Berichtenverkeer.

Auteur Topic: Berichtenverkeer.  (gelezen 5228 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2005, 08:13:21
Wat ik al zei, heb het ergens van internet geplukt  ;)

Maar bedankt voor de info  :)


firemanr

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2005, 08:59:17
Volgens mij is dat inderdaad zo ja, Nummers 1,2,3 en 4 worden respectievelijk aangeduid met de nummers 101,102,103 en 104
correctie: 111, 112, 113, 114. ;)
Voor deze benoeming is gekozen, mochten ze alle vier een portofoon hebben.... :)
Ook hier werken we al jaren met nummers. ;)


fireman77

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 14 januari 2005, 11:35:18
Het heeft zo zijn voordelen lijkt me als iedereen in nederland hetzelfde berichtenverkeer aanhoudt. Ieder korps denkt dat zij het juiste doen, maar een éénduidige manier van berichten doorgeven aan elkaar is dus blijkbaar nog niet mogelijk.

Misschien iets om tegelijkertijd met de invoering van C2000 te intergreren bij de brandweer.


Siebert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #13 Gepost op: 14 januari 2005, 15:29:46
Vorig jaar is dit onderwerp ook al een keer behandeld:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=3210.0

Dit is inderdaad landelijk in gebruik. Wij werken er ook al jaren mee. Laten we het zo zeggen: ik ben niet anders gewend.

Is inderdaad niet landelijk. Nu wij met c2000 gaan werken zijn we het ook aan het invoeren. Dat van die nummers 115 en 117 klopt inderdaad.

Is het nu wel of niet landelijk in gebruik :-\  ;)

Volgens mij niet. Bij ons in de regio wordt er maar heel weinig gebruik van gemaakt. Eigenlijk alleen als er echte grote inzetten of oefeningen zijn.


LindaB

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 14 januari 2005, 17:02:16
Vorig jaar is dit onderwerp ook al een keer behandeld:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=3210.0

Is het nu wel of niet landelijk in gebruik :-\  ;)

Volgens mij niet. Bij ons in de regio wordt er maar heel weinig gebruik van gemaakt. Eigenlijk alleen als er echte grote inzetten of oefeningen zijn.

Nee het is nog niet landelijk in gebruik. Veel korpsen gebruiken het wel al een hele tijd. Wij zijn het nu aan het invoeren omdat we over zijn gegaan op c2000 en andere werken nog op een andere manier.


gast

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 14 januari 2005, 19:17:21
Nee het is nog niet landelijk in gebruik. Veel korpsen gebruiken het wel al een hele tijd. Wij zijn het nu aan het invoeren omdat we over zijn gegaan op c2000 en andere werken nog op een andere manier.

Het is sinds 2003 landelijk dat wil zeggen je word er bij wedstrijden wel op afgestraft als je dit neit gebruikt.


fireman77

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 14 januari 2005, 19:29:01
Het is sinds 2003 landelijk dat wil zeggen je word er bij wedstrijden wel op afgestraft als je dit neit gebruikt.

Het is ook bij wedstrijden niet landelijk.


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 14 januari 2005, 22:12:26
Ik vind het wel echt iets voor de brandweer 8) deze handelswijze. Ergens verbaast het mij niet :P


email

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 15 januari 2005, 10:56:41
Ik vind het wel echt iets voor de brandweer 8) deze handelswijze. Ergens verbaast het mij niet :P
Een landelijk voorstel is ooit geweest 110 bev 111 1en 2
112 3en 4.Dit omdat de 1en 2 1 ploeg is en 1 porto heeft
Er zijn korpsen die dit niet logisch vonden, en die hebben dus ieder ploeglid een nummer gegeven. Inderdaad typisch brandweer nederland om alle voorzetjes (voorschriften, adviezen) toch weer te veranderen.
In princiepe maakt dit ook niet uit. De bevelvoerder en de ploegleden van de tas weten precies wat er is afgesproken. Voor de ovd, cvd of andere in deze gespreksgroep is alleen de nummers van de bevelvoerder interesant 110, 120 etc. Het kan soms makkelijk zijn dat hij het redvoertuig op 115 kan bereiken, maar in principe hoeft deze alleen maar met de bevelvoerder te comuniceren, en is het niet van belang of dat de ploeg of de manschappen en eigen nummer hebben


Smitfire

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 2 februari 2005, 01:24:49
Ook Haaglanden is er nu een jaar mee bezig; en het werkt wel beter. Vooral bij intergemeentelijke  ;D ;) inzetten. Je weet nu dat ze jou niet nodig hebben als ze met roepnummers in plaats van voornamen werken ;) Scheelt een hoop ergenis op de porto en minder communicatie, dus meer radiodiscipline.