Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012

Auteur Topic: Vrouw rijdt blokkade van politieauto's van de weg - Oudega 07-01-2012  (gelezen 28463 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Een vrouw zonder rijbewijs heeft zaterdagmiddag een politieblokkade van de weg gereden in Oudega (Smallingerland).

In Leeuwarden zagen agenten de hun bekende vrouw in een Alpha Romeo rijden. Besloten werd haar een stopteken te geven. In plaats van te stoppen, gaf ze echter gas. De achtervolging werd ingezet met meerdere eenheden.
Onderweg werd diverse malen een stopteken door de politie gegeven, die even veel keer werden genegeerd.

De rit ging door diverse dorpen, tussen Leeuwarden en Drachten, met zeer hoge snelheid. Op een geven moment heeft de politie besloten een blokkade op te zetten bij het dorp Oudega.
Terwijl er twee politievoertuigen een blokkade maakten, waardoor de vrouw zou moeten remmen, kwam ze er al op hoge snelheid aan. Agenten zagen dit, en konden net op tijd uit hun auto komen.
"Een van de agentes voelde de auto nog langs haar been schuiven" aldus de politie voorlichtster.

Met hoge snelheid boorde de Alpha zich in de politieauto's. Een hiervan kwam in een sloot tot stilstand, de ander op de stoep naast de weg. De Alpha kwam enkele honderden meters verder tot stilstand. De bestuurster is bij de klap gewond geraakt en is onder politiebegeleiding naar het ziekenhuis in Leeuwarden gebracht.
De betrokken agenten zijn hevig geschrokken, maar lichaamlijk ongedeerd.

VOA Groningen heeft het ongeval in kaart gebracht, om alle schijn van partijdigheid te voorkomen.













Bron: eigen waarnemening en voorlichting Politie Fryslan




gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2012, 19:50:45
Hoop dat ze reservewagens hebben daar,de levertijd van de Tourans is nogal flink begreep ik...


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2012, 19:58:23
Zo, das een beste klap geweest zeg.

Misschien was het handiger haar later uit te nodigen aan het bureau voor het afleggen van een verklaring, maarja das natuurlijk makkelijk praten achteraf, niemand had denk ik kunnen voorspellen dat ze zulke risico`s zou nemen met dit als resulaat.


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2012, 20:03:20
Hoop dat ze reservewagens hebben daar,de levertijd van de Tourans is nogal flink begreep ik...

Ik kom vaak in Leeuwarden, en ze hebben daar gelukkig vele politiewagens; busjes maar ook meerdere tourans. :)
Harlingen, wereldstad! <3


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #4 Gepost op: 7 januari 2012, 20:09:12
Is het standaard bij dit soort gevallen dat de VOA uit een andere regio onderzoek doet ivm partijdigheid?

Wat zal de aanklacht worden tegen de dame in kwestie? Ik weet dat ik niet mag speculeren, maar doodslag lijkt mij toch niet vreemd.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #5 Gepost op: 7 januari 2012, 20:11:39
Wat zal de aanklacht worden tegen de dame in kwestie? Ik weet dat ik niet mag speculeren, maar doodslag lijkt mij toch niet vreemd.
Dan zou ik er sowieso "poging tot" van maken ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #6 Gepost op: 7 januari 2012, 20:12:46
Paar honder euro boete en een paar dagen werkstraf.

Meer hoef je niet te verwachten.


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #7 Gepost op: 7 januari 2012, 20:19:08
Dan zou ik er sowieso "poging tot" van maken ;)

Sorry idd Poging tot  ;)


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #8 Gepost op: 7 januari 2012, 20:34:41
Je mag toch hopen dat de rekening bij mevrouw op de mat beland. ik vrees alleen van niet.
zo leren zulke idioten het nooit natuurlijk.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #9 Gepost op: 7 januari 2012, 20:39:04
Frou rydt yn op plysjeblokkade
Yn Aldegea Smellingerlân is sneontemiddei in frou mei de auto op in plysjeblokkade ynriden. De plysje woe har yn Ljouwert oanhâlde fanwege gefaarlik riden, Mar se naaide gau út en de plysje gie derachteroan.

Nei in wylde achterfolging is de frou yn Aldegea yn folle gong op in blokkade fan twa plysjeauto's ynriden. De plysje wie oan 'e gonge de blokkade op te setten. De plysjes koene krekt op 'e tiid út de auto's komme. De frou is swier ferwûne nei it sikehûs brocht. Se is bekend by de plysje foar dronken riden en riden sûnder rydbewiis.
http://www.omropfryslan.nl/nijs/frou-rydt-yn-op-plysjeblokkade

Laatste zin: Zij is bekend bij de politie voor rijden onder invloed en zonder rijbewijs.