Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012

Auteur Topic: Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012  (gelezen 28408 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #80 Gepost op: 9 januari 2012, 06:53:16
Klopt niet helemaal, wanneer de vermoeding bestaat dat iemand dezelfde overtreding "gelijk" weer maakt mag je de middellen van overtreding in beslag nemen. Zo is het mij destijds in Appeltjesdoorn uitgelegd.
Echter in dit geval denk ik niet dat dat vermoeden er was.

Is dat bij wildplassen ook zo??  ;D
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #81 Gepost op: 9 januari 2012, 07:00:54
De informatie die door de persvoorlichtster van politie Fryslan is verstrekt, verteld dat de achtervolgende eenheden afstand hebben genomen op een gegeven moment. Dit omdat de gevaarzetting te hoog werd ....
....Dat er afstand wordt gehouden en verderop een blokkade gezet is dan naar mijn idee een slim bedachte oplossing. Dat er dan een idioot bovenop klapt, is niet te voorzien lijkt me.


Foto 1 spreekt deze persvoorlichster toch echt tegen   (of was dat gegeven moment opeens voorbij?)  
De afstand van achtervolgende politiewagen is volgens mij een normale afstand met de snelheid die men zegt te hebben gereden.

Als je de achtervolgende politie-wagen, de auto van de verdachte én de wegblokkade op één foto kan zien  vind ik niet dat er afstand wordt gehouden door de politie om dat het allemaal te gevaarlijk werd.

Feit is dus dat de verdachte werd achtervolgd op een normale volgafstand.
Ook werd de wegblokkade nog werd neergezet, want men was er nog mee bezig, want er moest nog een agent uit de wagen springen.  
Wat ik mij afvraag:  is de wegblokkade te laat neergezet  en had men toen men de wagens zag aankomen deze niet moeten opheven in plaats nog even snel neer zetten?    

(maar ik weet het bijna al.................... >:D  98uiye)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #82 Gepost op: 9 januari 2012, 07:08:02
Als je de achtervolgende politie-wagen, de auto van de verdachte én de wegblokkade op één foto kan zien  vind ik niet dat er afstand wordt gehouden door de politie om dat het allemaal te gevaarlijk werd.

Feit is dus dat de verdachte werd achtervolgd op een normale volgafstand.
Ook werd de wegblokkade nog werd neergezet, want men was er nog mee bezig, want er moest nog een agent uit de wagen springen.  
Wat ik mij afvraag:  is de wegblokkade te laat neergezet  en had men toen men de wagens zag aankomen deze niet moeten opheven in plaats nog even snel neer zetten?    

(maar ik weet het bijna al.................... >:D  98uiye)
Op basis van deze foto weet je niet wat er in de minuten daarvoor is gebeurd. Mogelijk heeft men wel degelijk afstand genomen en is deze auto er vlak voor de blokkade weer achter gaan rijden. Dat is zeker niet onlogisch om een vluchtroute achteruit af te blokken. Het zou een beetje lullig zijn als iemand in je fuik rijd en er vervolgens achteruit rijdend weer vandoor kan gaan....

Ik zie trouwens niet waar jij uit afleid dat ze nog bezig zijn met het opzetten. Ik zie ook geen agent uit de wagen springen....
Maar dat kan aan mij liggen. (en het tijdstip waarop ik dit post)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #83 Gepost op: 9 januari 2012, 07:20:16
Op basis van deze foto weet je niet wat er in de minuten daarvoor is gebeurd. Mogelijk heeft men wel degelijk afstand genomen en is deze auto er vlak voor de blokkade weer achter gaan rijden. Dat is zeker niet onlogisch om een vluchtroute achteruit af te blokken. Het zou een beetje lullig zijn als iemand in je fuik rijd en er vervolgens achteruit rijdend weer vandoor kan gaan....

Maar hoe hard heeft de politie-wagen dan moeten rijden om weer zo dicht bij te komen als de verdachte al zeer hard heeft gereden...(tot 100km/u).
Ik denk misschien te simpel .....  e050

En ik blijf het herhalen:  ik denk dat een advocaat redelijk korte metten met dit politie optreden gaat maken
Maar ik kan het mis hebben  8)

Ik zie trouwens niet waar jij uit afleid dat ze nog bezig zijn met het opzetten. Ik zie ook geen agent uit de wagen springen....
Maar dat kan aan mij liggen. (en het tijdstip waarop ik dit post)

In het eerste bericht van dit topic:
 
Terwijl er twee politievoertuigen een blokkade maakten, waardoor de vrouw zou moeten remmen, kwam ze er al op hoge snelheid aan. Agenten zagen dit, en konden net op tijd uit hun auto komen. Bron: eigen waarnemening en voorlichting Politie Fryslan


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #84 Gepost op: 9 januari 2012, 07:26:21
Maar hoe hard heeft de politie-wagen dan moeten rijden om weer zo dicht bij te komen als de verdachte al zeer hard heeft gereden...(tot 100km/u).
Ik denk misschien te simpel .....  e050

En ik blijf het herhalen:  ik denk dat een advocaat redelijk korte metten met dit politie optreden gaat maken
Maar ik kan het mis hebben  8)

In het eerste bericht van dit topic:
Niet heel hard, als hij 50 meter terug uit het zicht heeft staan wachten dan rijd hij er hier gewoon vlak achter.....

Mbt tot de blokkade, dit zijn dingen die in een split second gedaan moeten worden. Dat de agenten blijkbaar nog niet helemaal klaar stonden kan best.... Maar als ik moet kiezen tussen mijn voertuig of mezelf dan breng ik toch echt mezelf in veiligheid. (het laatste wat je wil is een poging doen om je auto te redden waarbij je zelf gewond raakt....) Dan staat de blokkade misschien niet helemaal goed maar dan sta je zelf wel op veilige afstand. Daarbij... gezien de schade aan de politieauto's en aan het voertuig van de verdachte stond de blokkade wel goed, anders was ze er gewoon langs gereden....

Daar is de blokkade immers voor bedoeld, de weg blokkeren. Dat iemand er dan doorheen rijd heeft automatisch het gevolg dat er schade zal ontstaan aan de betrokken voertuigen....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #85 Gepost op: 9 januari 2012, 11:29:12
Voor diegenen die lokaal niet bekend zijn (en dat zullen de meesten niet neem ik aan) hier even eensituatieschets:



Bij de rode pijl was de afzetting. Dit is de Sanbuorren. Hier geldt een verplichte rijrichting: het dorp uit. De weg daarboven is de Achterwei. Die is deels verplichte rijrichting, het dorp in. Bij de blauwe pijl is eigenlijk de enige optie om nog af te slaan. Je gaat dan richting Garyp. Het stukje direct voor de blokkade is een relatief recht stukje van slechts een paar honderd meter. Met de snelheden die gereden werd is die paar honderd meter snel afgelegd. Er was nog een mogelijkheid geweest dat de dame bij de blauwe pijl op de foto, was afgeslagen richting Garyp, om op die manier weer naar het noorden (Leeuwarden) te gaan. Dus pas op het moment dat ze die afslag was gepasseerd was duidelijk dat de blokkade op de plek van de rode pijl effectief zou kunnen zijn. We hebben het dan over een nog af te leggen afstand van hooguit een kilometer. Pas toen duidelijk werd dat mevbrouw rechtdoor de Sanbuarren op ging kon de weg afgeblokt worden. Dat neemt op een smalle straat even tijd. De bedoeling was, zoals ik begreep van de voorlichter, om een doorgang te creeren voor de auto, die zo smal was, dat er wel snelheid moest worden geminderd om die voorbij te komen.
Er zou dus ruimte tussen de twee politievoertuigen gehouden worden. Doordat het allemaal met meer dan 100km/u ging, en het niet bekend was tot het laatste moment dat ze daar langs zou gaan, was er niet genoeg tijd om de blokkade op die manier neer te zetten. De vrouw was er voor de voertuigen in die positie stonden. Vandaar dat de agente nog in de auto zat en er net op tijd uit kon komen.

Hopelijk maakt dit het allemaal een beetje duidelijker  ;)


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #86 Gepost op: 11 januari 2012, 16:33:23
Deze vrouw zou onder invloed van GHB zijn geweest tijdens haar dolle"vrouws" rit.

Wanneer je haar tweets van de afgelopen periode terug leest, was ze trots op haar Alpha en had ze veiligheid toch wel in het oog. Dat was voor zaterdag dus.

Verder vond ik een bericht dat ze net een ander baan had.
Ze heeft met deze aktie zichzelf aardig in de problemen geholpen lijkt mij.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Reactie #87 Gepost op: 11 januari 2012, 17:01:39
Ondanks wat sommigen zeggen denk ik dat de politie juist gehandeld heeft.
Nu was het een politiewagen, het had ook een kind in een volgend dorp kunnen zijn.


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #88 Gepost op: 11 januari 2012, 17:11:44
Helemaal met je eens GLZ!

Heb de ravage met eigen ogen gezien, ken de dorpen waar ze doorheen is geraasd. Het is een wonder dat ze buiten zichzelf niet iemand anders wat heeft aangedaan.
Het is echt een wonder dat er onderweg niemand is aangereden, van de stoep reden of wat dan ook. Misschien juist wel omdat er politie achter zat met blauw/blauw en sirene aan...

Ik denk dat de gekozen oplossing de enige juiste was, gezien het ontbreken van spijkermatten in de uitrusting van de Nederlandse politie.
De GHB heeft deze jonge vrouw geen goed gedaan...
De gepleegde feiten zullen wel even in haar dossier blijven staan neem ik aan. Zo jong en dan je leven op deze manier verkloten, jammer.