Cursus verkeersregelaar

Auteur Topic: Cursus verkeersregelaar  (gelezen 60194 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #60 Gepost op: 23 november 2012, 23:02:29
Is er een specifieke reden dat deze vkr zijn zijkant naar de rijdende kant draait. Dus feitelijk lichamelijk weggedraaid van de rijstrook welke rijdend is.
En is het een motorjas? (omdat het stopteken niet echt omhoog gaat)
Stopteken in het luchtledige....tja, zelf vind ik het niet nodig of zal ik het zo instrueren maar kan wel begrijpen dat je het iemand laat doen om het "kunstje" te leren.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #61 Gepost op: 23 november 2012, 23:06:15
Het is inderdaad een motorjas. Een oude zelfs, volgens mij van Damen, met de rits over de voorzijde, de onjuiste plaatsing van de bovenste reflectieband en de aansnoeringen op arm en zij. Niet goedgekeurd, ik waag zelfs te betwijfelen of ze een EN-471 normering hebben.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


sylvester1986

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 23 november 2012, 23:15:24


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #63 Gepost op: 24 november 2012, 10:17:24
Lekker professioneel >:D
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #64 Gepost op: 25 november 2012, 22:48:43
Het is inderdaad een motorjas. Een oude zelfs, volgens mij van Damen, met de rits over de voorzijde, de onjuiste plaatsing
van de bovenste reflectieband en de aansnoeringen op arm en zij.
Niet goedgekeurd, ik waag zelfs te betwijfelen of ze een EN-471 normering hebben.

Als je goed kijkt VKRC dan had jij het ook moeten herkennen als motorrijder zijnde. Het is sterk gelijkend op je eigen avatar.
Ben dan wel geen motorijder maar zelfs ik herkende de jas gelijk als zijnde motojas voor een verkeersregelaar.

Wel gelijk een paar vraagjes aan Lt.Col.Me.
Wie verkoopt wel goede motorjassen voor een vkr ? Of is er bij Damen al het e.e.a. verbeterd ?
Mag aansnoering niet op de armen ? Ken de motorjassen voor de vkr niet anders namelijk.
Waar moet men de rist aan de voorzijde dan plaatsen ? Meer in het midden soms ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #65 Gepost op: 25 november 2012, 23:07:17
(...) Wel gelijk een paar vraagjes aan Lt.Col.Me.
Wie verkoopt wel goede motorjassen voor een vkr ? Of is er bij Damen al het e.e.a. verbeterd ?
Er zijn inmiddels wel verbeterde motorjassen op de markt. Aangezien ikzelf geen tweewielerbewijs heb, zou ik zo niet durven zeggen of Damen dit ook (al) heeft. Overigens ben ik wel van mening dat motorjassen voor verkeersregelaars op de grens van het toelaatbare is. Verkeer regelen vanaf een motorfiets is immers niet toegestaan, en met een goedgekeurde VKR-motorjas wordt het wel heel makkelijk gemaakt om deze regel te overtreden. Het beste zou het zijn om op de motor niet als zodanig herkenbaar te zijn, en bij afstappen de jas of hes aan te trekken. Maar ik snap ook dat dit niet helemaal werkbaar is, dus tja, het blijft moeilijk  ::)

Mag aansnoering niet op de armen ? Ken de motorjassen voor de vkr niet anders namelijk.
Tja, aansnoering is net zoiets als drukknopen. Mag het wel? En moet het dan in dezelfde kleur? De regelgeving heeft niet voorzien in praktische zaken zoals de aanwezigheid van drukknopen, aansnoeringen of een fabrikantenlogo'tje. Naar mijn mening zou het "in de geest" van de regelgeving moeten zijn, en dan zijn aansnoeringen en knopen en dergelijke natuurlijk geen probleem, tenzij door de aansnoeringen de gele mouw of de reflectie niet meer zichtbaar zou zijn. En dat is natuurlijk niet aan de hand.

Waar moet men de rist aan de voorzijde dan plaatsen ? Meer in het midden soms ?
De reflecterende banden mogen niet onderbroken worden, en bij de jas op het filmpje gebeurt dat zeer duidelijk wel. Dat is gemakkelijk op te lossen door er een stormflap overheen te laten vallen, zodat de hele rits niet meer zichtbaar is. Een tussenoplossing met een soort half weggevallen rits zoals je op enkele jassen nog wel eens ziet mag formeel dus niet, maar dat is nogal eens op het randje.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #66 Gepost op: 25 november 2012, 23:36:58
En zoals ik gewent ben van je weer een zeer duidelijke onderbouwde uitleg die gelijk alles helder maakt.  O0 O0
Het rits verhaal is inderdaad simpel op te lossen net als wat Hydrowear met de fleecejas heeft gedaan eigenlijk daar zit ook zo'n flap over.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 26 november 2012, 16:43:59
Vanmorgen (piep) begonnen als voorbereiding op het examen, maar het examen ging super. 098uo
De agent liet de eisen zien en zei: "need I say more?"
Toch blij om.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 13 juli 2013, 23:41:47
Zijn er ook bedrijven die de cursus veilig werken langs de weg erbij geven voor een verkeersregelaar?


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #69 Gepost op: 13 juli 2013, 23:47:21
Citaat van: Sylvester link=msg=1183167 date=1373751707
Zijn er ook bedrijven die de cursus veilig werken langs de weg erbij geven voor een verkeersregelaar?

Die heb ik niet gevolgd, wel E-learning voor veilig werken langs het spoor.  :)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV