Financiële problemen Medi-Expresse?

Auteur Topic: Financiële problemen Medi-Expresse?  (gelezen 33519 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

prutser

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #20 Gepost op: 5 januari 2012, 13:10:51
Mooi verhaal hoor, en Tromp is er zeker heel erg beter van geworden, kijk maar eens op klarenbeekarabians.
Vraag is echter waarom t personeel niet betaald wordt, dus waar het mis is gegaan.
Van oudsher is het altijd al geweest dat ongeveer de helft van de inkomsten rechtstreeks de zakken van Tromp ingingen en het restant nog besteed moest worden aan voertuigen, opleidingen, kantoor en o. ja, ook noch chauffeurs.
De vraag dus: Hoe kunnen de problemen zijn ontstaan?


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #21 Gepost op: 5 januari 2012, 13:14:15
Ten eerste  RuudF Jij ook nog een gezond en gelukkig 2012!

Nou of het echt goedkoper is weet ik niet, maar zal niet veel prijs verschil inzitten!

In deze HAPkrant is er het een en ander over geschreven.

http://www.hapkrant.nl/media/docs/hapkrant_03_april_2008.pdf

Ik blijf erbij dat het gemakzucht is, je besteed als post alles uit en je hebt geen om kijken erna
dat heeft weinig met de onkosten te maken.

Iedergeval mooi om te lezen dat de SMASH overweegt zijn chauffeurs  zelf in dienst te nemen.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #22 Gepost op: 5 januari 2012, 13:25:52
Het lijkt mij in deze situatie inderdaad wel het meest correcte om niet de chauffeurs te laten zwemmen maar ze de zekerheid te bieden om ze zelf in dienst te nemen.

Ruud


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #23 Gepost op: 5 januari 2012, 13:32:57
Wat betreft geen ORT in de taxi-cao: dat klopt, die staat er niet meer in (schandalig). Gelukkig hebben sommige bedrijven ervoor gekozen om de ORT te handhaven! Dit even voordat we weer een bashing op huisartsvervoerders in het algemeen krijgen. Ze zijn zeker niet allemaal over één kam te scheren!


let_there_be_yellow

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • HBO-V, Geneeskunde, HAP-chauffeur
Reactie #24 Gepost op: 6 januari 2012, 00:08:32
Altijd een beetje knullig opgezet; TV West, maar vanaf 6:30 minuten een aardig stukje:

http://www.westonline.nl/video/tv-west-nieuws-461


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #25 Gepost op: 6 januari 2012, 01:42:43
Ik heb het gedeelte even uit het TV West journaal geknipt en staat dus nu hieronder via mijn kanaal op youtube.

TV West inzake Medi-Expresse

Geüpload door enricorotterdam op 5 jan 2012

Deelt uit het TV West journaal omtrent de problemen met Medi-Expresse
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #27 Gepost op: 7 januari 2012, 11:03:27
http://www.westonline.nl/nieuws/medewerkers-vragen-faillissment-medi-expresse-aan

Ik wist niet dat dat kon. Weer wat geleerd! Maar lijkt me verstandig. Succes voor iedereen aldaar!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 7 januari 2012, 11:08:46
Ik wist niet dat dat kon. Weer wat geleerd! Maar lijkt me verstandig. Succes voor iedereen aldaar!
Volgens mij kun je dat als personeel zijnde als jeje salaris een poos niet meer hebt gekregen.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #29 Gepost op: 7 januari 2012, 11:16:36
Ik wil proberen om de medewerkers van Medi Expresse een aantal zaken wat duidelijker te maken in geval van een failliet van Medi Expresse.

Nog geen failliet....

-Zolang er geen failliet is uitgesproken gewoon blijven werken, hoe moeilijk en zwaar ook
-Geen zaken "in onderpand" nemen dit kan door de werkgever en/of curator als diefstal worden uitgelegd en zelfs de elastingdienst kan je aanpakken ingeval van een failliet.
-Maak een goed overzicht van je openstaande / nog niet betaalde overuren en snipper/adv dagen (kom ik op terug)
-Ga naar je bank en leg het verhaal voor zij zijn de enige die je bij kunnen staan op financieel gebeid probeer een "leefgeld" regeling af te spreken.
-Maak geen extra overuren meer.

Na failliet maar doorwerken in opdracht curator.
- Om een eventuele doorstart of overname kansen te vergroten kan een curator je vragen / verplichten je werkzaamheden voort te zetten, geef hieraan gewoon gehoor, het vergroot je kansen om aan het werk te blijven in een later stadium.
- Neem ook nu geen zaken in "onderpand"
- Het UWV betaald je maximaal 6 weken salaris vanaf het failliet (failliesementsuitkering)
- Het UWV betaald je achterstallige salaris van voor het failliet
- Het UWV betaald je restant snipper/adv dagen waarop je recht had op het moment van failliet
- Het UWV betaald maximaal 200 overuren
- Ga direct opzoek naar een andere werkgever eventueel met behulp van de curator

Na failliet de werkzaamheden staken door de curator
- Zelfde als boven alleen dien je nu ook alle eigendommen van Medi Expresse retour te geven, curator is nu niet meer in beeld verwacht hiervan ook geen inzet naar het personeel.

Jullie gaan in alle gevallen een zware tijd te gemoed waarvan de "nasleep" nog lang zal door werken, in sommige gevallen meer dan een jaar, denk aan achterstanden bij je vaste lasten (gas water licht) Hypotheek en meer van die zaken. Het uitbetalen van je achterstallige salaris door het UWV kan wel een tijdje opzich laten wachten soms wel 3 maanden. Ook de eerste betaling van de failliesement uitkering kan een tijd op zich laten wachten. Ik heb in het verleden (ervaring tot 3 werkgevers) met de bank afgesproken dat alle kosten gewoon werden voldaan, je komt dan wel heel diep in de rode cijfers, vraag tevens voor je levens onderhoud om een bepaald bedrag (zo laag mogelijk) per week af te halen bij de balie en laat als je bankpas blokeren voor het pinnen dat voorkomt extra uitgaven. Door optijd naar je bank te gaan kun je veel narigheid voorkomen !!

Heb zelf 3 failliete werkgevers in 2 jaar gehad en nu pas na 7 jaar kom er pas weer echt licht aan het einde van de tunnel en krijgen we financieel langzaam wat meer ruimte. Echter door telkens, hoe zwaar ook, direct je (bank)zaken te regelen hebben we alles overleeft en betalen we nog steeds onze hypotheek en zijn we nooit afgesloten van de nuts voorzieningen, tja chips en frisdrank waren een aantal jaren niet voor de kids weggelegd en we hebben 5 jaar geen auto in bezit gehad, geen vakanties en geen luxe... wel een behoorlijke druk op je gezin en relatie. Ik heb het geluk gehad steeds snel een nieuwe baan te vinden maar het waren zeker 5 hele krappe jaren.

Ik kan jullie alleen succes en sterkte wensen en hopen dat ieder van jullie snel zekerheid zal hebben voor de toekomst maar dat het zwaar gaat worden is een feit dat zeker is.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend