Financiële problemen Medi-Expresse?

Auteur Topic: Financiële problemen Medi-Expresse?  (gelezen 33571 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #70 Gepost op: 7 februari 2012, 11:40:32
Je kunt als groep de vakbond vragen om hun juridische dienst er naar te laten kijken.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #71 Gepost op: 7 februari 2012, 11:57:34
Vanuit de posting van Defflynn lijkt het mij juist dat de bonden al zijn ingepalmd door CXX. Voordat je misschien jaren vastzit in een arbeidssituatie die je niet gelukkig maakt eerst even alles goed laten nakijken.....in deze tijd van het jaar zeer actueel: Niet over één nachts ijs gaan!!
Zeker als je het gevoel hebt dat je een mes op je keel gedrukt krijgt.
Wel is het belangrijk dat alle chauffeurs één gezamenlijk geheel vormen in deze.

Ruud


prutser

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #72 Gepost op: 7 februari 2012, 14:53:57
Persoonlijk krijg ik een beetje kriebels in mijn nek als ik dit allemaal zo eens lees. Als ik mij niet vergis, en dat doe ik hoogst zelden is de voormalige chef bij Medi Expresse ook directeur geweest bij het Witte Kruis en doet ie nu ook iets bij Connection. Dit riekt naar mijn idee een klein beetje naar een vorm van belangenverstrengeling. Was de voormalige chef niet door Tromp buitengeknikkerd?
Ik vind t stinken!


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #73 Gepost op: 7 februari 2012, 15:10:42
Persoonlijk krijg ik een beetje kriebels in mijn nek als ik dit allemaal zo eens lees. Als ik mij niet vergis, en dat doe ik hoogst zelden is de voormalige chef bij Medi Expresse ook directeur geweest bij het Witte Kruis en doet ie nu ook iets bij Connection. Dit riekt naar mijn idee een klein beetje naar een vorm van belangenverstrengeling. Was de voormalige chef niet door Tromp buitengeknikkerd?
Ik vind t stinken!
;)  O0 .Je zit inderdaad goed. éen van de ex directeuren van ME is inderdaad nu in dienst als directeur? Connexxion Ambulancezorg. Wij hebben ook het idee dat er hele andere belangen aan de orde zijn. Echter hard maken kunnen we het niet.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #74 Gepost op: 7 februari 2012, 15:13:57
Hebben jullie deze ontwikkelingen al besproken met de directie van jullie HAP's?
Mogelijk dat indien deze aangeven niet met CXX in zee te willen gaan dat jullie wat sterker staan.

Ruud


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #75 Gepost op: 7 februari 2012, 17:11:02
Ja zou haast denken, beetje toevallig allemaal.

Krijgt Tromp toevallig ook een functie binnen WK of CXX ?

Ben het helemaal met Ruud eens, bespreek dit met jullie HAP's !


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #76 Gepost op: 10 februari 2012, 11:38:21
@Defflynn

Is er nog nieuws?
Hebben jullie overlegd met de directie van de HAP's?

Ruud


let_there_be_yellow

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • HBO-V, Geneeskunde, HAP-chauffeur
Reactie #77 Gepost op: 10 februari 2012, 16:24:17
Er is weer even radiostilte.
Beide partijen houden vast aan hun eigen voorstel.
Ben benieuwd of de curator het op een kort geding aan laat komen om de HAP te dwingen.

Ondertussen werken we vrolijk verder... al 3 maanden en 2 weken geen salaris... UWV gaat al over 7 weken betalen !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #78 Gepost op: 10 februari 2012, 16:38:15
Ondertussen werken we vrolijk verder... al 3 maanden en 2 weken geen salaris... UWV gaat al over 7 weken betalen !
Maar deze situatie is toch onhoudbaar? Ik bedoel, jullie zullen ook moeten voorzien in jullie levensonderhoud. Er zullen mensen met een gezin zijn, alleenverdieners?


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #79 Gepost op: 10 februari 2012, 17:52:05
Er wordt nog steeds gepraat op hoger niveau, Waar het er naar uit ziet is dat alles steeds meer op losse schroeven komt te staan. Er werd ons eerst beloofd dat iedereen 1op1 overgenomen zou worden. Dit blijkt niet het geval te zijn. Van 1op1 is dit terug gezakt naar 90% van het personeel en het laatste bericht is dat maar +/-90 man personeel wordt overgenomen.Hierbij moet blijkbaar ook iedereen weer opnieuw solliciteren.
De posten houden voet bij stuk , dit tot grote ergernis bij sommige partijen. We hebben een email gekregen waarbij aangegeven wordt dat er nog steeds onderhandeld wordt met de posten. Wat het meest opvalt is dat de toon in deze brief een stuk vriendelijker is geworden. Onze inzet om de werkzaamheden voort te zetten wordt zeer op prijs gesteld. Dit in tegenstelling tot eerder berichtgeving waarbij we min of meer verplicht werden om te werken. De Hap is op de hoogte over onze gevoelens.

De onzekerheid ,getouwtrek , enorm hoge werkdruk wegens personeels tekort en het tekort aan financiën begint nu zijn tol te eisen. De vraag is nu wanneer de eerste chauffeurs zich overspannen gaan melden.Als een stel kleine kinderen zijn de hoge heren aan het bekvechten waarbij totaal niet omgekeken wordt naar het personeel. Je kan je alleen maar afvragen hoe dat strak moet gaan als het grootste kind ze zin gaat krijgen.