Cursus verkeersregelaar

Auteur Topic: Cursus verkeersregelaar  (gelezen 60631 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #10 Gepost op: 3 februari 2012, 20:16:13
Quick van de week op de infra beurs in Hardenberg gesproken. Ze zijn enthausiast en hebben een duidelijk verhaal, ik hoop dat je een leuke tijd te gemoed gaat.

Enneh, met dit weer wil je niet op een kruizing staan, dat heb ik al meermalen mogen doen en mogen springen omdat mensen doorgleden.... het houdt je wel jong 098uo 98uiye

Om maar te zwijgen van koude voeten en handen  :|
We gaan het allemaal mee maken.

Ik mág het nu, stond zeker mijn mannetje op het toch wel grote kruispunt, maar ga straks gewoon al doende leren  :)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #11 Gepost op: 3 februari 2012, 22:42:49
doe je wel voorzichtig, vooral vrachtwagens niet meteen stoppen....gewicht/massa is lange remafstand.

waar heb je trouwens examen gedaan, ik in amsterdam kruispunt bij tropenmuseum, nu doet traffic support alle examens in Haarlem
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #12 Gepost op: 3 februari 2012, 23:06:24
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #13 Gepost op: 4 februari 2012, 00:46:42
Ik ken het kruispunt, wij hebben daar de maatregellen verkeer verzorgd bij het kernen boren....
Je hebt zeker het makkelijkste kruispunt gehad in de spits.

Zelf heb ik op onderstaand kruispunt mogen staan:

N325/N225 te Arnhem thv Geldredome

Moet ook wel zeggen dat ik geluk had met twee andere kanjers te mogen werken.
De lichten vielen hier uit terwijl wij examen moesten doen, de HoofdAgent die het examen moest afnemen vroeg ook of we wilden helpen.
Uiteindelijk hebben wij er twee uur gestaan voor we werden afgelost.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #14 Gepost op: 4 februari 2012, 02:22:56
Van harte Mathijs  O0

Ik wens je heel veel leuke en vooral veilige uren met nuttige optredens  0098
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #15 Gepost op: 4 februari 2012, 02:30:35
Ik ken het kruispunt, wij hebben daar de maatregellen verkeer verzorgd bij het kernen boren....
Je hebt zeker het makkelijkste kruispunt gehad in de spits.

Zelf heb ik op onderstaand kruispunt mogen staan:

N325/N225 te Arnhem thv Geldredome

Moet ook wel zeggen dat ik geluk had met twee andere kanjers te mogen werken.
De lichten vielen hier uit terwijl wij examen moesten doen, de HoofdAgent die het examen moest afnemen vroeg ook of we wilden helpen.
Uiteindelijk hebben wij er twee uur gestaan voor we werden afgelost.

Ik las mijn eigen reactie en daar mist het woordje "niet"
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #16 Gepost op: 4 februari 2012, 10:11:28
Ik ken het kruispunt, wij hebben daar de maatregellen verkeer verzorgd bij het kernen boren....
Je hebt zeker het makkelijkste kruispunt gehad in de spits.

Zelf heb ik op onderstaand kruispunt mogen staan:

N325/N225 te Arnhem thv Geldredome

Moet ook wel zeggen dat ik geluk had met twee andere kanjers te mogen werken.
De lichten vielen hier uit terwijl wij examen moesten doen, de HoofdAgent die het examen moest afnemen vroeg ook of we wilden helpen.
Uiteindelijk hebben wij er twee uur gestaan voor we werden afgelost.

Is inderdaad een druk kruispunt, zeker in de spits. Veel vrachtverkeer en traktors, maar ook veel schoolgaande jeugd.
Omdat onze instructeur wilde dat we echt het kruispunt gingen 'regelen' dus niet poot-voor-poot, hadden we tot 5 stroken tegelijk in werking. Leuk klus, zoals ik al zei, nu gewoon lkkr ervaring opdoen en lkkr regelen  0098
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #17 Gepost op: 4 februari 2012, 10:35:05
5 tegelijk? wow :D
tijdens de examen mag volgens politie richtlijnen poot voor poot alleen maar gedaan worden.
is je examen afgenomen door politie of niet mattijs? en je instructeur liet je dus 5 tegelijk doen??

heb zelf nu 2 passen, namelijk van amsterdam amstelland en een landelijke pas met aantekening onder toezicht van weginspecteur betreft snelwegen.
ook de VOG moeten geven betreft aanvraag, en hij wordt gewoon verlengd zodra die verloopt, zoals Lt col. me. het zegt.
ook krijgen we bij ons ook herhalingscurcussen, maar ik werk zelf 40 uur per week als verkeersregelaar dus doe voldoende ervaringen op.
en al heb je 1 kruising gedaan, in de jaren erop leer je steeds meer en meer en eigenlijk is elke locatie/kruising anders.
heb zelf al diverse soorten gehad, met trambaan erbij, afrit snelweg met 4 banen, of af en toe een kleine kruisingje.
je blijft eigenlijk elke dag weer leren.

@hit bedoel je die hele grote kruising schuin tegenover de Gelredome....wel lachen want bedrijf waar ik voor werk doet het Gelredome bij events e.d. en weet dat het een mega groot kruising is met aparte bus banen erbij...heb je die met hoeveel man gedaan?
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #18 Gepost op: 4 februari 2012, 15:07:52
5 tegelijk? wow :D
tijdens de examen mag volgens politie richtlijnen poot voor poot alleen maar gedaan worden.
is je examen afgenomen door politie of niet mattijs? en je instructeur liet je dus 5 tegelijk doen??

heb zelf nu 2 passen, namelijk van amsterdam amstelland en een landelijke pas met aantekening onder toezicht van weginspecteur betreft snelwegen.
ook de VOG moeten geven betreft aanvraag, en hij wordt gewoon verlengd zodra die verloopt, zoals Lt col. me. het zegt.
ook krijgen we bij ons ook herhalingscurcussen, maar ik werk zelf 40 uur per week als verkeersregelaar dus doe voldoende ervaringen op.
en al heb je 1 kruising gedaan, in de jaren erop leer je steeds meer en meer en eigenlijk is elke locatie/kruising anders.
heb zelf al diverse soorten gehad, met trambaan erbij, afrit snelweg met 4 banen, of af en toe een kleine kruisingje.
je blijft eigenlijk elke dag weer leren.

@hit bedoel je die hele grote kruising schuin tegenover de Gelredome....wel lachen want bedrijf waar ik voor werk doet het Gelredome bij events e.d. en weet dat het een mega groot kruising is met aparte bus banen erbij...heb je die met hoeveel man gedaan?

Idd samen met vier man van de politie en vijf man die examen moest doen. Alleen twee ervan zijn gezakt, die hadden echt inzicht van een pinda.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #19 Gepost op: 4 februari 2012, 15:44:02
Idd samen met vier man van de politie en vijf man die examen moest doen. Alleen twee ervan zijn gezakt, die hadden echt inzicht van een pinda.

Als deze een "inzicht hebben als een pinda" wat doen ze dan op dit examen?

Is het dan niet zo dat men langer les moet hebben?   Of is de cursus een x-aantal dagen cq uren en dan "gewoon" examen?

Gewoon belangstellende vragen.