Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze

Auteur Topic: Pagertopic: Tips en vragen over pagers en het programmeren van deze  (gelezen 171230 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #10 Gepost op: 4 september 2005, 22:57:10
kijk hier hebben we wat aan :D
ik neem aan dat de programmeermodule waar je het over hebt een kabel is ?
want als ik goed gelezen heb kan je aan de zijkant van de pager een kabel er op aansluiten ?
dan is het alleen nog even de software vinden op het grote INet ;)


nee het is geen kabel, de aansluiting zit ook niet aan de zijkant maar onder de batterij in het batterijvak, dus echt een module waar hij inklikt, maar de suggetie om een jupiter of een bravo te kopen is veel beter, deze zijn vrij programeerbaar en eenvoudiger, wat denk je dat de brandweer inmiddels doet, de infostream is heel snel stuk, repareren is bijna onmogelijk, nieuwe zijn voorlopig niet voor handen,het is ook een weggooi ''ding'' en twee maal duurder dan een jupiter of een bravo.
Nemo me impune lacessit


Melvin

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 8 september 2005, 00:22:12
We hebben vanavond de xstream pager mogen ontvangen maar ik heb hierover een vraagje.
Als je gewoon aan het bladeren bent op de pager zonder dat je een alarmering ontvangen hebt, kan het display dan verlicht worden. Ik heb de optie dislay licht aangevinkt maar er brand geen lampje. Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem of de pagers moeten nu al kapot zijn.


Melvin

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 8 september 2005, 01:08:54
We hebben vanavond de xstream pager mogen ontvangen maar ik heb hierover een vraagje.
Als je gewoon aan het bladeren bent op de pager zonder dat je een alarmering ontvangen hebt, kan het display dan verlicht worden. Ik heb de optie dislay licht aangevinkt maar er brand geen lampje. Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem of de pagers moeten nu al kapot zijn.

Ben er al achter. De rode knop 2 sec indrukken.


Tazzie

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 8 september 2005, 16:30:29
nee het is geen kabel, de aansluiting zit ook niet aan de zijkant maar onder de batterij in het batterijvak, dus echt een module waar hij inklikt, maar de suggetie om een jupiter of een bravo te kopen is veel beter, deze zijn vrij programeerbaar en eenvoudiger, wat denk je dat de brandweer inmiddels doet, de infostream is heel snel stuk, repareren is bijna onmogelijk, nieuwe zijn voorlopig niet voor handen,het is ook een weggooi ''ding'' en twee maal duurder dan een jupiter of een bravo.

toevallig gisteren avond dat ding ontvangen en even nagevraagt bij een korpslid die ook een cursus heeft gehad voor het programmeren en die vertelde weer dat het gewoon een houder is waar je hem inklikt.
De  batterij hoefd erniet uit, het is gewoon een houder die met de pc is verbonden en dan zal het wel via signalen werken.
dus weer een ander verhaal hoe het werkt. :D


gast

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 8 september 2005, 16:52:57
niet echt, dit is precies wat zwaailampmaker bedoelt, wellicht dat ie er wat anders uitziet maar het idee is hetzelfde...
als je goed kijkt zie je onder de batterij 5 contactputen.
Daar draait het om.  

1 pin zal het apparaat wel voeden, dan nog TX (zenden) en RX (ontvangen) en nog ground en iets optioneels wat alles kan zijn, relais aansturing, extra antenne/extern alarmeren zoals je dat ook had bij de swissphone's, maar meten of voorzichtig ontmantelen van de programmeer set....niet aan te raden is weten...maar goed...dan nog het software probleem natuurlijk.


gast

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 8 september 2005, 16:56:01
even te snel gelezen....batterij er niet uit? dat biedt hele leuke mogelijkheden (maar ik geloof het eigenlijk niet)
Ik moet nog even de foto's bestuderen van zwaailampmaker


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #16 Gepost op: 8 september 2005, 18:10:19
toevallig gisteren avond dat ding ontvangen en even nagevraagt bij een korpslid die ook een cursus heeft gehad voor het programmeren en die vertelde weer dat het gewoon een houder is waar je hem inklikt.
De  batterij hoefd erniet uit, het is gewoon een houder die met de pc is verbonden en dan zal het wel via signalen werken.
dus weer een ander verhaal hoe het werkt. :D


voor mij is houder en module het zelfde, de batterij moet er wel degelijk uit om bij de programeervlakjes te komen, mijn dochter programeerd, ik heb het al gezien ;D
Nemo me impune lacessit


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #17 Gepost op: 8 september 2005, 18:12:27
ik wil een fototje plaatsen, maar dat kan niet meer de uploaddirectorie schijnt vol te zij, dat kan ook wel met al die goede fotograven hier ;D
Nemo me impune lacessit


gast

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 8 september 2005, 23:50:40
Deze foto van zwaailampmaker (niet van zijn gezicht, van de pager  :laugh:) , uit een ander topic verduidelijkt een en ander.


Je ziet links het batterijvak (waar -AAA+ staat) en als je die tekst naar beneden volgt zie je 5 gouden ronde puntjes. Die worden gebruikt voor de programmering. Ik zie niet in hoe je deze kan bereiken zonder de batterij eruit te trekken...

(volgens mij is er een reden voor om die batterij eruit te halen tijdens programmeren, zal wel iets met opslaan/wissen van de nieuwe data  te maken hebben dus dit lijkt me bewust gedaan...de meeste GSM telefoons moet je ook echt uitzetten voor programmeren)


Offline: Dat registreren moet ik ook maar eens gaan doen geloof ik


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #19 Gepost op: 9 september 2005, 01:29:16
gast! dank U ;D
Nemo me impune lacessit