Financiële problemen Medi-Expresse?

Auteur Topic: Financiële problemen Medi-Expresse?  (gelezen 33553 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #110 Gepost op: 14 maart 2012, 17:11:00
Misschien hebben de nieuwe vervoerders ( Connexxion,Smash,MAI,BAS,Meditaxi) de huidige
lease contracten van deze voertuigen van medi-expresse wel overgenomen?


Ambu ALS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
  • Beroepsmatig in de ambulancezorg werkzaam
Reactie #111 Gepost op: 14 maart 2012, 19:32:39
Misschien hebben de nieuwe vervoerders ( Connexxion,Smash,MAI,BAS,Meditaxi) de huidige
lease contracten van deze voertuigen van medi-expresse wel overgenomen?

De bedrijfspolici van Connexxion met een wagenpark van duizenden voertuigen (wv. binnen ambulancezorg slechts 100) is de voertuigen in eigendom te hebben. Tenzij de contracten in de ramsh zijn gegaan kan ik me niet voorstellen dat Connexxion-dochter Het Witte Kruis leasecontracten overneemt. Er zal wellicht een tijdelijke regeling getroffen zijn.

Bedenk dat het bestellen en inrichten van een dergelijk voertuig ook enige tijd in beslag neemt.
In mijn regio hebben we onlangs 3 nieuwe VW Touran OvdG-voertuigen in gebruik genomen en dat heeft toch al snel 4 maanden geduurd (bestellen, afleveren aan in/opbouwer, OGS, C2000, KAR, striping, laptop-docking, aanpassing interieur etc).
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #112 Gepost op: 15 maart 2012, 01:19:52
Wij rijden nog in de zelfde voertuigen. De leasecontracten zijn door de SMASH overgenomen. Alle stickers e.d. die naar ME verwezen zijn verwijderd. Het is niet duidelijk of de leasecontracten worden uitgediend. Er komen nieuwe voertuigen , echter wanneer is een raadsel.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #113 Gepost op: 15 maart 2012, 13:22:04
Even nog een vraagje Deff,

Dat van de voertuigen is een leuke bijkomstigheid om te weten, maar interessanter is het of jullie nou schadeloos zijn gesteld voor jullie uren, salaris, pensioengelden, verlofuren en eventuele toeslagen.

Ruud


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #114 Gepost op: 17 maart 2012, 09:51:12
Alles wordt door het UVW overgenomen. Dus we krijgen onze centjes. Zelfs het achterstallige pensioengeld wordt uitbetaald/gestort in pensioenfonds. He enigste wat we niet krijgen is het achterstallige salaris over 2009/2010. Vorr sommige is dit een afschrijfpost van een paar honderd euro. Voor een hoop, incl. voor mij loopt dit zelfs in de 1000-en euro's. Dit ligt nog allemaal als vordering bij de curators maar weinig kans dat we dit terug zien. Het is jammer maar uiteindelijk zijn wij, den haag er wel op vooruit gegaan qua alles en dat is het belangrijkste.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #115 Gepost op: 17 maart 2012, 12:43:34
vergeet niet dat CXX een groot taxi/bus bedrijf is met sinds kort een kleine ambu-afdeling.

Ik weet niet wat je een kleine ambulance afdeling noemt maar CXX is de grootste ambulancezorg aanbieder van Nederland....
Ok, klein in vergelijk met de rest van het bedrijf, dat klopt.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #116 Gepost op: 16 april 2012, 13:01:59
Voertuigen zijn overigens nog steeds dezelfde Tiguans. Nog steeds met Medi-Expresse stickers.
En inmiddels dezelfde voertuigen met Bronts-stickers.
greetz,  Enrique