Cursus verkeersregelaar

Auteur Topic: Cursus verkeersregelaar  (gelezen 60151 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #20 Gepost op: 4 februari 2012, 15:55:59
Dat ligt aan de cursusgever, de cursus die ik gevolgd heb via ROVEA betrof twee dagen met smorgens theorie smiddags les en aan het einde van de tweede dag theorie examen en praktijd examen.

Persoonlijk vind ik uberhaupt dat de cursussen te summier zijn. Ik zou er iets meer praktijktraining bij willen zien.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #21 Gepost op: 4 februari 2012, 19:52:47
5 tegelijk? wow :D
tijdens de examen mag volgens politie richtlijnen poot voor poot alleen maar gedaan worden.
is je examen afgenomen door politie of niet mattijs? en je instructeur liet je dus 5 tegelijk doen??

heb zelf nu 2 passen, namelijk van amsterdam amstelland en een landelijke pas met aantekening onder toezicht van weginspecteur betreft snelwegen.
ook de VOG moeten geven betreft aanvraag, en hij wordt gewoon verlengd zodra die verloopt, zoals Lt col. me. het zegt.
ook krijgen we bij ons ook herhalingscurcussen, maar ik werk zelf 40 uur per week als verkeersregelaar dus doe voldoende ervaringen op.
en al heb je 1 kruising gedaan, in de jaren erop leer je steeds meer en meer en eigenlijk is elke locatie/kruising anders.
heb zelf al diverse soorten gehad, met trambaan erbij, afrit snelweg met 4 banen, of af en toe een kleine kruisingje.
je blijft eigenlijk elke dag weer leren.

@hit bedoel je die hele grote kruising schuin tegenover de Gelredome....wel lachen want bedrijf waar ik voor werk doet het Gelredome bij events e.d. en weet dat het een mega groot kruising is met aparte bus banen erbij...heb je die met hoeveel man gedaan?

Is die pas wel uitgegeven door VCNL met aantekening van onder toezicht van een weginspecteur,en hoe moet ik dat zien die is géén vijf jaar geldig als het uberhaupt bestaat wat je schrijft??

Ik kan het namelijk mijn eigen niet voorstellen voor vijf jaar wel voor korte duur zoals bij zwolle voor de werkzaamheden die daar plaatsvinden.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #22 Gepost op: 4 februari 2012, 21:03:13
De pas heb ik nog niet binnen, maar is wel landelijke dekking en 5 jaar geldig. Examen is afgenomen door onze instructeur/examinator icm agent.

kruispunt had op 3 poten 3 rijstroken op 1 poot 2 rijstroken. Je kunt dus rechtsaf en rechtdoor laten rijden en de strook voor links af "aan de voet" halen en deze eventueel meteen de kruising laten oversteken als rechtdoor/rechtsaf uit die richting vrij is. Anders deze laten wachten tot je rechtsaf/rechtdoor weer hebt gestopt.

Dat je iedere dag weer gaat leren, ga ik ook vanuit, dat lijkt me juist de uitdaging.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #23 Gepost op: 5 februari 2012, 00:26:25
Dat linksaf aan je voet zetten heb ik nog nooit gedaan en ga er ook niet aan beginnen ook.
Had ook niet de voorkeur van mijn instructeur toen ik de cursus deed. Of je moet constant met een vaste maat werken en
elkaar blind kunnen vertrouwen en weten wie wat wanneer doet.
Zie er ook geen tijdswinst in je kan beter goed doorzwaaien zodat de vaart er in blijft bij het blok wat rijdt.
Krijgen voetgangers en fietsers ook niet snel de neiging om er tussendoor te willen glippen.
Gewoon lekker blok voor blok aflopen met voetgangers en fietsers tussendoor meepakken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #24 Gepost op: 5 februari 2012, 11:42:29
Het kruispunt waar wij geoefend hebben deden we om de beurt alleen. Of we de stroom links af aan de voet haalden lag er natuurlijk geheel aan wat er vooraan in die rij staat. Alleen personenwagens, dan deden we het wel, als er grotere (vracht)wagens stonden, niet. Deze blokken dan zoveel van je zicht dat het niet handig is.

Overigens was het niet verplicht om de linksaffer naar je toe te halen, maar we hebben het wel geleerd, zodat het in voorkomende gevallen op een goede manier geregeld wordt.

