Noord Holland Noord stuurt AED Alert via herkenbaar 06 nr

Auteur Topic: Noord Holland Noord stuurt AED Alert via herkenbaar 06 nr  (gelezen 6533 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

svenlandrover

  • hulpverlener EMS, chauffeur HVC
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Gepost op: 12 januari 2012, 20:30:59
ik kreeg gisteren een AED Alert via 06 Nr is door gemeente bevestigt als zijnde AED Alert van de meldkamer NHN
 dan is t mogelijk om er een aparte ring-toon aan vast te maken aldus gemeente

mvg
Sven


alles wat ik schijf of zeg is op persoonlijke titel. (spelling fouten niet opletten a.u.b. ik ben dyslectisch)


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2012, 20:35:38
Ik heb op 30-12 in MWB ook een AED-alert gehad met hetzelfde mobiele nummer.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2012, 20:38:11
Dat is ideaal!
Was ik me laats ook aan bedenken dat dit niet mogelijk was terwijl het wel super handig is.
Nou maar hopen dat ze het in LZ ook doen!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2012, 20:39:29
Ik zou juist eerder denken dat het een foutje is in de software.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2012, 20:43:55
Ik denk dat het ook een software fout is. Wij hebben de uitleg van de MKA gekregen dat de sms'en van 'random' nummers worden verzonden. Een aparte ringtone, dualkaart of wat dan ook heeft geen nut. Misschien zeeeeeer onlangs verandert, maar je krijgt alleen maar AED-Alert te zien.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2012, 20:54:25
Het kan best wel. Vaak wordt er wel een nummer mee gestuurd om de herkenbaarheid te vergroten. Als je ziet dat het een AED oproep is zal je het sneller opnemen.

Echter wordt dan wel een nummer gebruikt die geen inkomende gesprekken accepteert. Vaak is het een belcomputer die de alarmering verzorgt
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2012, 20:55:45
Als ik een smsje krijg zonder het nummer staat er gewoon AED Alert als afzender.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


svenlandrover

  • hulpverlener EMS, chauffeur HVC
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2012, 21:00:47
mailtje van de gemeente

Vandaag hebben wij bericht van de veiligheidsregio ontvangen dat vanaf heden de AED alert oproepen via een te herkennen 06nummer worden verspreid.

Voorheen werd dit gedaan via een onbekend nummer. Grote voordeel nu is, dat u het 06 nummer als AED Alert kunt opslaan en hier met de meeste telefoons een aparte ringtoon aan kunt koppelen. Binnenkort zullen wij ook onze overige hulpverleners hierop attenderen.

 
Met vriendelijke groet,

Beleidsmedewerker Integrale Veiligheid

Gemeente Enkhuizen
alles wat ik schijf of zeg is op persoonlijke titel. (spelling fouten niet opletten a.u.b. ik ben dyslectisch)


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2012, 21:22:26
Nice to know....

Helemaal gelijk: zie site AED-Alert.
Nieuws


NIEUWS: Belangrijke wijzigingen in AED-Alert.
Met ingang van 2012 zijn er een aantal wijzigingen binnen AED-Alert doorgevoerd. Binnenkort zullen er nog een aantal wijzigingen plaatsvinden. Houd hiervoor onze website in de gaten.

 

Vanaf 1 januari worden alle AED-Alert meldingen verstuurd met een 06-nummer. Dit heeft voor u als voordeel dat u AED-Alert kunt opnemen in uw adresboek en hier een andere beltoon aan kunt koppelen (Mits dit door uw telefoon wordt ondersteunt). Het 06-nummer is ook uitsluitend hiervoor bedoeld. U kunt geen berichten terugsturen of contact opnemen met AED-Alert via dit nummer!
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2012, 22:02:05
Ben nu nog even benieuwd naar welk nummer er mee gaat komen, maar aangezien ik 'beheerder'  ben, kan ik er snel achter komen :D
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear