Financiële problemen Medi-Expresse?

Auteur Topic: Financiële problemen Medi-Expresse?  (gelezen 33422 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #30 Gepost op: 7 januari 2012, 11:32:12
Ik wil proberen om de medewerkers van Medi Expresse een aantal zaken wat duidelijker te maken in geval van een failliet van Meditax.

[KNIP]

En dat is de kracht van het forum. Helpen waar nodig.
Met dit persoonlijke verhaal en goede tips kunnen ze hun voordeel doen.
Ongelofeljk moedig van je, KLF, om dat hier neer te zetten.

Diepe buiging!!  ;) O0 O0 O0

Sterkte mensen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #31 Gepost op: 7 januari 2012, 12:51:03
Tja moedig of niet het zijn gewoon de feiten...

De aanschaf van de brandweerbus was dan ook min of meer de eerste viering van het achter laten van de echte zware shit, nu ff ruim twee jaar geleden.
Op vakantie zat er tot afgelopen zomer nog niet echt in maar dat maken we nu een beetje goed met het bezoeken van (brandweer)evenementen met onze bus.
In april hopen we dan echt de laatste betaling van alle regelingen te doen en dan gaat het echte licht weer schijnen  :D
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #32 Gepost op: 8 januari 2012, 17:32:40
We wisten dat er nog zwaar weer op komst is. Echter uitgaande van het horror verhaal van KLF hou ik me hart vast.
Dat we via het UWV alleen recht hebben op een klein deel van de vorderingen was bekent.
Het was dan ook een moeilijke keuze om het faillissement door te zetten.Velen van ons krijgen nog achterstallige salaris over 2009/2010 door verkeerde looninschaling.Dit varieert van enkele honderden euro's tot zelf in de duizenden euro's. Samen met de pensioenpremies die niet afgedragen zijn en nog meer van dat soort dingen gaat het bijna iedereen enorm veel geld kosten. Deze bedragen kunnen dan wel gevorderd worden bij het bedrijf maar als werknemer sta je ergens onderaan de lijst met vorderingen.De kans is dan ook heel groot dat we dit kwijt zijn.

Dat we dit verlies voor lief nemen en toch faillissement aanvragen is ook om onder andere onder ons contract uit te komen. En dan met name de het concurrentie- en relatiebeding en het boetebeding die hier bijzit.Nu geeft een faillissement hier geen zekerheid in maar het vergroot wel de kansen. Om een idee te geven...wij mogen bij beeindiging contract 1 jaar lang in heel NL geen soortgelijke werkzaamheden verrichten en zelf 2 jaar geen werkzaamheden verrichten voor een opdrachtgever waarvoor wij gewerkt hebben. De boete die hieraan verbonden zit is 3x het bruto maandsalaris plus 20% hiervan voor elke dag dat je dit toch doet.
Dat dit geen stand houd bij welke rechter dan ook is duidelijk.Echter om hiervoor ook nog eens een rechtzaak procedure te voor beginnen gaat veel te lang duren.

Wij komen in onzekere tijden ondanks de beloftes die gemaakt zijn. Maar we gaan er vanuit dat alles goed gaat komen.Wat mij het meest opvalt is dat een werkgever niet kan of wil betalen je als werknemer min of meer gedwongen wordt je werk voort te zetten en dan maar moet smeken om je centen.Dit plus dat een bank zomaar beslag kan leggen op alle binnenkomende gelden en totaal geen medewerking en medeleven vertoond. De bonussen moet worden betaald en of dit nu ten koste gaat van 150 medewerkers en hun gezinnen is niet van belang. Neemt niet weg dat ME en dhr. Tromp gewoon de zaakjes goed had moeten regelen.


