Andere allarmering Lifeliner 1

Auteur Topic: Andere allarmering Lifeliner 1  (gelezen 9346 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2007, 08:05:53
Wel degelijk dat er sprake is dat de VZA overstapt op P2000. Of de GGd dit ook doet weet ik niet daar heb ik weinig mee. MAar voorlopig blijft het zo hoe het nu is.

Komop Erwin, wie weet het nou beter, jij of de ambulancechauffeur die bij die dienst werkt?
Ze leggen het netjes uit maar jij blijft doorgaan. Waarschijnlijk dat sommigen je daarom aanvallen...


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #21 Gepost op: 20 maart 2007, 09:44:39
omdat P2000 geld kost en de VZA geen geld wilt uitgeven tot dat het verplicht gaat worden om P2000 te gebruiken?????
Het is maar een idee. Want vind het wel vreemd dat bijna heel nederland met P2000 werkt behalve VZA/GGD Amsterdam

Er is al door anderen op gereageerd, maar laat ik ook nog even mijn zegje doen. Het is al gemeld dat nog niet eens de helft van de (ambulance)regio's met P2000 werkt. Daarnaast is er niemand die een dienst kan verplichten om P2000 te gebruiken, zelfs de brandweer is dit niet verplicht. Brabant-Noord maakt al gebruik van semafonie lang voordat er ook maar sprake was van P2000. Toen het door hun gebruikte KPN-netwerk ten einde liep was dat een uitstekend moment om over te stappen op P2000. Dat wilden ze niet, ze hoefden het ook niet! Ze gingen liever verder op een van de KPN-netten die wel bleef bestaan.

Het verhaal is immers, er moest een landelijk netwerk komen, genaamd C2000. Halverwege het project werd er iemand wakker en opperde dat er ook gealarmeerd moet kunnen worden. Dat kon niet via C2000. Dus dan maar een extra netwerk ernaast: P2000. Dit netwerk is simpelweg niets meer dan het bieden van een alternatieve alarmeringsmogelijkheid. Willen ze met piepers blijven (of gaan) werken dan kan dat via P2000. Willen ze dat niet, dan hoeft dat ook niet.

Wel degelijk dat er sprake is dat de VZA overstapt op P2000. Of de GGd dit ook doet weet ik niet daar heb ik weinig mee. MAar voorlopig blijft het zo hoe het nu is.
Waarom kan er hier niets gezegt worden van vallen sommige forumleden meteen aan?
Misschien omdat dat de manier waarop niet conform de werkelijkheid is?

Dat geldt ook voor P2000 bij de VZA/GDD. De mensen die het zouden moeten weten, weten van niets. Jij beweert stellig dat ze het wel gaan gebruiken? Zeg dan meteen even tegen de hoge heren (die dit besluit zouden moeten nemen) dat jij de knoop hebt doorgehakt en dat ze als de wiedeweerga een zooi pagers moeten bestellen, anders komen die berichten niet aan..

Groeten, Peter.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #22 Gepost op: 20 maart 2007, 10:16:32
Ten eerste leer eerst eens even het verschil tussen ligt en licht  :-X

En ten tweede vind ik dit niet echt een passende opmerking hier, omdat de alarmering anders is en JIJ daar blijkbaar mee zit, ligt het maar gelijk aan de centralist? Beetje zwakke reactie hoor. Wees blij dát ze gebruik maken van P2000 en dat de freaks zoals jij mee kunnen genieten (begint er misschien al een lampje te branden waarom de berichten korter worden????)

FF ontopic maar weer;

Het is inderdaad officieel sinds kort de bedoeling dat de aard van de inzet pas bij het inmelden van C2000 verteld wordt maar zo nauw wordt hier niet naar gekeken beter 2 keer de info al helemaal niets.

Mvg Jeroen
Freeks zoals ik? Volgens mij heb JIJ hier ook een hulpverleningssite dus noem mij maar geen freak! Maar laat ik op deze onvolwassen opmerking verder niet ingaan.

Verder zwakke reactie? Ik vroeg me alleen af of dit altijd ging gelden of dat deze allarmeringen zonder vermelding wat er is éénmalig is. Is dat zo'n rare vraag?

Door het laatste stukje van jou verhaaltje heb ik hem door. Het word dus gewoon via C2000 dan doorgegeven. :|

Dank je! ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #23 Gepost op: 20 maart 2007, 11:18:47
Verder zwakke reactie? Ik vroeg me alleen af of dit altijd ging gelden of dat deze allarmeringen zonder vermelding wat er is éénmalig is. Is dat zo'n rare vraag?

