Cursus verkeersregelaar

Auteur Topic: Cursus verkeersregelaar  (gelezen 60152 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Gepost op: 11 januari 2012, 13:35:53
Momenteel ben ik bezig met gesprekken om aan het werk te gaan als verkeersregelaar, nu heb ik hier de papieren nog niet voor. Intussen weet ik dat de cursus door het bedrijf zal worden voorgeschoten en ik het dus terug moet betalen. Echter, is dit een eenmalige cursus of zitten hier ook jaarlijkse herhalingen, en dus kosten, aan verbonden.

Hoe zit het verzekeringstechnisch als ik deze cursus doe en eventueel als ZZP-er zou gaan werken? De kleding wordt door het bedrijf in bruikleen gegeven, dus dat is alvast geregeld.


basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2012, 13:40:50
Bij de organisatie waar ik bij ben, Gemeente Waalwijk. elk jaar herhaling en dan nieuw pasje


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2012, 13:42:25
Bij de organisatie waar ik bij ben, Gemeente Waalwijk. elk jaar herhaling en dan nieuw pasje

En de kosten van de herhaling? Betaal je die zelf of worden die voor je betaald, en hoe hoog zijn deze kosten?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2012, 13:52:29
Bij de organisatie waar ik bij ben, Gemeente Waalwijk. elk jaar herhaling en dan nieuw pasje

Volgens mijn landelijke pas, moet hij over vijf jaar heen worden vernieuwd. Tijdens mijn opleiding is ook medegedeeld dat de opleiding vijf jaar geldig is. Maar je kunt deze info ook krijgen door bijv een Rovae of andere opleider te contacten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #4 Gepost op: 11 januari 2012, 14:04:24
Mattijs,

Ik neem aan dat we het hebben over werken als beroepsmatig verkeersregelaar, gezien o.a. je opmerkingen over ZZP en kleding. Bij het met goed gevolg afronden van de opleiding inclusief praktijkexamen en een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (in de volksmond ook wel eens verklaring van goed gedrag genoemd) kan de werkgever een aanstellingspas aanvragen die dan 5 jaar geldig is. Waarschijnlijk doelt Bernt op een aanstelling als evenementenregelaar, waarbij de maximale termijn 1 jaar is, en de "opleiding" bestaat uit een theoretische instructie door de (nu nog) regiopolitie. Dit zijn dan ook geen beroepsmatige verkeersregelaars en mogen niet zelfstandig optreden.

Na 5 jaar kan in beginsel zonder herhalingsopleiding door de werkgever een verlenging van de aanstellingspas worden aangevraagd, als hij kan aantonen dat de betreffende verkeersregelaar regelmatig heeft opgetreden als verkeersregelaar. Bij twijfel kan een herhalingsopleiding noodzakelijk zijn.

Voor je overige vragen ga ik je een PB sturen.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2012, 16:45:10
bij bedrijf waar ik voor werk, traffic support...daar betaalt de baas hem zelf voor je, heb nooit iets zien afgeschreven worden van me loon voor kosten curcus.
ook de andere curcussen zoals agressie training e.d ook niet.

als je zelfstandig gaat cursus volgen dan ben je zeker 400 a 500 euro kwijt volgens mij, zou ik even na moeten zoeken

en als je eenmaal gehaald hebt dan hoef je niet nog een keer examen doen, wordt gewoon door bedrijf verlengd, wel krijg ik opfris cursussen, heb in de 4 jaar dat ik er werk 2 gehad.
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2012, 17:26:20
Verleden week met succes de cursus gehaald, idd 495 euri's, maar het zij zo. Zodra alle papierwerk is afgehandeld binnenkort op een kruispunt bij u in de buurt: IK  0098
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2012, 18:29:22
nou mattijs, ik zou zeggen succes, ga je zzp-er doen of via bedrijf?
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2012, 18:44:58
nou mattijs, ik zou zeggen succes, ga je zzp-er doen of via bedrijf?

Voor nu via bedrijf, bij Quick Traffic in Deventer
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #9 Gepost op: 3 februari 2012, 20:08:14
Voor nu via bedrijf, bij Quick Traffic in Deventer

Quick van de week op de infra beurs in Hardenberg gesproken. Ze zijn enthausiast en hebben een duidelijk verhaal, ik hoop dat je een leuke tijd te gemoed gaat.

Enneh, met dit weer wil je niet op een kruizing staan, dat heb ik al meermalen mogen doen en mogen springen omdat mensen doorgleden.... het houdt je wel jong 098uo 98uiye
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.