Burger met blauw zwaailichtje

Auteur Topic: Burger met blauw zwaailichtje  (gelezen 21967 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PJ

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 6 oktober 2004, 10:23:39
maar dan heb ik nog een vraagje
mag je in je gril van je personenauto oranje flits lampen hebben???
(zoals de bergingsdienst)

of een oranje zwaailamp/balk??

Zoals voorgaand al is vermeld dit  mag ook niet.
Zie de antwoorden van het voertuigreglement wat wel en niet mag.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #31 Gepost op: 6 oktober 2004, 16:10:32
PJ

Begrijp ik goed dat voor auto's het bermicht niet meer is toegestaan ?

Ik heb in lichte mate last van nachtblindheid en zie vooral bij natte wegdekken de rand van de weg minder goed.

Ik heb mijn breedstralers schuin omlaag gericht op de berm van de weg voor mij gericht. Ze zijn niet verblindend voor tegenliggers


PJ

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 6 oktober 2004, 16:25:07
PJ

Begrijp ik goed dat voor auto's het bermicht niet meer is toegestaan ?

Ik heb in lichte mate last van nachtblindheid en zie vooral bij natte wegdekken de rand van de weg minder goed.

Ik heb mijn breedstralers schuin omlaag gericht op de berm van de weg voor mij gericht. Ze zijn niet verblindend voor tegenliggers

Bermlicht mag wel.  Mits je andere weggebruikers  niet verblind cq hinderd.  Bij nat wegdek gebeurd dit wel snel.

Bermlichten mogen in het glas werk geen B of F hebben want dan zijn het mistlichten.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #33 Gepost op: 7 oktober 2004, 03:51:18
politie, brandweer en ambu hebben retroreflekterende stikkers en striping op de auto's zitten, dit mag ook niet volgens het voertuig regelement, ze hebben er ook geen ontheffing voor, ook dit is al jaren een heet hangijzer. ???
Nemo me impune lacessit


Target77

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 7 oktober 2004, 04:14:37
politie, brandweer en ambu hebben retroreflekterende stikkers en striping op de auto's zitten, dit mag ook niet volgens het voertuig regelement, ze hebben er ook geen ontheffing voor, ook dit is al jaren een heet hangijzer. ???

Zo zijn er nog veel meer diensten op te noemen die reflecterende belettering/striping gebruiken zoals: bergingsbedrijven, wegenwacht, beveiligingsdiensten, etc.  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #35 Gepost op: 7 oktober 2004, 16:38:57
politie, brandweer en ambu hebben retroreflekterende stikkers en striping op de auto's zitten, dit mag ook niet volgens het voertuig regelement, ze hebben er ook geen ontheffing voor, ook dit is al jaren een heet hangijzer. ???
leuke vraag, ;D
Bye the way,wat doen jullie in vredesnaam om 4 uur s'nachts op het forum:-X :-X dan moet je lekker snurken;D ;D ;D


Karim

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 7 oktober 2004, 17:07:43
Ik zit 's nachts ook wel vaak op 't forum hoor, als je (actieve) nachtdienst heb en 't is rustig moet je toch iets doen om je tijd door te komen  ;D


Target77

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 7 oktober 2004, 21:37:19
Je hebt luxe paarden en werkpaarden Peter  ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #38 Gepost op: 7 oktober 2004, 23:25:47
politie, brandweer en ambu hebben retroreflekterende stikkers en striping op de auto's zitten, dit mag ook niet volgens het voertuig regelement, ze hebben er ook geen ontheffing voor, ook dit is al jaren een heet hangijzer. ???

Ik heb daar nog nooit van gehoord! Wat vreemd, je zou denken dat het toch wel eens genoemd zou worden in een vakblad?

Christian


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #39 Gepost op: 8 oktober 2004, 03:37:34
Tja het is al weer 3:36 en ik ben er weer even, ik werk vaak snachts, dan storen ze me niet en kan ik rustig nadenken en weer nieuwe rottigheid en soms ook wel leuke dingen voor jullie verzinnen (bijvoorbeeld irritante sirene tonen),ik zit gelijktijdig naar alle kanalen te luisteren (zolang het nog kan) ik heb meestal 7 mobilofoons tegelijk aanstaan, tenzij het te druk wordt, dan zet ik er een paar uit, en als ik dan klaar ben met mijn werk, ga ik nog even op het forum kijken, dan de hond uit laten, en kom dan de mensen tegen die naar hun werk gaan, en ga ik lekker slapen, tenzij het ergens hard begint te branden, want dan ga ik naar de kazerne om koffie te zetten.

en Christian, wat die striping betreft het staat echt in het voertuig regelement, alleen maar weinig mensen weten dit en een ieder gaat er vanuit dat het toegestaan is, het is ook zo ingeburgerd, bovendien erg duidelijk, dus komt mijns inziens de veiligheid ten goede.
er zijn wel meer zaken die in wetten staan en allang achterhaald zijn.
Nemo me impune lacessit