Ik vind van wel. Je krijgt als hobbyist een vinger en ze eisen meteen de hele hand. Zoveel hobbyisten wekken de indruk dat P2000 gemeengoed zou zijn. In 95% van Nederland is er niets meer te beluisteren en is P2000 de laatste strohalm waaraan men zich vastklampt. Als men die dan eenmaal beet heeft dan is de paniek compleet als er ook maar iets dreigt te veranderen.

De via P2000 verzonden berichten zijn voor de hulpdiensten. Dat je ze mee kunt lezen okee, maar om nu in paniek te raken nadat er welgeteld twee berichten zonder aanvullende informatie zijn verzonden dat is toch wel overdreven. Je zou toch bijna denken dat de hulpdiensten verantwoording moeten afleggen als ze de opmaak van hun berichten aanpassen?

Misschien gaat het in de toekomst nog verder veranderen, als de MMT's gealarmeerd worden door het LMAZ (ALS).

Groeten, Peter.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #24 Gepost op: 20 maart 2007, 14:39:25
In paniek raken?

Ik ben niet in paniek hoor maar ik vraag me gewoon af of dit iets tijdelijks is ofzo? Dan kan iedereen meteen negatieve reacties geven op mijn vraag (niet dat niet mag ofzo) maar moet er nu altijd offtopic berichten geplaatst worden?

De via P2000 verzonden berichten zijn voor de hulpdiensten. Dat je ze mee kunt lezen okee, maar om nu in paniek te raken nadat er welgeteld twee berichten zonder aanvullende informatie zijn verzonden dat is toch wel overdreven. Je zou toch bijna denken dat de hulpdiensten verantwoording moeten afleggen als ze de opmaak van hun berichten aanpassen?
Volgens mij denken jullie een beetje te ver over mijn vraag. Tuurlijk mag je het raar vinden als ik het vraag.

En dan?
Dan zou ik bij elke andere allarmering een post zetten? Dan kijk je toch even de andere kant op?

Jammer dat nou weer zo de topic (in mijn ogen) verpest word door allemaal offtopic berichten.
Ik bedoel gewoon antwoord is toch ook mogelijk op de vraag van de topic?
Dat je het niet met de topic eens bent...Tja... :-\


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 20 maart 2007, 15:49:38
Ik vind van wel. Je krijgt als hobbyist een vinger en ze eisen meteen de hele hand. Zoveel hobbyisten wekken de indruk dat P2000 gemeengoed zou zijn. In 95% van Nederland is er niets meer te beluisteren en is P2000 de laatste strohalm waaraan men zich vastklampt. Als men die dan eenmaal beet heeft dan is de paniek compleet als er ook maar iets dreigt te veranderen.

De via P2000 verzonden berichten zijn voor de hulpdiensten. Dat je ze mee kunt lezen okee, maar om nu in paniek te raken nadat er welgeteld twee berichten zonder aanvullende informatie zijn verzonden dat is toch wel overdreven. Je zou toch bijna denken dat de hulpdiensten verantwoording moeten afleggen als ze de opmaak van hun berichten aanpassen?

Misschien gaat het in de toekomst nog verder veranderen, als de MMT's gealarmeerd worden door het LMAZ (ALS).

Groeten, Peter.


Ik ben het totaal met je eens (jammer is het trouwen wel!) Wees tenminste blij DAT ze nog p2000 gebruiken ....
Waarom kan er hier niets gezegt worden van vallen sommige forumleden meteen aan?


Dat komt omdat er mensen zijn die dichter bij het '' vuur'' zitten als andere mensen! Degene die er verder afzitten gaan betweterig doen en doen alsof zij alles weten, terwijl (intern) veel meer bekend is, dan dat de betweter weet .... In de Nederlandsee taal staat dat als eigenwijs beschreven!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #26 Gepost op: 20 maart 2007, 21:24:36
Waarom kan er hier niets gezegt worden van vallen sommige forumleden meteen aan?

Wel degelijk dat er sprake is dat de VZA overstapt op P2000. Of de GGd dit ook doet weet ik niet daar heb ik weinig mee. MAar voorlopig blijft het zo hoe het nu is.

Je bent wel erg zeker van je zaak he  ::) geduld, heeeeeeel veel geduld kan hierbij nog weleens van pas komen ::)

Uit betrouwbare bron kan ik je melden dat dit ALS dit al gaat gebeuren nog wel even duurt hoor  ;) ik zeg niet dat het nooit niet gebeurd


Wilfred.

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 24 maart 2007, 10:52:40
Het is ook mogelijk om via C2000 een tekstbericht te verzenden en deze laten zien op de porto / mobi / scherm.

Legio mogelijkheden dus !