----------------------------------------------------------------------------------------

Nu nog eens vraagje, ik ben nu nog op zoek naar een goede werkschoen, omdat ik nu alleen mijn bergwandelschoenen heb. Welke schoenen zijn er voor dit werk het best te gebruiken. Ook nu met de wat koudere omstandigheden, maar ook straks voor de warme zomerdag.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #25 Gepost op: 5 februari 2012, 12:32:01
(...)
Nu nog eens vraagje, ik ben nu nog op zoek naar een goede werkschoen, omdat ik nu alleen mijn bergwandelschoenen heb. Welke schoenen zijn er voor dit werk het best te gebruiken. Ook nu met de wat koudere omstandigheden, maar ook straks voor de warme zomerdag.
Het belangrijkste - naast de veiligheidszaken zoals een geharde neus ("stalen neus" mag je volgens mij niet meer zeggen :P ) - is dat je er voor langere tijd goed op kunt lopen, omdat je veel staat en loopt. Voor werkschoenen is dat voor ieder persoon anders, dus misschien dat je daar bij de lokale schoenenwinkel eens wat moet proberen. Mijn ervaring is dat hoge schoenen met een wat dikkere isolerende zool warmer zijn, zeker in combinatie met goede thermo-onderkleding en een gevoerde, winddichte broek (of een winddichte regenbroek over een gevoerde broek). Je voeten blijven dan warm omdat het bloed in je benen niet afkoelt. Mocht dat niet helpen dan zijn er ook gevoerde veiligheidsschoenen of -laarzen te verkrijgen. Maar zonder een goede isolerende laag om je benen heeft het in elk geval geen nut. Gevoerde schoenen in de zomer zijn dan weer niet echt aan te raden: dat wordt veel te heet.
Aandachtspunt is ook de waterdichtheid. Omdat je waarschijnlijk ook in de regen en sneeuw etc. komt te werken is het van groot belang dat je schoenen het water buiten houden. Dat is ook goed voor de warmte van je voeten (water koelt af). Waar je hier op kunt letten is of de tong los in de schoen zit, of dat deze aan de zijkanten vast zit aan de schacht. De laatste is beter voor de waterdichtheid.

Details waar je nog op kunt letten zijn de doorvoergaatjes van de veters: haakjes zijn soms wat lastig omdat niet alleen je veters maar ook andere dingen er aan kunnen blijven haken. Een ander detail is eventueel fluorescerende of reflecterende elementen, maar als je een EN-471 veiligheidsbroek draagt maakt dat nauwelijks uit.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #26 Gepost op: 5 februari 2012, 21:15:31
Is die pas wel uitgegeven door VCNL met aantekening van onder toezicht van een weginspecteur,en hoe moet ik dat zien die is géén vijf jaar geldig als het uberhaupt bestaat wat je schrijft??

Ik kan het namelijk mijn eigen niet voorstellen voor vijf jaar wel voor korte duur zoals bij zwolle voor de werkzaamheden die daar plaatsvinden.

Hallo Rene,
ik heb ff op mijn pas van VCNL gekeken en daar vanaf gelezen is de geldigheid van de pas toch 5 jaar. En idd. met de aantekening voor snelwegen onder toezicht van WIS RWS.
Wat ik wel kwalijk vind is dat er daarna geen bijscholing meer hoeft te worden gedaan maar dat je een nieuwe pas gewoon kunt aanvragen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #27 Gepost op: 5 februari 2012, 21:20:34
Hallo Rene,
ik heb ff op mijn pas van VCNL gekeken en daar vanaf gelezen is de geldigheid van de pas toch 5 jaar. En idd. met de aantekening voor snelwegen onder toezicht van WIS RWS.
Wat ik wel kwalijk vind is dat er daarna geen bijscholing meer hoeft te worden gedaan maar dat je een nieuwe pas gewoon kunt aanvragen.

Voor zover ik weet het allemaal heb begrepen, moet je wel kunnen aantonen dat je voldoende uren als verkeersregelaar hebt gewerkt in die 5 jaar. De instanties kunnen met die gegevens bepalen of je gewoon verlenging krijgt, een herhalingscursus of de gehele cursus moet doen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #28 Gepost op: 5 februari 2012, 21:24:19
Voor zover ik weet het allemaal heb begrepen, moet je wel kunnen aantonen dat je voldoende uren als verkeersregelaar hebt gewerkt in die 5 jaar. De instanties kunnen met die gegevens bepalen of je gewoon verlenging krijgt, een herhalingscursus of de gehele cursus moet doen.

Klopt, je moet dmv opdrachtbonnen van het laatste jaar aantonen dat je gewerkt hebt als verkeersregelaar.
Alleen VCNL bepaald of de pas wordt verlengt of niet.

Herhalingscursussen zijn bij mijn weten niet meer van toepassing, dan zul je dus de hele cursus opnieuw moeten doen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #29 Gepost op: 5 februari 2012, 21:51:16
@Blusdebrand

Ik heb zelf een pas van Verkeer Centrum Nederland, juli 2009 ingegaan, en eindigt juli 2014
het is een Gele pas, is alleen geldig bij het bedrijf waar je voor werkt, ga je bij een andere bedrijf werken, dan ben je verplicht de pas in te leveren.

Beperking: op autosnelwegen alleen onder toezicht van een weginspecteur van rijkswaterstaat, deze pas is landelijk.

In zwolle was ook tijdelijk, het is nu al klaar, we staan wel regelmatig nog bij A12 en daar hebben ze wel iets aparts, we moeten als we voor het project Poort van Bunnik moeten werken, dat we dan een bouwhelm op moeten hebben, is verplicht namelijk daar.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik paar keer met weginspecteurs RWS en ook met kantoniers van provincie,s heb samengewerkt en was altijd prettig samenwerken.
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf