Dienstbussen

Auteur Topic: Dienstbussen  (gelezen 118068 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #240 Gepost op: 6 juni 2015, 20:07:19
't Kan ook de 18-538 geweest zijn voor Papendrecht. De Renault Master zal zeer binnenkort vervangen worden voor een Transporter.
Brandweer Papendrecht


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #241 Gepost op: 14 september 2015, 11:12:37


Regio: Veiligheidsregio Gelderland-Zuid
Kazerne: Nijmegen-Noord (Post Lent)
Roep/voertuignummer: 08-2281
Soort voertuig: DB-K
Merk: Volkswagen Transporter
Kenteken: GH-562-T
Bijzonderheden: 2 pitjes op het voertuig ipv een balk.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #242 Gepost op: 14 september 2015, 16:55:10
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1372261 date=1442221957


Regio: Veiligheidsregio Gelderland-Zuid
Kazerne: Nijmegen-Noord (Post Lent)
Roep/voertuignummer: 08-2281
Soort voertuig: DB-K
Merk: Volkswagen Transporter
Kenteken: GH-562-T
Bijzonderheden: 2 pitjes op het voertuig ipv een balk.

Zo jammer dat ze dan recht tegenover elkaar zijn geplaatst en niet diagonaal,  een links voor en een rechts achter.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #243 Gepost op: 14 september 2015, 17:33:15
En als je fan toch bezig bent: voor een dergelijk hoog voertuig mogen grillflitsers ook niet ontbreken. Bij een auto is het niet onoverkomelijk maar bij een bus zie je geen blauw meer als die vlak achter je rijdt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #244 Gepost op: 14 september 2015, 18:00:36
Ik snap het wel hoor. Maar je moet je wel afvragen of het nuttig is. De blauwe lampen worden waarschijnlijk alleen een paar keer aangezet voor de show, en een keertje als ze toevallig op een ongeval stuitten. Een gewone dienstbus heeft namelijk bijna nooit een repressieve taak. Blauw is vaak alleen aanwezig voor het belastingvoordeel.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #245 Gepost op: 14 september 2015, 19:38:37
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1372355 date=1442246436
Ik snap het wel hoor. Maar je moet je wel afvragen of het nuttig is. De blauwe lampen worden waarschijnlijk alleen een paar keer aangezet voor de show, en een keertje als ze toevallig op een ongeval stuitten. Een gewone dienstbus heeft namelijk bijna nooit een repressieve taak. Blauw is vaak alleen aanwezig voor het belastingvoordeel.

En daarom monteren ze twee lampen van een kleine 900,- euro het stuk. Ik gok zomaar dat deze bus vaker met optische en geluidssignalen rijdt dan jij nu vermoedt. En als het toch niets uit zou maken, waarom dan niet diagonaal ? Gaten moeten er toch geboord worden en ook de kabeltjes moeten erin. Het is alleen een kwestie van logisch nadenken.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #246 Gepost op: 14 september 2015, 20:19:18
Citaat van: 7131 link=msg=1372383 date=1442252317
En daarom monteren ze twee lampen van een kleine 900,- euro het stuk. Ik gok zomaar dat deze bus vaker met optische en geluidssignalen rijdt dan jij nu vermoedt. En als het toch niets uit zou maken, waarom dan niet diagonaal ? Gaten moeten er toch geboord worden en ook de kabeltjes moeten erin. Het is alleen een kwestie van logisch nadenken.

Dat Diagonaal ben ik wel met je eens inderdaad. Echter zijn de frontflitsers wel meer kosten.

Ik ben erg benieuwd voor welke spoedinzetten deze gewone Dienstbus voor ingezet zal worden. In de landen zie je veel busjes, ook met gewoon goeie signalering, die eigenlijk nooit met spoed ingezet worden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #247 Gepost op: 14 september 2015, 20:56:40
Citaat van: 7131 link=msg=1372383 date=1442252317
En daarom monteren ze twee lampen van een kleine 900,- euro het stuk. Ik gok zomaar dat deze bus vaker met optische en geluidssignalen rijdt dan jij nu vermoedt. En als het toch niets uit zou maken, waarom dan niet diagonaal ? Gaten moeten er toch geboord worden en ook de kabeltjes moeten erin. Het is alleen een kwestie van logisch nadenken.

Volgens mij is dit de ''weg'' die ModiForce bewandeld...
Ik zie namelijk wel meer vreemde set-ups uit die werkplaats vandaan komen...
Dat die grill-flitsers er niet in zitten, snap ik als je de prijs in Leusden bekijkt  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #248 Gepost op: 15 september 2015, 07:12:04
Andere vraag, vanwaar is dit een dienstbus ? Zo ziet hij er wel uit, maar hij draagt het roepnummer van een PM.

Wat heeft hij dus nog meer voor een functie ?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #249 Gepost op: 15 september 2015, 08:54:07
Citaat van: williamharthoorn link=msg=1372502 date=1442293924
Andere vraag, vanwaar is dit een dienstbus ? Zo ziet hij er wel uit, maar hij draagt het roepnummer van een PM.

Wat heeft hij dus nog meer voor een functie ?

PM: Personen en Materieel. Zowel personen en materieel verplaatsen ze hiermee.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel