Straffen in Nederland...welke zou u (niet) willen veranderen en waarom?

Auteur Topic: Straffen in Nederland...welke zou u (niet) willen veranderen en waarom?  (gelezen 22744 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #100 Gepost op: 3 augustus 2013, 12:49:57
Waarom verwart iedereen toch steeds de EIS van het OM met de UITSPRAAK van de rechter?

De doodrijder was volgens velen zogenaamd al veroordeeld tot een lage straf, terwijl de rechter nog een uitspraak moest doen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #101 Gepost op: 3 augustus 2013, 12:58:50
Excuses, bedoelde dat het werd geëist.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #102 Gepost op: 3 augustus 2013, 13:05:29
Citaat van: Sylvester link=msg=1188548 date=1375525629
???

Levenslange gevangenis straf, zonder uitzicht op invrijheidstelling, word meer en meer gezien als inhumaan.  Zelfs het Europese Hof onderschrijft dit standpunt.
Het betekend letterlijk een uitzichtloos leven, bij een doodstraf is dat niet het geval. Er is, voor mij, dus eigenlijk geen zwaardere straf dan levenslang....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


sylvester1986

  • Gast
Reactie #103 Gepost op: 3 augustus 2013, 13:30:12
Citaat van: zwelgje link=msg=1188554 date=1375527929
Levenslange gevangenis straf, zonder uitzicht op invrijheidstelling, word meer en meer gezien als inhumaan.  Zelfs het Europese Hof onderschrijft dit standpunt.
Het betekend letterlijk een uitzichtloos leven, bij een doodstraf is dat niet het geval. Er is, voor mij, dus eigenlijk geen zwaardere straf dan levenslang....
Op die manier O0


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #104 Gepost op: 3 augustus 2013, 13:58:43
Citaat van: enrico1972 link=msg=1188487 date=1375507167
Weet nog wel een voordeel te noemen.
Elke dag dat zo'n klereleijer niet meer leeft kost het ons als belastingbetaler ook geen geld meer.
Handig, zeker omdat gebleken is dat de doodstraf duurder is dan levenslang. Zo duur dat enkele staten in de VS om de kosten de doodstraf willen afschaffen.

Citaat
1. Laat de regering eerst maar eens de grenzen dicht gooien voor vrij verkeer van personen.
    Bijkomend voordeel is dat we gelijk de kans krijgen dat onze NL'se werkeloze aan een baan kunnen komen.
Dat zal onze producten aanzienlijk duurder maken. De meeste NL'se werklozen willen namelijk niet 8 uur per dag voor weinig geld bij een boer op het land schoffelen of je producten bij elkaar zoeken in het distributiecentrum van de supermarkten. Dus lonen omhoog en prijzen omhoog.

Citaat
2. Een wet maken dat ondanks dat je zelf in NL geboren bent maar jou vader en opa niet en jij overtreed de wet dat je
    hele familielijn het land wordt uitgezet naar land van herkomst ongeacht of je een NL paspoort hebt.
Wat is overtreden van de wet? Te hard rijden of over de doorgetrokken streep gaan ook. Kunnen ze jou dan ook niet zowat uitzetten want dat zal jij ongetwijfeld ook wel eens doen.

Citaat
3. Kom je zelf oorspronkelijk uit het buitenland en ben je hier komen wonen, werken en leven zonder je ouders of
    voorouders dan krijg je een enkele reis land van herkomst en zit je daar je straf uit.
Handig, vooral als dat land je niet wil terugnemen (bv China). Bovendien zadel je dat land op met de kosten voor de detentie waar ze nooit mee akkoord gaan.

Citaat
In alle gevallen geldt dat er een aantekening komt in onze systemen dat je nooit meer gewenst bent in NL.
Mocht het land van herkomt niet mee willen werken aan onze maatregelen dan is er nog maar 1 optie over en dat is veroordeelden met een militair toestel vliegen naar het land van herkomst en een cursus parachutspringen te geven boven het land van herkomst.
Dat zal de oplossing zijn. Vooral omdat je militair toestel boven heel veel landen neergeschoten gaat worden omdat men dat ziet als schending van het luchtruim. Nee, dat zal geld opleveren. En zonder parachute mag ook niet, althans dat riep heel Nederland toen Koningin Máxima (Zorreguieta) met onze huidige Koning trouwde.

Citaat van: amstaf3 link=msg=1188532 date=1375523283
Net zoiets als je geboren bent in Deventer en je verhuist naar Rotterdam dan ben je ineens Rotterdammer.
Nee je bent en blijft Deventenaar en zal nooit Rotterdammer worden.
Hetzelfde geld je naar Amsterdam verhuist maar je zal nooit Amsterdammer worden.

Interessant. Dus omdat ik ooit in Friesland geboren ben maar nog in mijn eerste levensjaar verhuisd ben naar een andere plaats ben en blijf ik altijd Fries? Terwijl mijn (voor)ouders allebei niet Fries zijn. Moet ik mij nog in mijn handjes knijpen dat mijn ouders niet toevallig in Turkije op vakantie waren toen ik geboren werd, was ik nog half Turk geweest ook!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #105 Gepost op: 3 augustus 2013, 15:11:31
Tja. In geval van zaak Donnie blijft het lastig. Het was immers een ongeluk.. Verdachte reed door maar voldeed wel aan de plicht om zich binnen 24 uur te melden..

Jaren gevangenisstraf zou in mijn ogen veel te veel zijn.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #106 Gepost op: 3 augustus 2013, 18:45:07
Citaat van: MisterQ link=msg=1188515 date=1375517721
Ik hoop dat dit sarcasme is? En als iemand 1 nationaliteit dus alleen de Nederlandse pak je hem dan ook af?

Dan neem je een oude legerbasis met een groot hek er omheen en stel je die persoon daar ter beschikking van de staat en laat je hem daar levenslang werkzaamheden verrichten 12 uur op en 12 uur af zonder er voor betaald te krijgen.
Om eten en drinken hoeft de persoon in kwestie zich niet druk te maken dat krijgt hij van rijkswege verstrekt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #107 Gepost op: 3 augustus 2013, 18:48:43
Citaat van: enrico1972 link=msg=1188600 date=1375548307
Dan neem je een oude legerbasis met een groot hek er omheen en stel je die persoon daar ter beschikking van de staat en laat je hem daar levenslang werkzaamheden verrichten 12 uur op en 12 uur af zonder er voor betaald te krijgen.
Om eten en drinken hoeft de persoon in kwestie zich niet druk te maken dat krijgt hij van rijkswege verstrekt.
En als iemand weigert wat dan?....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #108 Gepost op: 3 augustus 2013, 18:58:53
Ik dacht dat we in dit land wel beschaafder waren dan Noord-Korea of het communistische Rusland.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #109 Gepost op: 3 augustus 2013, 19:41:50
Citaat van: DiNozzo link=msg=1188562 date=1375531123
Handig, zeker omdat gebleken is dat de doodstraf duurder is dan levenslang. Zo duur dat enkele staten in de VS om de kosten de doodstraf willen afschaffen.
Volgens mij hoeft het helemaal niet zo duur te zijn. Maar dan moet je wel als een productiebedrijf werken en niet gaan lantefanteren.
Als je volledig uitgeprocedeerd bent en de doodstraf is uitgesproken dan wordt je naar een cel gebracht waar binnen 24 uur de doodstraf wordt uitgevoerd.
Je wordt vast gebonden aan een bed en je krijgt een spuit met dodelijke medicatie ingespoten en je sterft.
Vervolgens komt er een arts om de dood te constateren en de familie kan je binnen 7 dagen begraven of cremeren.
Volgens mij kan je dan redelijk kosten dekkend werken en heeft de detentie tot aan de dood niet veel geld gekost voor de belastingbetaler.

Citaat van: DiNozzo link=msg=1188562 date=1375531123
Dat zal onze producten aanzienlijk duurder maken. De meeste NL'se werklozen willen namelijk niet 8 uur per dag voor weinig geld bij een boer op het land schoffelen of je producten bij elkaar zoeken in het distributiecentrum van de supermarkten. Dus lonen omhoog en prijzen omhoog.

Nee al die gelukszoekers die hier met een uitkering zitten kost ons als belastingbetaler geen geld natuurlijk.
Neem alleen al de kwestie van de diverse toeslagen die onterecht zijn uitgekeerd wat ons klauwen met geld kost en zeer waarschijnlijk nooit gaan terug zien.
Neem alleen al de buitenlanders ( veel al uit het Oostblok ) die voor veel te lagen lonen ( dus onder het minimumloon ) betaald worden waardoor Nederlandse werkelozen thuis zitten met een uitkering.

Daarom zeg ik geen mensen meer het land in laten en eerst onze eigen Nederlanders aan het werk zetten die kunnen werken.
We hebben volgens de laatste cijfers 675.000 werkelozen per Juni 2013 en dat zijn er 100.000 meer dan een half jaar geleden http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arbeid-sociale-zekerheid/publicaties/artikelen/archief/2013/2013-048-pb.htm

Mensen die echt door bijvoorbeeld medische oorzaak niet kunnen werken die moet je gewoon helpen met wat ze nodig hebben.

Citaat van: DiNozzo link=msg=1188562 date=1375531123
Wat is overtreden van de wet? Te hard rijden of over de doorgetrokken streep gaan ook. Kunnen ze jou dan ook niet zowat uitzetten want dat zal jij ongetwijfeld ook wel eens doen.
Handig, vooral als dat land je niet wil terugnemen (bv China).
Bovendien zadel je dat land op met de kosten voor de detentie waar ze nooit mee akkoord gaan.
Dat zal de oplossing zijn. Vooral omdat je militair toestel boven heel veel landen neergeschoten gaat worden omdat men dat ziet als schending van het luchtruim. Nee, dat zal geld opleveren. En zonder parachute mag ook niet, althans dat riep heel Nederland toen Koningin Máxima (Zorreguieta) met onze huidige Koning trouwde.

Met de wet overtreden heb ik het i.i.g. minimaal over misdrijven.
Als men zakt voor de cursus parachutspringen dan heeft het land waar de persoon in kwestie weinig kosten namelijk alleen de begrafenis of crematie.

Over het koningshuis zal ik weinig zeggen maar wat mij betreft had dat hele gebeuren nooit bestaat.
Als je terug gaat kijken en vertaalt naar hoe het de afgelopen decenia genoemd wordt dan pleegde Koning Willem III  
incest ( met zijn 1e vrouw ) en toen hij met Wilhelmina verloofde ( als 2e vrouw ) kan je het pedofelie noemen want zij was net 20 jr en hij was 61 jr.
Verder had men toen al nauwe banden met de Duitsers en vervolgens kregen wij in 1932 een volkslied wat in de 2e regel heeft staan "ben ik, van Duitsen bloed," en nu zit er een Koning die half Duits is en getrouwd met een dochter van zoals het er nu naar uit ziet een foute Argentijn die in een regering heeft gezeten.
Wat mij betreft stinkt dat hele zaakje daar al een paar eeuwen en mag het snel opgedoekt worden.

Citaat van: DiNozzo link=msg=1188562 date=1375531123
Interessant. Dus omdat ik ooit in Friesland geboren ben maar nog in mijn eerste levensjaar verhuisd ben naar een andere plaats ben en blijf ik altijd Fries? Terwijl mijn (voor)ouders allebei niet Fries zijn. Moet ik mij nog in mijn handjes knijpen dat mijn ouders niet toevallig in Turkije op vakantie waren toen ik geboren werd, was ik nog half Turk geweest ook!

Friesland is gewoon een provincie in Nederland dus ben je volgens mij Nederlander maar volgens mij denken een hoop Friezen dat ze een eigen land zijn binnen Nederland.
Als je in Turkije geboren bent en afstamt van 2 volbloed Nederlandse ouders en de ouders daar van enzovoorts enzovoorts dan ben je heel simpel een Turk met een Turkspaspoort. Je kan pas een halfbloed Turk of 3/4 Turk zijn als 1 van je ouders of de ouders daarvoor enzovoorts enzovoorts van Turkse afkomst is.
Dat ik jou dat moet uitleggen valt me nog al tegen eigenlijk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen