Cursus verkeersregelaar

Auteur Topic: Cursus verkeersregelaar  (gelezen 60158 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #30 Gepost op: 8 maart 2012, 20:28:23
Mattijs,

Ik neem aan dat we het hebben over werken als beroepsmatig verkeersregelaar, gezien o.a. je opmerkingen over ZZP en kleding. Bij het met goed gevolg afronden van de opleiding inclusief praktijkexamen en een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (in de volksmond ook wel eens verklaring van goed gedrag genoemd) kan de werkgever een aanstellingspas aanvragen die dan 5 jaar geldig is. Waarschijnlijk doelt Bernt op een aanstelling als evenementenregelaar, waarbij de maximale termijn 1 jaar is, en de "opleiding" bestaat uit een theoretische instructie door de (nu nog) regiopolitie. Dit zijn dan ook geen beroepsmatige verkeersregelaars en mogen niet zelfstandig optreden.

Na 5 jaar kan in beginsel zonder herhalingsopleiding door de werkgever een verlenging van de aanstellingspas worden aangevraagd, als hij kan aantonen dat de betreffende verkeersregelaar regelmatig heeft opgetreden als verkeersregelaar. Bij twijfel kan een herhalingsopleiding noodzakelijk zijn.
Idd klopt als een zwerende vinger. Vandaag hier nog met mijn baas\opleider over gehad. Dit naar aanleiding van sollicitaties bij twee andere bedrijven. Die stelden als voorwaarde om bij hun te werken overnieuw cursus en examen te doen Dit was nodig voor hun aanstellingspas ??


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #31 Gepost op: 8 maart 2012, 20:34:21
Idd klopt als een zwerende vinger. Vandaag hier nog met mijn baas\opleider over gehad. Dit naar aanleiding van sollicitaties bij twee andere bedrijven. Die stelden als voorwaarde om bij hun te werken overnieuw cursus en examen te doen Dit was nodig voor hun aanstellingspas ??

Dure aangelegenheid als je binnen die 5 jaar voor een tweede keer cursus moet betalen, tenzij het bedrijf de kosten op zich neemt natuurlijk.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Maylo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
    • 112fotosite.nl
Reactie #32 Gepost op: 8 maart 2012, 20:49:53
Idd klopt als een zwerende vinger. Vandaag hier nog met mijn baas\opleider over gehad. Dit naar aanleiding van sollicitaties bij twee andere bedrijven. Die stelden als voorwaarde om bij hun te werken overnieuw cursus en examen te doen Dit was nodig voor hun aanstellingspas ??

Vreemd, want als je bij een andere werkgever gaat werken moet je werkgever alleen een nieuwe pas aanvragen bij "aanstellignspas"
Voor de rest is je pas 5 jaar geldig.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #33 Gepost op: 8 maart 2012, 21:20:32
Vreemd, want als je bij een andere werkgever gaat werken moet je werkgever alleen een nieuwe pas aanvragen bij "aanstellignspas"
Voor de rest is je pas 5 jaar geldig.
Juist dacht ik ook. Met verwijzing naar commentaar Matthijs #31 lijkt het wel of het certificaat niet meer geldig is vandaar mijn vraag: hoelang is het certificaat geldig?
Geeft de indruk dat een diploma gehaald bij bedrijf A bij bedrijf B niet telt. Ik dacht dat verkeersregels en tekens, aanwijzingen universeel zijn. Of geeft bedrijf B andere stoptekens dan bedrijf A?
Hier raak ik niet meer wijs uit na twee keer.
Wie heeft het antwoord?


Maylo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
    • 112fotosite.nl
Reactie #34 Gepost op: 8 maart 2012, 21:35:39
Juist dacht ik ook. Met verwijzing naar commentaar Matthijs #31 lijkt het wel of het certificaat niet meer geldig is vandaar mijn vraag: hoelang is het certificaat geldig?
Geeft de indruk dat een diploma gehaald bij bedrijf A bij bedrijf B niet telt. Ik dacht dat verkeersregels en tekens, aanwijzingen universeel zijn. Of geeft bedrijf B andere stoptekens dan bedrijf A?
Hier raak ik niet meer wijs uit na twee keer.
Wie heeft het antwoord?

Vraag 13. Een beroepsverkeersregelaar verandert van werkgever. Moet hij een nieuw pasje aanvragen?
Antwoord: Ja, hij moet een nieuw pasje aanvragen. Op het aanstellingspasje is de naam van de werkgever vermeld. Die werkgever moet overeenstemmen met de feitelijke situatie. Een nieuwe werkgever zal moeten aantonen dat hij aan de aanstellingscriteria voor de verkeersregelaar voldoet. Op basis van die criteria kan voor de verkeersregelaar een nieuw pasje worden aangevraagd.

Meer F.A.Q. op http://www.aanstellingspas.nl/FAQ.aspx


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #35 Gepost op: 8 maart 2012, 22:04:05
Vraag 13. Een beroepsverkeersregelaar verandert van werkgever. Moet hij een nieuw pasje aanvragen?
Antwoord: Ja, hij moet een nieuw pasje aanvragen. Op het aanstellingspasje is de naam van de werkgever vermeld. Die werkgever moet overeenstemmen met de feitelijke situatie. Een nieuwe werkgever zal moeten aantonen dat hij aan de aanstellingscriteria voor de verkeersregelaar voldoet. Op basis van die criteria kan voor de verkeersregelaar een nieuw pasje worden aangevraagd.

