Cursus verkeersregelaar

Auteur Topic: Cursus verkeersregelaar  (gelezen 60162 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #50 Gepost op: 13 maart 2012, 11:12:06
Mijn baas is er niet direct voorstander van om bij ieder incident te gaan stoppen en helpen. Als ik dus stop en besluit te helpen, doe ik dat op eigen verantwoording. Zal dus ook niet snel mijn VKR hesje aantrekken, maar wel gewoon veiligheidsvest. Kan bij aankomst van politie altijd mijn hulp als VKR aanbieden en op zijn verantwoording dus dan optreden.
Veel liever zie ik dat wij als proffesionele VKR's gewoon kunnen starten met hulpverlenen/verkeerregelen, zonder risico van geen dekking door een verzekering.
We zien wel hoe het gaat lopen en wat er nog gaat veranderen in 'onze' wereld  998765

Dit heeft wel een paar haakjes een oogjes,

- Ben je onderweg van en naar je werk dan is dat woon werk verkeer, als je tijdens die reis "werkzaamheden uitvoert die men ook in loondienst uitvoert" is je werkgever verantwoordelijk voor de gedragingen die je op dat moment doet. Ga je wat anders doen bijv. een schuurtje slopen en sloop je daarbij ook de auto die ernaast staat geparkeerd dan valt dat onder "andere werkzaamheden dan die men uitvoert in loondienst" dan ben je zelf verzekeringstechnish verantwoordelijk. Ook ben je zelf verantwoordelijk als je onderweg bijv. eerst nog boodschappen doet of iemand bezoekt, tot aan de eerste stop ben is je werkgever verantwoordelijk.
- Ben je onderweg in een voertuig van de werkgever is hij ten allertijde voor verantwoordelijk. Ook als je prive kilometers rijdt, vandaar dat dit bij veel werkgevers ook niet meer is toegestaan.

Hoe weet ik dit? Omdat ik mijzelf heb moeten verzekeren voor werknemers die mijn voertuigen mee naar huis nemen en/of met prive voertuigen onderweg zijn van/naar een klus.

De politie was vroeger trouwens niet verzekerd, net als defensie niet. De staat trad in dit geval op als "betalende factor". Dit omdat de premiebetalingen de uitbetalingen niet zouden kunnen ballanceren. Dit goldt alleen voor voertuigen en mensen in dienst van de staat. Dus wanneer iemand werd ingehuurd om een verrichting te doen moest deze verrichting appart worden verzekerd. Denk aan burgerpersoneel op millitaire intendance voertuigen. Bij mijn weten is dit nog steeds op deze manier geregeld.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #51 Gepost op: 13 maart 2012, 11:38:40
(...)
De politie was vroeger trouwens niet verzekerd, net als defensie niet. De staat trad in dit geval op als "betalende factor". Dit omdat de premiebetalingen de uitbetalingen niet zouden kunnen ballanceren. Dit goldt alleen voor voertuigen en mensen in dienst van de staat. Dus wanneer iemand werd ingehuurd om een verrichting te doen moest deze verrichting appart worden verzekerd. Denk aan burgerpersoneel op millitaire intendance voertuigen. Bij mijn weten is dit nog steeds op deze manier geregeld.
Bij mijn weten inderdaad ook. Het is voor de Staat aantrekkelijker om in voorkomend geval de schades uit de staatskas te betalen, dan om hiervoor een duurdere verzekering aan te schaffen. In de verkeersregelaarswereld is dit ook één van de redenen geweest waarom RWS zich in de begindagen heeft bediend van geel/oranje parka's en vesten met een blauw vlak en gele/blauwe tekst verkeersregelaar: een ongeval met een RWS-"verkeersregelaar" zou immers vanuit de staatskas vergoed worden.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #52 Gepost op: 13 maart 2012, 17:29:49
Ondanks dat die verzekeringsmaterie\info ook interessant is, zitten we vlgs mij beetje off-topic. Of is er een verband tussen verzekeren en cursus volgen...?  ;D


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #53 Gepost op: 13 maart 2012, 18:33:22
@Piet: tijdens de cursus verzekerd zijn?  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #54 Gepost op: 13 maart 2012, 18:48:42
@Piet: tijdens de cursus verzekerd zijn?  0098

Du-uh... ::)


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #55 Gepost op: 13 maart 2012, 18:51:22
Hopelijk gaat het snel lopen wat de CAO betreft dan. Heb soms de indruk dat ik in een vogelvrije sector beland ben waar ieder zijn eigen regels doet.
In ieder geval hoop ik nooits een lift van jouw te krijgen in die mooie "gele auto"..  ;)

voor alle duidelijkheid, ik heb alleen grote interesse in de 'gele auto's'...ben er niet werkzaam (nog)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #56 Gepost op: 13 maart 2012, 20:01:01
Die verzekeringen hebben niets met het topic te maken behalve dan dat ik het een essentieel onderdeel van het werk vindt.

Ik zou ook graag zien dat het een onderdeel van de lesstof wordt in de toekomst, nu zijn sommige mensen gelijk failliet als er iets gebeurdt. :-\ :'(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 23 november 2012, 22:14:50


sylvester1986

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 23 november 2012, 22:30:00
1e oefendag was op de Dierenriemstraat/Eikenlaan te Groningen.
Voorbeeld van iemand anders op bovengenoemde locatie.
StEB praktijk 28-1-12 DvA.MOV
StEvBegeleiding


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #59 Gepost op: 23 november 2012, 22:53:12
Het blijft bij die club toch jammer van de stoptekens in het luchtledige. En de jas is ook een aandachtspuntje. Maar verder doet ie het inderdaad heel rustig en beheerst.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill