GRIP 4 Hoge waterstanden o.a. evacuatie Woltersum - regio Groningen januari 2012

Auteur Topic: GRIP 4 Hoge waterstanden o.a. evacuatie Woltersum - regio Groningen januari 2012  (gelezen 47731 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Als de BRW Groningen tweet dat er opgeschaald is naar GRIP 4 lijkt mij daar geen twijfel over.
Als je niets ziet op bijv. een P2000-monitor hoeft dat niet te betekenen dat er niet is opgeschaald, daar zijn andere alarmeringsvormen genoeg voor.

ik de alarmering voor de rgf wordt er alleen gesproken over een grip 1. ik denk dat ik nog even twijfel over de grip4 situatie. niet dat het belangerijk is, maar het viel me op.

mvg
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Siebert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Twitter... via @BRWgroningen

#Vanwege de situatie met het hoge water in Groningen is Grip 4 afgekondigd. #hoogwater

Hoezo twijfel? Denk je dat de voorlichter van de VR een beetje in het wilde weg aan het twitteren is?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
(...)
Voor nu zal het afwachten zijn wat de heren en dames beleidsmakers er van gaan maken.
@rienkjkramer meldt op Twitter het volgende: "defensie wordt achter de hand gehouden, meldt burgemeester. Nog geen verzoek tot daadwerkelijke inzet, maar defensie kan oa boten leveren" (Bron).

De machine is in elk geval aan het draaien, maar ze zitten dus op het vinkentouw  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Mooie klus voor defensie ism met de hulpverlening.

Bij Defensie hebben de jongens en meisjes mooi materiaal staan voor evacuatie en beveiliging/afsluiting van het gebied.
Snap niet dat ze achter de hand gehouden worden eigenlijk,
je kan ze maar alvast aanwezig hebben lijkt mij.
Groetjes, Marco


Theo R

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
  • ...en maak er weer iets leuks van!
    • HVD Groningen
Defensie zit in Groningen standaard in het overleg van het Veiligheidsbureau/Crisismanagement. De lijntjes zijn dus heel erg kort.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
@rienkjkramer meldt op Twitter het volgende: "defensie wordt achter de hand gehouden, meldt burgemeester. Nog geen verzoek tot daadwerkelijke inzet, maar defensie kan oa boten leveren" (Bron).

De machine is in elk geval aan het draaien, maar ze zitten dus op het vinkentouw  >:D
Je moet de groene kolom wel wat te doen geven, anders komen ze voor niets.
In 1995 hebben ze zandzakken staan vullen en plaatsen, ze hebben ook grondwerk verricht om de dijken te versterken. Kennelijk is daar (nog) geen behoefte aan in Groningen.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Mooie klus voor defensie ism met de hulpverlening.

Bij Defensie hebben de jongens en meisjes mooi materiaal staan voor evacuatie en beveiliging/afsluiting van het gebied.
Snap niet dat ze achter de hand gehouden worden eigenlijk,
je kan ze maar alvast aanwezig hebben lijkt mij.
Beveiligen (openbare orde en veiligheid) en afsluiten is in principe een politietaak, in onze rechtsstaat zal de politie dit oppakken tenzij de capaciteit van de politie te klein is (of het incident te lang duurt).
Waarom moet je 200 man daar neer zetten als de lokale veiligheidsregio het zelf af kan? Die mensen staan daar dan alleen maar duimen te draaien.


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Beveiligen (openbare orde en veiligheid) en afsluiten is in principe een politietaak, in onze rechtsstaat zal de politie dit oppakken tenzij de capaciteit van de politie te klein is (of het incident te lang duurt).
Waarom moet je 200 man daar neer zetten als de lokale veiligheidsregio het zelf af kan? Die mensen staan daar dan alleen maar duimen te draaien.

Als het incident te lang duurt nemen vaak stadswachten / verkeersregelaars deze taak over.. dat is althans wat ik vaak zie hier in de provincie met langdurende branden/afzettingen etc.
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


BdeJ112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Live life, now.
    • 112 Dokkum
Men denkt nu dat het rond 11 uur kritiek gaat worden en er een dijkdoorbraak mogelijk zou kunnen zijn..

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/139120/Mensen_en_dieren_ge%C3%ABvacueerd_om_hoog_water_in_Tolbert.html
Ben de Jager |Nieuwsfreak| Freelancer| Eigenaar www.112-dokkum.nl| Fotografie|Video|Conceptontwikkeling|Social media


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Die polder is ook "maar" 300 ha groot, 30 woningen en 10 boerderijen. In 1995 zijn 200.000 mensen geëvacueerd uit het land van Maas en Waal en de Betuwe. Je hebt het dan over veeeeel grotere gebieden.
We moeten het incident dus ook niet groter maken dan het is.