Meer F.A.Q. op http://www.aanstellingspas.nl/FAQ.aspx
Je zegt " Een nieuwe werkgever zal moeten aantonen dat hij aan de aanstellingscriteria voor de verkeersregelaar voldoet"Hoe moet de nieuwe werkgever dit aantonen?
Of zit er een typfoutje en bedoel je "nieuwe werknemer"? En hoe moet ik dan als nieuweling aantonen dat ik aan de aanstellingscriteria voldoe ?? Door mijn certificaat te tonen of overnieuw op cursus te gaan met examen?
Het punt is niet een nieuwe pas bij een nieuw bedrijf, nee het punt is een nieuw certificaat halen, de opleiding overnieuw doen incluis examen. Dus opnieuw: hoelang is het behaalde certificaat geldig of telt dit certificaat alleen bij het opleidingsbedrijf en ga je naar een ander wordt het ongeldig?
 Trek dit door in andere sectoren dan moet een leraar of een pleeg bij ander bedrijf zijn opleiding overnieuw doen om aangesteld te worden. ::)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #36 Gepost op: 9 maart 2012, 07:09:20
Je zegt " Een nieuwe werkgever zal moeten aantonen dat hij aan de aanstellingscriteria voor de verkeersregelaar voldoet"Hoe moet de nieuwe werkgever dit aantonen?
Of zit er een typfoutje en bedoel je "nieuwe werknemer"? En hoe moet ik dan als nieuweling aantonen dat ik aan de aanstellingscriteria voldoe ?? Door mijn certificaat te tonen of overnieuw op cursus te gaan met examen?
Het punt is niet een nieuwe pas bij een nieuw bedrijf, nee het punt is een nieuw certificaat halen, de opleiding overnieuw doen incluis examen. Dus opnieuw: hoelang is het behaalde certificaat geldig of telt dit certificaat alleen bij het opleidingsbedrijf en ga je naar een ander wordt het ongeldig?
 Trek dit door in andere sectoren dan moet een leraar of een pleeg bij ander bedrijf zijn opleiding overnieuw doen om aangesteld te worden. ::)

De werkgever vraagt het pasje aan, jij als werknemer hebt een bewijs dat je de cursus met goed gevolg hebt gedaan. Dit bewijs laat je door je baas kopieren en daarmee kan hij een nieuwe pas aanvragen (dit is uit ervaring daar ik beide kanten heb meegemaakt).
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #37 Gepost op: 9 maart 2012, 10:42:40
De werkgever vraagt het pasje aan, jij als werknemer hebt een bewijs dat je de cursus met goed gevolg hebt gedaan. Dit bewijs laat je door je baas kopieren en daarmee kan hij een nieuwe pas aanvragen (dit is uit ervaring daar ik beide kanten heb meegemaakt).
Precies net zoals in de beveiliging bij verhuis naar andere baas.

http://www.aanstellingspas.nl/Beroepsverkeersregelaar.aspx
Heb die site geraadpleegd en ff gebeld hoe het nu eigenlijk in elkaar zit.
Antw: " Het is zo dat je certificaat en aanstellingspas landelijk beroepsregelaar een geldigheidduur voor 5 jaar hebben. Ga je naar een ander bedrijf dan vragen ze een nieuwe pas op hun naam tuurlijk, net zoals in de beveiliging.
Maar je diploma-certificaat hoef je niet opnieuw te halen, dus geen overnieuw de cursus met examen."

 ::) Dus of sommige bedrijven weten niet alles (zou niet mogen) of ze proberen er een slaatje uit te slaan. >:(
Ja, ze verdienen eraan als je weer op cursus en examen moet.
Bij eventueel vlgd sollicitatie dit eerst vragen anders gaat het feest niet door.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #38 Gepost op: 9 maart 2012, 10:46:35
Hier zit een beetje een lastige situatie. Aan de ene kant is je certificaat maar een half jaar geldig (je moet binnen een half jaar een aanstelling (laten) aanvragen), maar aan de andere kant is je aanstelling 5 jaar geldig. Ik heb daar zelf contact over gehad met SVNL en RWS en het is inderdaad mogelijk om je aanstellingspas te laten veranderen van werkgever. Hiervoor moet de nieuwe werkgever een nieuwe aanvraag indienen bij RWS-VCNL met in de werkgeversverklaring dat de werkgever wijzigt. De overige documenten moeten ook zoals normaal worden ingeleverd. Dat het certificaat zélf niet meer geldig is maakt in deze kennelijk niet meer uit, de VOG moet wél opnieuw worden aangevraagd en ingeleverd.

Op het moment dat je er niet uitkomt, loont het de moeite om daarover contact te leggen met RWS-VCNL (zie www.aanstellingspas.nl), of zonodig SVNL.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #39 Gepost op: 9 maart 2012, 10:58:46
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zit als je bij 2 of 3 of 4 bedrijven als oproepkracht werkt.
Krijg je dan 2 of 3 of 4 verschillende passen ? In de beveiliging namelijk wel.

Is er toevallig een VKR hier op het forum die hier ervaring mee heeft ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen