel succes met jullie strijd voor jullie rechten.
Het is zeker een enorm vervelend moment om zonder inkomen te komen zitten, wellicht bestaat de mogelijkheid om toch via het UWV een voorschot te krijgen in afwachting van het afwikkelen van het faillissement. Desnoods navragen bij de sociale dienst en dan een cessie-overeenkomst tekenen dat een toekomstige uitkering zal worden overgemaakt aan die dienst.
Per slot van rekening kan niemand een lagdurige periode zonder enige vorm van inkomen overbruggen.

Ruud


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #5 Gepost op: 2 januari 2012, 15:36:38
Ik vind het niet zo gek om dat te plaatsen want als men in Haaglanden deze problemen heeft zal men het ergens anders ook
krijgen en/of hebben.
Als ik naar de nieuwsbrief van 07-07-2011 van het CNV kijk is het ook niet onverwachts.
Voor de info zie Overleg Medi-Expresse B.V.

Het geldt dus voor alle posten van Medi. We zijn nu met ze allen bezig om een gezamelijke vordering neer te leggen bij Medi en een faillissement aan te vragen.
Tot die tijd moeten wij dus onze werkzaamheden gewoon voortzetten om onze aanspraak op eventuele vorderingen te behouden.De wet- en regelgeving die ons moet beschermen werkt dus nu in ons nadeel.

@Jeroen! : We zijn allemaal gefrustreerd over wat er aan de hand is. Let_there_be_yellow gebruikt dit forum om het van zich af te schrijven. Andere doen het op een andere manier.

Ik vraag me af hoe andere reageren als je een paar dagen voor kerst te horen krijgt dat je geen salaris krijgt. Dat kerst en O&N naar de knoppen zijn en je maar gewoon je werkzaamheden moet voortzetten omdat je het anders helemaal kan vergeten. Dat je naar oplossing moet gaan zoeken om je rekeningen te betalen en hoe je je gezin van eten moet voorzien. Dat is waar de meeste van ons zich nu bezig mee houden. En dan wetende dat je werkgever zich op zijn landgoed vermaakt en zich voort beweegt in een Bentley die net zoveel kost als een eensgezinwoning. Of zich ergens schuilhoudt in een van z'n andere huizen in bv Engeland.


prutser

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #6 Gepost op: 2 januari 2012, 21:09:17
De problemen zijn inderdaad landelijk. Waar ik zat is de boel overgenomen. Vandaag hebben ze razendsnel de Touraeg weggehaald. Jammer want ik had m best even willen houden en anders zelf in de vijver van Tromp willen parkeren. Over de ruggen van de hardwerkende collega's zo jezelf verrijken, grote schande. Ik denk dat hij met dit geintje een stap te ver is gegaan, het personeel is behoorlijk pissed. Geen loon, gejat pensioengeld, en wat te denken van de nog resterende overuren en vakantiedagen? Tot de laatste cent zal ie over de brug moeten komen!


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #7 Gepost op: 3 januari 2012, 10:40:48
Chauffeurs huisartsenpost niet betaald

Chauffeurs van de huisartsenpost Cohesie in Venlo en Venray hebben de afgelopen maand geen salaris gekregen.
Het gaat om 16 chauffeurs. Ze zijn in dienst van Medi-Expresse. Dat regelt het vervoer voor meerdere huisartsenposten in het land. De Rabobank heeft de rekeningen van dit bedrijf geblokkeerd. Volgens Cohesie is er veel onrust onder de chauffeurs. De vakbond CNV Vakmensen is op de hoogte van de situatie. Als de salarissen aan het einde van de week niet zijn uitbetaald, gaat de vakbond wederom een faillissement aanvragen voor Medi-expresse. Cohesie laat weten de chauffeurs te steunen mocht het bedrijf toch nog omvallen.

In november werden ook al de salarissen niet op tijd uitbetaald. Enkele medewerkers vroegen toen een faillissement aan. Maar die aanvraag werd ingetrokken nadat het geld toch nog werd overgemaakt.

http://l1.nl/nieuws/chauffeurs-huisartsenpost-niet-betaald
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #8 Gepost op: 3 januari 2012, 10:47:47
Wat zijn eigenlijk hiervan de gevolgen voor het zuster-bedrijf Witte Kruis dat de transplantatie-teams rijdt?

Ruud


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2012, 11:48:30
Wat zijn eigenlijk hiervan de gevolgen voor het zuster-bedrijf Witte Kruis dat de transplantatie-teams rijdt?

Ruud

Geen. De samenwerking tussen deze partijen is al geruime tijd niet meer aan de orde.