prutser

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #33 Gepost op: 8 januari 2012, 23:12:08
Dat is dus waar het om gaat Defflynn. De mensen op de werkvloer zijn ongelooflijk de klos. Al jaren heb ik de salarisproblematiek aangekaart maar je kon net zo goed tegen je kamerplantjes kletsen, die gaven net zo veel reactie terug. Wat gebeurde is dat elke maand de rekeningen van de bv's leeggetrokken werden en dat alles werd doorgesluisd naar de tegoeden van/voor Tromp.
Het is allemaal te gek voor woorden, deze man moet gestopt worden, hij mag geen bedrijfjes meer kunnen opstarten. Als je goed zoekt vind je nog meer bvtjes op t adres in Doornspijk. Geen zuivere koffie. Wees gerust wat de bedingen betreft, elke rechter lacht hier hartelijk om, zeker als de rest van het eenzijdige contract wordt aanschouwd.
We gaan slechts een klein deel terugkrijgen en zullen met een wrange nasmaak doormoeten. Denk positief en houd je rug recht, wij kunnen oprecht en eerlijk in de spiegel kijken, ik ken iemand die dat niet meer kan.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #34 Gepost op: 8 januari 2012, 23:35:21
Wat jullie nu meemaken is gewoon zwaar vervelend om het netjes te zeggen en ik wil iedereen dan ook sterkte wensen.

Mochten jullie nou bijvoorbeeld ook vermoeden dat er sprake is van Belastingfraude dan zou er een melding gedaan kunnen
worden bij de Belastingdienst FIOD-ECD op 030 - 295 7600 of Meld misdaad anoniem 0800-7000.
Niet dat je er dan zelf misschien veel mee opschiet maar als blijkt na onderzoek dat er veel fout is kan hij wel lekker hangen.

Misschien zie je op http://nl.wikipedia.org/wiki/FIOD iets staan waarvan je denkt ik heb het vermoeden dat dit of dat speelt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #35 Gepost op: 9 januari 2012, 08:50:57
Beste Defflynn,

Nou ben ik zelf geen jurist maar ik heb enige tijd geleden gelezen over een rechterlijke uitspraak dat zo'n concurrentiebeding in een contract niet legaal is.
Als ME jullie chauffeurs eraan willen houden dienen zij jullie te dagen in een juridische procedure en er is geen rechter in Nederland die jullie aan dat artikel zullen houden omdat dat niet in redelijkheid van een werknemer kan worden verlangt!!
Zeker niet in deze situatie dat je werkgever failliet is gegaan.

Succes.

Ruud


Defflynn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #36 Gepost op: 11 januari 2012, 11:46:10
http://www.cnvvakmensen.nl/actueel/nieuws/artikel/item/oplossing-in-zicht-voor-medi-expresse/

Nu maar kijken in hoeverre dit voor ons allen gaat betekenen. Enige zekerheid die de chauffeurs van Den Haag hebben is dat we niet meegaan in dit voorstel en wij dus van Dhr. Tromp afzijn.


V-V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #37 Gepost op: 11 januari 2012, 14:16:06
Nou ik ben benieuwd welke huisartsenposten hier mee akkoord gaan.

Want als ik het goed begrijp blijft het de zelfde directeur, en als ik zo de verhalen gelezen heb is het vertrouwen in die man nul.

Dus of dit nou de rust onder de chauffeurs terug brengt, vraag ik me eigenlijk af.


prutser

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #38 Gepost op: 11 januari 2012, 14:49:13
Je hebt Sinterklaas, de Kerstman en Tromp. Dat zo'n voorstel nog op tafel komt! Voor de rust onder het personeel zou ik nooit in zo'n constructie trappen, maar t is een gladde prater dus wie weet wie er allemaal in gelooft...


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #39 Gepost op: 11 januari 2012, 15:25:46
Tja, als het verhaal zakelijk interessant is voor de directie van de HAP zal dat zwaarder wegen dan de rust voor de chauffeurs.
Ik kan me voorstellen dat een HAP geen vertrouwen meer in Tromp heeft, maar wanneer zij zelf tot nu toe geen financiële nadelen hebben ervaren, is zo'n keuze waarschijnlijk toch verleidelijk om weer met Tromp in zee te gaan...
In ieder geval is het nieuws ook doorgedrongen tot L1 en die wijden er zelfs twee teletekst pagina's aan deze perikelen.

Ruud